Backar i Uppsala

Jag hörde ryktesvägar på jobbet att nån grävt och sopat fram ett hyffsat träningsspår vid stensture, var dit och kan verifiera att det finns ett ok övningsspår på baksidan mot förskolan/ekonomikum. Men säg inget till trädkramarna ;)

Har ni nå tips på en enklare tur med mindre hopp / dropp som man kan öva på? Jag kör med en hard tail och behöver lära mig... Enda jag hittar är stök-o-bök, vilket iofs är kul, men är lite struligt att lära sig hoppa / droppa när landningen är ner i massa rötter och andra stenar... =)

LindströmRasmus sa:
Jag hörde ryktesvägar på jobbet att nån grävt och sopat fram ett hyffsat träningsspår vid stensture, var dit och kan verifiera att det finns ett ok övningsspår på baksidan mot förskolan/ekonomikum. Men säg inget till trädkramarna ;)
Dock så ligger väl fortfarande ett stormfällt träd kvar över ena nedfarter från grillplatsen ner till gryta och blockerar?

Vem är det som har gjort iordning lederna här? Entusiaster eller något organiserat? Det är perfekta spår för mig att komma iväg till. Nära, enkla, högt tempo =)

Mårten

Aktiv medlem
Lederna ni pratar om är inte officiella och bör kanske inte basuneras ut på forumet, Facebook och lokala Icahandlarens anslagstavla... så ja, beskrivningen Sten Sture mot Ekonomikum håller vi fast vid - lagom omöjlig beskrivning.

Sköt det snyggt så får de kanske vara kvar.

Trädet ligger kvar.

Officiella spår finns vid UAC. Ett färdigt och två ytterligare på gång. Uppsala Stigcyklister som bygger i samråd med kommunen.

ooms

Aktiv medlem
UAC = Uppsala Alpina Center
Det måste vara ett av Sveriges mest skrattretande namn på en sportanläggning, iaf när man ser den i verkligheten. Är det 40m fallhöjd?

scuda

Medlem
Loftberg sa:
Något på baksidan av Sten Sture, som vätter mot Ekonomikum? Da frib?
Jag minns fortfarande min förvirring som infödd Uppsalabo när mina nyinflyttade kursare pratade om att träffas i "Ekonomikumparken" och jag inte hade en aning om var det låg. Det heter HumC och HumC-parken! ( i a f för >25 år sen...)

Loftberg

Aktiv medlem
scuda sa:
Loftberg sa:
Något på baksidan av Sten Sture, som vätter mot Ekonomikum? Da frib?
Jag minns fortfarande min förvirring som infödd Uppsalabo när mina nyinflyttade kursare pratade om att träffas i "Ekonomikumparken" och jag inte hade en aning om var det låg. Det heter HumC och HumC-parken! ( i a f för >25 år sen...)
Och min bild är att HumC är det många kallar Engelska Parken. Haha, snacka förvirring här.

ooms

Aktiv medlem
Får Observatorieparken fortf heta det, eller anses den ingå i den sk ekonomikumparken (som jag förresten mest hänvisar till som "bakom HumC")?

Mårten

Aktiv medlem
Observatorieparken och Ekoparken ligger bredvid varandra och får heta vad dom heter. Sär dricker man ök på valborg.

Engelska parken är bakom Carolina. Där dansar man Rumba och planterar kaktusar på marken.

Loftberg

Aktiv medlem
Mårten sa:
Loftberg sa:
Mårten sa:
ooms sa:
Mårten sa:
Sär dricker man ök på valborg.
Jag föredrar nog att dricka öl. Där.
:)
Mer protein om man mixar ett ök.
Öl som proteintillskott vore ju det bästa. Kanske gym kan börja få serveringstillstånd.
Ska nog bygga en bar vid spåren i Sunnersta tror jag.
Spår i Sunnersta. Bar. Min återkomst till stan låter alltmer vältajmad.

Mårten

Aktiv medlem

Mårten

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Mårten sa:
Loftberg sa:
Mårten sa:
ooms sa:
Mårten sa:
Sär dricker man ök på valborg.
Jag föredrar nog att dricka öl. Där.
:)
Mer protein om man mixar ett ök.
Öl som proteintillskott vore ju det bästa. Kanske gym kan börja få serveringstillstånd.
Ska nog bygga en bar vid spåren i Sunnersta tror jag.
Spår i Sunnersta. Bar. Min återkomst till stan låter alltmer vältajmad.
Alltså, jag blev lite taggad på den där baren. Måste dock byggas med material från åsen...

Paco

Aktiv medlem
Så först en runda i baren i Sunnersta och sen en på discogolfen.

Börjar ångra att jag flyttade ifrån Uppsala för 20 år sen.....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer