"bakfull" av cykling?

mickem

Ny medlem
"bakfull" av cykling?
Är det någon mer än jag som blir "bakfull" av att cykla?
Antar att det som för vanlig "bakfylla" beror på salt/vätskebrist men frågan är vad kan man göra åt det. Normal bakfylla kan man ju bota med att dricka mycket vatten samt äta "nått" (läs onyttigt). Men det verkar ju funka mindre bra vid cykling. Eller är det bara det att man skall dricka fruktansvärda mängder vatten när man kommer hem.
Igår hinkade jag ju i mig en 1.5:a mineralvatten samt en god kebbabtallrik. Vilket ju rimligtvis borde ha fixat det tycker man.

Kanske skall flika in att jag med "bakfull" menar en mindre huvudvärk samt ett almmänt o-välbefinnande (ie. jag mår lite "illa").

// MickeM

"bakfull" av cykling?
Brukar också må lite illa någon timme efter hojning,dock inte dagen efter bakis

Dricker du rikligt under cykling och mumsar på energi saker?
Efter ett pass brukar jaget äta/dricka i princip hela tiden,enda biverkning brukar vara rejäla gaser ur den rektala regionen

"bakfull" av cykling?
Apoteket säljer salt- och mineralersättning tänkt att användas vid diarre eller annan vätskeförlust. Resorb heter det. Använder det själv och tycker det gör skillnad.

"bakfull" av cykling?
Kör med cammelback under cyklandet (igår gick det nog 4+ liter vatten ur kamelen), och käkade några äpplen samt lite happy-knark (torkade-oranga-saker-vad-de-nu-heter-aprikoser-?).

Men kör jag längre turer blir det alltid "dagen efter bakis" (dagen efter, var altså igår jag cyklade).

// MickeM

"bakfull" av cykling?
Jag ser till att ha ätit ordentligt under dagen sen dricker jag ca ½ liter vatten innan jag drar ut å hojjar. Under cykelturen dricker jag ungefär 1 liter/timme sen blir det väl nån liter till när jag kommit hem och käkar. Sen ser jag till att käka så fort jag blir hungrig igen. Följer jag inte det schemat mår jag dåligt.

"bakfull" av cykling?
Apoteket sålde Resorb (vätskeersättning) förut som hjälpte mig då jag körde långlopp (måste komma igång igen...). Mycket kaffe är ett bra tips efteråt då koffein har centralstimulerande egenskaper. Känner dock igen känslan rätt väl. Numer är det husrenovering och småbarn så då får man huvudvärk av annat...

"bakfull" av cykling?
stor vattenintag på en gång eder oftast till att kroppen bara tar upp en liten del, resten går rakt igenom, bättre att dricka lite gran åt gången under en längre tid, drick mer under träningspasset, o drick med jämna mellanrumo mindre mängder varje gång. så har i alla fall jag lärt mig det, o det verkar funka bra :D

"bakfull" av cykling?
hehe, det är inte mitt fel att de fina cykelrundorna ligger på söndagmornar :))
Är lite småskadad nu, men jag ska nog prova mtb mot bakfylla igen..

"bakfull" av cykling?
Känner igen det där. Huvudvärk och lite illamående och allmänt hängig. Hände(r) efter långpass särskilt i början innan jag börjat vänja mig vid att cykla riktigt långa turer i duktigt tempo.
Har lärt mig att äta och dricka i förebyggande syfte både före och under turen och känner inte av det så mycket nu för tiden, men visst händer det ibland.
Äter (vanlig husmanskost) och dricker också ganska rejält och slappar lite direkt efter passet. Vet inte det kanske hjälper.

Tillbaka
Topp