Bakhjul genius 930

Dilldal

Medlem
Bakhjul genius 930
Hallå?
Jag behöver hjälp.
Mitt bakhjul har ett trasigt frihjul.
Fick grejer till cykelhandlaren igår men det var fel. Scott har inga andra grejer och verkar va lång tid att få hem nåt annat.
Jag har försökt leta grejer själv men jag är totalt okunnig med vad jag ska ha. Blir helt yr av olika benämningar och vad som passar till vad.
Ska jag byta hela navet och bygga ett nytt hjul eller skaffa ett nytt komplett hjul eller hjulpar? Vill ju helst ha en uppgradering men vet ju inte vad som är en uppgradering?
Finns det butiker inom rimligt avstånd från Nyköping som har grejer hemma? Typ 2h?
Jag vill ju cykla???
Spec på bakhjul idag
Syncros revelstoke 2.5 6bult.
12×148 boost
30mm tubelessready.
28h spline drive
Har en ny GX kassett som ska passa vad ska bodyn heta?
Mvh Daniel

Editerat: Inga annonser i forumet// moderator

Senast ändrad:
Bakhjul genius 930
Hallå?
Jag behöver hjälp.
Mitt bakhjul har ett trasigt frihjul.
Fick grejer till cykelhandlaren igår men det var fel. Scott har inga andra grejer och verkar va lång tid att få hem nåt annat.
Jag har försökt leta grejer själv men jag är totalt okunnig med vad jag ska ha. Blir helt yr av olika benämningar och vad som passar till vad.
Ska jag byta hela navet och bygga ett nytt hjul eller skaffa ett nytt komplett hjul eller hjulpar? Vill ju helst ha en uppgradering men vet ju inte vad som är en uppgradering?
Finns det butiker inom rimligt avstånd från Nyköping som har grejer hemma? Typ 2h?
Jag vill ju cykla???
Spec på bakhjul idag
Syncros revelstoke 2.5 6bult.
12×148 boost
30mm tubelessready.
28h spline drive
Har en ny GX kassett som ska passa vad ska bodyn heta?
Mvh Daniel

Editerat: Inga annonser i forumet//

Bakhjul genius 930
?nåt sånt skulle det va. Kan det finnas nåt på närmare håll?
Alla Scott-handlare kan beställa det där, dock med tanke på rådande världsläge så är det antagligen rätt lång leveranstid om inte Scott har i lager nere i Belgien/Holland (var det nu ligger) , lång som i månader...
Kan ju vara så att någon handlare nånstans ligger och trycker på det där... Men det är ett digert jobb att ta reda på det och be Inte en handlare kolla det åt dig (om du inte är beredd att betala handlaren för hans tid att sitta och ringa runt).

Bakhjul genius 930
Det är XD-body till GX.

Verkar som du har 6-bult till bromsskivan, finns också det smidigare centerlock-systemet (CL) men då får du köpa bromsskiva som passar.

Kan vara värt att köpa DT-hjul. Spärrhakarför DT-370-nav finns att köpa löst. Scott lurar på en ett dyrt kit med massa onödigt till 5 gånger priset av bara spärrhakar.

DT-370 går väl även ful-uppgradera till ratchet istället för de där spärrhakarna (pawls) som lätt går sönder.

Verkar finnas på postorder här till exempel:

Bakhjul genius 930
Det är XD-body till GX.

Verkar som du har 6-bult till bromsskivan, finns också det smidigare centerlock-systemet (CL) men då får du köpa bromsskiva som passar.

Kan vara värt att köpa DT-hjul. Spärrhakarför DT-370-nav finns att köpa löst. Scott lurar på en ett dyrt kit med massa onödigt till 5 gånger priset av bara spärrhakar.

DT-370 går väl även ful-uppgradera till ratchet istället för de där spärrhakarna (pawls) som lätt går sönder.

Verkar finnas på postorder här till exempel:

Det där ser ju intressant ut?

Bakhjul genius 930
Är 1900 spline-hjulen ok?
Lurar på ett par till min FS-XC (uråldrig 27,5 nonBoost).
Har liten budget och vill helst att de håller en stund. Att de inte är lättast känns ok, trots vissa tävlingsambitioner (nåja, på paus pga småbarn)..

Bakhjul genius 930
Ja det är bra standardhjul, tåliga och fungerar väl. Prisvärt oftast
Det låter ju bra.
De har ju modern fäljbredd och går att få för strax över 2500kr, vad jag har hittat.

Var först inne på begagnat men inser att hjul nästan är att kategorisera som slitdel, och att nytt kan vara att föredra.

Bakhjul genius 930
Tillbaka
Topp