bakhjul från CRC

mickem

Ny medlem
bakhjul från CRC
Ptja, som alla (endel) märkte är ju mitt bakhjul keff, och tänkte investera i ett nytt.

Frågan är doch lite vad man skall ha...

Det jag kollar lite på nu är Hope XC samt mavic 717 XC Disc (eftersom den varit "rekomenderad" tidigare här på happy) men de verkar inte ha den fälgen på lager så vad skall man välja då eller skall man vänta tills de har den på lager, det verkade inte gå att beställa hjul med delar som inte fanns på lager.

Vill gärna ha ett svart hjul då det är "snyggare" men vet inte kanske är fånigt att kasta ett par hundra på ett "snyggt" bakhjul, men annars vad är vettigt?

Samt behöver man "Rim tapes (per wheel) (optional)" står ju optional, men fälgband behöver man väl?

// MickeM

bakhjul från CRC
Vad tror vi om detta då:

Selected Items
Hope XC Disc Rear Disc Black 32h Steel Freehub 	              0 SEK	
Sun Usa DS-1 XC 32h Black                                 68.84 SEK	
DT Swiss Spokes Competition Stainless DB Black 2mm-1.8mm  68.84 SEK	
Velox Rim Tape Cloth 16mm 	                          27.54 SEK	

Selected Package Price	1610.84 SEK	

bakhjul från CRC
Mitt CRC bygge har varit på ombyggning och riktning 4 ggr här hemma i svedala. De borde fan inte få bygga hjul.

Passa dig för deras byggen!

Patrik

bakhjul från CRC
Jilster skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt CRC bygge har varit på ombyggning och
> riktning 4 ggr här hemma i svedala. De borde fan
> inte få bygga hjul.

Fast å andra sidan så borde den som byggt om och riktat dina hjul 4 ggr inte heller få hålla på om han/hon fortfarande inte fått ordning på dom. ;)

Har själv ett par CRC byggda hjul som är fina. Det verkar som man kan ha otur på CRC...

bakhjul från CRC
Jilster skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt CRC bygge har varit på ombyggning och
> riktning 4 ggr här hemma i svedala. De borde fan
> inte få bygga hjul.

Mitt CRC-bygge har åkt 4 långlopp, en massa stökiga turer i Hellas o dyl och är helt raka. Du borde fan inte få cykla som du misshandlar dina hjul ;)

bakhjul från CRC
dom blir faktisk lite vina efter att man hoppar en massa på bak hjulet och sådant, då moste man åter späna ekrarna för det är han bygda hjul och de är inte bygda på någon fabrik, alla hjul som man byger av delar för hand moste riktas och ekrarna moste återspänas ;D

bakhjul från CRC
fick hem ett framhjul från CRC i fredags med Hope XC och XC717 samt en avid juicy 5 frambroms. beställde det förra fredagen och kunde hämta ut det på Schenker i Tensta exakt en vecka senare.

har kört en 6 timmar sedan dess på mestadels tekniska stigar med mycket stök. hjulet e helt spikrakt och funkar klockrent. bromsen tar kanonbra och cykeln ser ju mycket grymmare ut.

e helnöjd. rekommenderas.

/Tobbe

bakhjul från CRC
med risk för att bumpa tråden, var det någon som hade synpunkter på detta?
Är mitt första hjul jag köper så det vore kul om någon kunde säga att grejerna passar ihop iafl :)

// MickeM

Selected Items
Hope XC Disc Rear Disc Black 32h Steel Freehub 	              0 SEK	
Sun Usa DS-1 XC 32h Black                                 68.84 SEK	
DT Swiss Spokes Competition Stainless DB Black 2mm-1.8mm  68.84 SEK	
Velox Rim Tape Cloth 16mm 	                          27.54 SEK	

Selected Package Price	1610.84 SEK

bakhjul från CRC
Likadant som det hjul jag har (sånär som på fälgbandet). Funkar kalas efter ett halvårs flitigt användande i både stök- och långloppsterräng.
Verkar vara byggt av en som kan sitt jobb också, ingen riktning har behövts ännu.

KÖP

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp