[Bantning] Visa din vikt

Supertramp_

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Har pendlat mellan 85 och 80kg de senaste åren, men har haft svårt att fortsätta ner under 80.
Den här gången ska jag ner till 75kg! (Och stanna där)
Kanske blir det lättare att hålla moralen uppe om man regelbundet rapporterar framstegen här på forumet?

Progress:
2008-08-01: 84,4 kg
2008-08-07: 81,6 kg
2008-08-18: 82,3 kg
2008-08-27: 80,3 kg
2008-09-05: 80,1 kg
2008-09-12: 80,8 kg
2008-09-19: 79,6 kg

Målvikt: 74,9kg (186cm)

Bilagor

Senast redigerad av en moderator:

smiley

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Joakim Quensel skrev:
-------------------------------------------------------
> Har pendlat mellan 85 och 80kg de senaste åren,
> men har haft svårt att fortsätta ner under 80.
> Den här gången ska jag ner till 75kg! (Och
> stanna där)
> Kanske blir det lättare att hålla moralen uppe
> om man regelbundet rapporterar framstegen här på
> forumet?
>
> Progress:
> 2008-08-01: 84,4kg

Får man fråga hur lång du är?

Morfum

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
vi kan byta, jag väger 72kg/181cm o ska upp till ca 80 kg o det e fan skitsvårt.. seriöst alltså. kämpa på =)

cerberos

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
Eller kör ett monsterlopp...... Efter TransPortugal och Vättern tappade jag 9kg. Jag har legat kvar där till och med tappat något kilo ytterligare.... var aldrig speciellt intresserad innan av vikt men har ökat antalet vägningar från någon gång i kvartalet eller mer sällan till någon gång i veckan. Vägde 84.5kg i morse. Jag är ca 194cm lång.

jansson99

Moderator
Forumvärd
[Bantning] Visa din vikt
Skogling skrev:
> Skippa bozet och sockret. Halvera dina portioner
> och käka bra mellanmål och cykla mer. :)

Jag började idag.

2008-08-01 +-0

Brakastruten

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
De byggde mig av depron... Mene, mene, tekel,ufarsin.
Tränar jag åt ngt. håll, drar kroppen ihop till en enda senaknorr numera. Det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Daniel_E

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Längd: 184 cm

Vikt 2006-01-01: 133.8 kg
Vikt 2007-07-14: 93.8 kg (läs mitt blogg-inlägg från den dagen)
Vikt 2008-08-01: 92.5 kg
Målvikt: ~84 kg

Var nere på den här vikten (~92) redan förra hösten men tappade motivationen lite och lyckades inte hitta den på hela vintern. Slutade med att jag tillfälligtvis var uppe i 97 kg i våras.

Nu har jag varit väldigt disciplinerad och tappat nästan 4 kg de senaste 5 veckorna. Får se hur länge jag kan behålla den nivån på motivationen.

Alces

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
2008-01-01 ~128kg
2008-06-01 ~112kg
2008-06-22 *meniskskada*
2008-08-02 109kg *fortsatt skadad*

@ 198cm, mål 95kg till nästa säsong

rekrej

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
Legat på 104-106 i flera år. Tog tag i dieten vid midsommar och vågen pekar nu på 96. målvikt 80-85.

Jag är 186cm

/Jerka

skaparn

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
Trådskaparen ska ha cred för att ha gett tråden namnet [bantning] och inte något innehållande ordet deff, som börjar bli galet fel- och överanvänt.

Little Stereo

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
Smiley, dina mått/vikt ser ut som en riktig cyklist :-) Själv ska jag ner till ca 70-72, sen sätter musklerna på överkroppen stopp för vad som kan anses rimligt... :-) T

Azog

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
70/187

Har legat på 66-72 de senaste åtta åren, typ.

Happytröjan passade iaf bra för ovanlighetens skull :-P

Stumpy

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
184 cm, 84 kg

Har legat på 82-84 kg sedan blev vuxen. Droppar ner till 80 kg när jag cyklar mycket. Trivs bra som det är och tänker inte satsa på att varken gå upp eller ner.

staine

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
Nar jag blev vuxen vagde jag 60. Nu vager jag 80. Gatt up knappt ett kg/ar. Mest muskler faktiskt hehe. Tror alla har sin beromda "trivselvikt" som man ska ge f-n i att forsoka andra pa sa lange man lever hyfsat sunt.
Nej, at och cykla som tusan varje dag sa mar ni bra!
Om tradskaparen inte ar riktigt flaskig sa strunta i bantningen, risken ar att du blir av med muskler i stallet for fett.
(hoppas ni fattade, utlandskt keyboard. Sista meningen blir ganska festlig annars...)

