Bakbroms tar dåligt

Bakbroms tar dåligt
Har nu bytt båda wirehöljen till bakbromsen men behållit wiren och bromsbackarna.
Bakbromsen fungerar nu perfekt, kanske lite för bra innan man är van att inte klämma åt som förut.
Stort tack till darkforce för ditt konstruktiva råd.
Tack också till er andra men tokbyten är inte vad jag gör. Man felsöker och byter endast det som är trasigt.

Det behöver inte vara direkt trasigt för att inte fungera som avsett. Men det lär du dig snart.

Ett tips är att vara lite ödmjuk och trevlig mot dem som försöker hjälpa dig. Blir så tråkigt annars.

Edit: Den arga smileyn visar att du inte är så tänd på idén.

Senast redigerad av en moderator:
Bakbroms tar dåligt
Det behöver inte vara direkt trasigt för att inte fungera som avsett. Men det lär du dig snart.

Ett tips är att vara lite ödmjuk och trevlig mot dem som försöker hjälpa dig. Blir så tråkigt annars.
Tack för ditt oförskämda svar! Ett tips är att lära dig felsökning. Men det vill du inte! Tokbyta allt som är helt är grejen, eller hur?

Bakbroms tar dåligt
Tack för ditt oförskämda svar! Ett tips är att lära dig felsökning. Men det vill du inte! Tokbyta allt som är helt är grejen, eller hur?
Efter att ha läst igenom tråden kan jag bara konstatera att den enda otrevliga här är du.
Kul för dig att det löste sig.
Ett tips. Den dag du upptäcker ett knakljud från cykeln, fråga inte efter råd här om vad det kan vara för oj vad många fel svar du kommer få då. ?

Senast ändrad:
Bakbroms tar dåligt
Det var en annan femma. En gång gick jag loss och tokbytte sista biten av växel höljet på min 20 år gamla 26a. Resten är orginal. Inga probs. (Jag skulle felsökt först för det var örat som var kass)

Bakbroms tar dåligt
Fan, här har jag gått omkring i villfarelsen att jag har räddat en massa gamla hojar (se renoveringstrådar) och så visar det sig att det enda jag har gjort är att tokbyta.

Pinsamt.

Bakbroms tar dåligt
Talade just med en kompis som cyklar ibland. Han hade erfarenhet av dessa cykelforum. "Det finns ingen teknisk kunskap bland de flesta medlemmar på dessa forum. De bara killgissar och ändå tror de att de vet".
Han läste ett inlägg om någon som hade en trögtrampad cykel och ville ha hjälp med att hitta orsaken. Svaren han fick var bland annat "Prova att byta pedalerna". Det sammanfattar bra vad jag tycker om kompetensen på vissa forum.

Bakbroms tar dåligt
Talade just med en kompis som cyklar ibland. Han hade erfarenhet av dessa cykelforum. "Det finns ingen teknisk kunskap bland de flesta medlemmar på dessa forum. De bara killgissar och ändå tror de att de vet".
Han läste ett inlägg om någon som hade en trögtrampad cykel och ville ha hjälp med att hitta orsaken. Svaren han fick var bland annat "Prova att byta pedalerna". Det sammanfattar bra vad jag tycker om kompetensen på vissa forum.

Vad fan frågar du för då?

Bakbroms tar dåligt
Hur kan du veta det?
Ja, hur kan du?
wink-98461__340.png

Bakbroms tar dåligt
Haha, först ställer TS en fråga och får många bra svar. Han väljer ut det som passar honom bäst och är rejält otrevlig mot alla andra. Sedan markerar han all rättmätig kritik med sura smileys och påstår sedan att det bara var ett test. Avslutar sedan med ett riktigt svinaktigt uttalande.

Klassikervarning, skulle jag säga.

Tror inte att vi ska mata trollet mer.

Bakbroms tar dåligt
Många av cykelindustrins påhitt har begränsad konsumentnytta. Den närmast totala övergången till skivbromsar hör inte dit.

Bakbroms tar dåligt
Hen fick rätt lösning i första svaret men allt är värdelöst och hen gillar bara darkforce.

Kom igen, rätt uppenbart vem som har två users? ?

TS borde testa lbs. Kollegan fick offert på vevbyte för de inte hade BB som passade befintlig vev.
ja inte e de då jag som har två users om de är mej du syftar på jag gav svar på frågan utifrån egen erfarenhet av att få bättre bromsar med styvare höljen sen att ts råkade tycka de va bra svar o är tyken mot resterande e inte mitt fel att sitta o trolla får andra göra jag har vettigare saker för mej än att sabotera forumet

visst ts har en tyken attityd men samtidigt har en allmän rätt taskig attityd börjat sprida sig på forumet i allmänhet inte bara i denna tråd utan är rätt många trådar som spårat ut senaste tiden vilket e förbannat tråkigt för forumet e bra generellt med intressanta byggtrådar m.m

som jag skrev i en av trådarna om man inte matar trollen så försvinner dom självmant efter ett tag

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp