Bakdäck för stig som rullar lättare än Hans Dampf?

Maxxis säger att WT är till 30-35 mm fälgar, så du får inte köra WT på din fälg.
På i29 är WT helt förbjudet... Tur att det inte var på frugans hoj med 30 mm, då hade det varit totalt otänkbart med 2.3 non-WT.
Screenshot_20200915_225830.jpg

Man får titta närmare på däcket för att avgöra hur bra det funkar på olika fälgbredd. Jag kör för närvarande DHR II 2,4 WT på en 25-millimetersfälg, men eftersom det är menat som ett bakdäck där det verkar som att man oftare har en kantigare profil, så funkar det fint fram på smalfälg. Däremot skulle jag inte vilja ha så smal fälg på så stort däck om det inte vore för att det sitter Cush Core i. Då skulle det blir för ostadigt vid de låga tryck som jag vill använda.

DHF 2,3 ser tämligen perfekt ut på 29-millimetersfälg, som framdäck. Det är väl antagligen gjort för ~25, så skillnaden är minimal. Däremot blir det inte särskilt bra på 35 mm. Skulle möjligen funka bak då.

Edit: Aggressor 2,3" tycker jag är funkis (bak) på 29 mm, medan Minion SS blir ganska platt med sina höga kantdobbar i förhållande till mitten.

Tillbaka
Topp