Intermezzo

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Elakt att starta en sån här tråd när min sista semesterdag var igår. Under 4 veckor har det varit mycket god mat, mycket wirre och rödtjut och lite för lite cykling.....
vägrar ställa mig på vågen den närmaste veckan, men gissar nog på att jag ligger på 120 pannor varav minst 30 är rent överskott :-(

/putte

Pigmachine

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Tur nog har min våg slut på batteriet.. Men jag går på superlåg kaloridiet för tillfället (och en månad framöver). Gissar på 187cm ca 120kg.

Fredrik S

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
Vägde 81,5 kg senast jag vägde mig häromdagen, skall upp till 90 kg under kommande höst/vinter. Kommer inte att bli några problem då jag alltid har haft lätt för att gå upp i vikt. Är 172 cm.

gsb

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
178cm/87kg

Försöker gå ner till 80 men det blir svårare och svårare ju äldre man är (50) att gå ner.

Rock

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
185cm 70kg, ska inte ändra vikten utan bara % kroppsfett. Så träna och ätta mycket mat utan socker är det som gäller.

J77

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Folk snackar om att man bara ska ta ett långlopp så rasar man flera kilon. Mjo det är väl som att basta flera timmar, men tror inte det e den sortens kilon man vill bli av med. Fett ska man bli av med och det blir man inte av med 9 kilo på ett par långlopp. Om man inte har en sjuk ämnesomsättning=).
Håll er till spegel spegel på väggen där;).

175/83.
2 Kilo på 2 veckor. Midjemåttet mindre och benen större. Magen ska väck. Lycka till resten av er som jobbar med det sladdriga runt buken som jag själv ;)

cerberos

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
J77 skrev:
> Folk snackar om att man bara ska ta ett långlopp
> så rasar man flera kilon. Mjo det är väl som
> att basta flera timmar, men tror inte det e den
> sortens kilon man vill bli av med. Fett ska man
> bli av med och det blir man inte av med 9 kilo på
> ett par långlopp. Om man inte har en sjuk
> ämnesomsättning=).
> Håll er till spegel spegel på väggen där;).
>
> 175/83.
> 2 Kilo på 2 veckor. Midjemåttet mindre och benen
> större. Magen ska väck. Lycka till resten av er
> som jobbar med det sladdriga runt buken som jag
> själv ;)

Ett långlopp??

Med 8 dagar innehållande 1000km MTB med 20000 höjdmeter så kan man inte äta tillräckligt hur du än gör..... oavsett puls. Visst något kg muskler rök säkert också men det mesta var fett. TransPortugal med en Vääternrundan som efterrätt blir man slimmad av vare sig man vill eller inte. Jag var ingen jättekrfatig typ innan (194/94) men efter (194/85) så ser jag nästan ut som jag gjorde i 20-års åldern. Lite hull men mest ben och muskler. Det var aldrig min avsikt att gå ned i vikt det bara blev så :)

Våga testa det fungerar!!

skier

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
194 cm, 80 kg, har gått ner 4 kg under sommaren, höstens projekt blir att gå upp dem igen, ska försöka ta mig till 85 till nästa sommar.

J77

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
cerberos skrev:
> J77 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Folk snackar om att man bara ska ta ett
> långlopp
> > så rasar man flera kilon. Mjo det är väl som
> > att basta flera timmar, men tror inte det e den
> > sortens kilon man vill bli av med. Fett ska man
> > bli av med och det blir man inte av med 9 kilo
> på
> > ett par långlopp. Om man inte har en sjuk
> > ämnesomsättning=).
> > Håll er till spegel spegel på väggen där;).
> >
> > 175/83.
> > 2 Kilo på 2 veckor. Midjemåttet mindre och
> benen
> > större. Magen ska väck. Lycka till resten av
> er
> > som jobbar med det sladdriga runt buken som jag
> > själv ;)
>
> Ett långlopp??
>
> Med 8 dagar innehållande 1000km MTB med 20000
> höjdmeter så kan man inte äta tillräckligt hur
> du än gör..... oavsett puls. Visst något kg
> muskler rök säkert också men det mesta var
> fett. TransPortugal med en Vääternrundan som
> efterrätt blir man slimmad av vare sig man vill
> eller inte. Jag var ingen jättekrfatig typ innan
> (194/94) men efter (194/85) så ser jag nästan ut
> som jag gjorde i 20-års åldern. Lite hull men
> mest ben och muskler. Det var aldrig min avsikt
> att gå ned i vikt det bara blev så :)
>
> Våga testa det fungerar!!

