Bakdäck för LidaLoop

krollo

Ny medlem
Bakdäck för LidaLoop
Ni som har erfarenhet av spåren som ska köras under Lida Loop nästa helg. Under rådande omständigheter vilket av följande däck skulle ni rekommendera att använda som bakdäck under loppet; Racing Ralph, Furious Fred eller Specialized Fast Trak LK Control?

Senast redigerad av en moderator:
Bakdäck för LidaLoop
Har själv RR både fram o bak och dessa funkar fint. Banan är i kanonskick. Otroligt torr o snabb. Tror inte det är blött el gegga nånstans nu. De andra två däcken känner jag ej till, men välj nåt lättrullat.

Bakdäck för LidaLoop
Jag har tänkt använda Continental Race King 2.2 supersonic. Testade dem igår och ett så lättrullat, snabbt däck har jag inte stött på sen jag körde med Fast Fred 2001. Dock är dessa riktiga "svullodäck" med stoor luftkammare och med bra grepp. Sidofästet är väl inte hundra på grus med de känns som ett bra val. Av dina alternativ hade jag valt RR, Schwalbe-däcket är nog en chansning med tanke på hur tunna de är.

Senast redigerad av en moderator:
Bakdäck för LidaLoop
Alla funbkar bra. Lida Loop är som sagt torrt och snabbt men med mycket rötter och sten på stigarna. Skulle nog undvika Furious Fred just p.g.a risken för genomslag eller sönderskurna sidoväggar.

Tillbaka
Topp