Som jag fattade din första post i alla fall så lät det inte som ett extrem långlopp på 8 dagar som du beskriver nu. Sedan menar jag också att det är flera än du som skrivit att man bara ska köra något långlopp så löser det sig=). Ett 8 dagars långlopp är ju inget för den normala dödliga som motionär och som vill bli av med lite fett? ;).

J77

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Men ujj Cerberos. Snokade lite i din profil. Du cyklar rätt mycket. Dvs om man jämnför med mig.
Imponerad av att du cyklat såpass mycket. Det blir några mil. Vet att det är många här på happy som kör hundratals mil på LVG, men ändå imponerad.
Själv kör jag nu 2-4mil ca 3 gånger i veckan. Dock bara skogs rundor. Man måste ju börja lite lättare;).

smiley

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Jag har verkligen fått svart på vitt att vikten spelar roll i uppförsbackar. Sist jag cyklade var det med en rejält överviktig tjej som blåste om mig på platten vid fartsträckorna. Minns inte när jag kände mig så förolämpad. Men så fort det blev minsta motlut stannade hennes cykel tvärt och jag kunde rulla förbi och skapa ett så pass stort avstånd att det blev ointagligt. Jag kunde aldrig tro att det gör så stor skillnad som det gör.
Även om man som jag inte är den snabbaste och starkaste cyklisten som finns så vinner man en hel del på att inte behöva "släpa" på alltför mycket vikt på cykeln.

Leo

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
179cm / 67kg. Alltid vägt ungefär så, även innan jag började träna för drygt tio år sen.

/Leo

cerberos

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
J77 skrev:
> Men ujj Cerberos. Snokade lite i din profil. Du
> cyklar rätt mycket. Dvs om man jämnför med
> mig.
> Imponerad av att du cyklat såpass mycket. Det
> blir några mil. Vet att det är många här på
> happy som kör hundratals mil på LVG, men ändå
> imponerad.
> Själv kör jag nu 2-4mil ca 3 gånger i veckan.
> Dock bara skogs rundor. Man måste ju börja lite
> lättare;).

Jag är blott en snigel, en novis, om man jämför med andra som jag känner som cyklar tusentals mil om året.....men visst har det blivit en del men kanske mindre än man tror. Jag har nog cyklat totalt ca 300mil hittills i år MTB och LVG resten av träningen har bedrivits på annat sätt som spinning mm :)

cerberos

Aktiv medlem
[Bantning] Visa din vikt
J77 skrev:
> Ett 8 dagars långlopp är ju inget för den normala
> dödliga som motionär och som vill bli av med
> lite fett? ;).

Jo faktiskt för det är precis vad jag är. Eller ja jag har aldrig brytt mig så mycket om lite hull så länge inte hälsan har varit allvarligt hotad :)

Vad jag vill ha sagt är att man behöver inte vara någon superatlet för att ge sig på sådant här. Lite djävlar anammma och träning och att våga ta steget helt enkelt. Det kan inte hända något värre än att det går åt helvete och då är det bara att samla nya krafter :) I processen så får man mer kraft, mindre hull och bättre hälsa, win - win med råge!! :)

gerhard

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
1.99 m / 81 kg

Har haft ungefär samma vikt de senaste tjugo åren. Kommer snart en tid då det inte blir så lätt att hålla vikten...
Är kass uppför, skulle gärna gå upp ett par kilo muskler i benen vilket är svårt med min kropp (som är betydligt bättre för löpning).
Vill absolut inte gå ner i vikt, råkade gå ner två kilo i våras och drog på mig några förkylningar direkt, så låg vikt är inte alltid en fördel.

tamino

Medlem
[Bantning] Visa din vikt
I vintras 180cm / 97kg

Nu 83kg. Cyklingen är det som har fått mig att rasa i vikt.

Målet är 86-87, dvs gå ner kanske 2kg mer i fett och gå upp resten i muskler. Siktar inte på att vara optimerad för cykling eller löpning. Hyfsad på allt passar mig bättre =)

Lycka till till alla glada bantare!

elmaco

Ny medlem
[Bantning] Visa din vikt
Är 171cm lång. När jag blev vuxen och tränande kampsport vägde jag 59kg.

Sen körde jag även lite styrketräning och gick upp till 67kg.

Sen gjorde jag ingenting (10 år...) och gick ner till 63kg.

Sen började jag träna triathlon och väger nu 60,4kg. Jävligt bra när man skall springa, men lite för klena ben för cyklingen... Planerar in styrketräning under hösten/vintern.

All time high: 71kg (efter en hel vecka "racletteorötttjutbantning" hos mamma :))

All time low : 59kg

Jag har inget tjock benstomme direkt...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer