[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > takten behöver inte vara så snabb dock...
>
> Instämmer, det där kan inte vara nyttigt!

Muhahahaaa!

[Bantning] Visa din vikt
Jag har nyligen skaffat min första digitalkamera (en Fujifilm F100d, har velat hur länge som helst - det kommer ju nya bättre modeller hela tiden). Eftersom jag inte längre är smällfet vågade jag mig på att "posera" lite:

2009_02180014_small_anon.jpg ht=725

På fotot väger jag 84 kg vilket är 49 kg mindre än toppnoteringen 2006-01-01 (jag är 184 cm lång). Det är också 10 kg mindre än vad jag vägde i somras, och får jag som jag vill kommer ytterligare 3-5 kg försvinna innan årets första tävling (vilket förmodligen blir Långa Billingeracet). Förhoppningsvis kommer viktminskningen ge mig en märkbar förbättring i effekt/kg så att jag kan slåss i topp-25 i H30 i långloppen i sommar.

[Bantning] Visa din vikt
59.25 kilo. Wow, jag har gått ner hela 150 gram sedan i somras. Vad var det jag sa, med Smiley-dieten når man ett revolutionerande resultat på nolltid. För den otålige, helt enkelt.

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Ligger stadigt på 66 kilo nu.

Det där är ju fusk. Allt under 80 kg skulle hamna på samma ställe som dopning.

Då skulle jag för sig vara dopad en, två ggr/år, men vem fan är inte det ;-)

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Så fort grillsäsongen kommer igång så ligger
> jag stadigt på 80 kilo igen. :O

Haha... Då får du lova att vi får se en bild på dig i den här tråden.

[Bantning] Visa din vikt
smiley skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Så fort grillsäsongen kommer igång så
> ligger
> > jag stadigt på 80 kilo igen. :O
>
> Haha... Då får du lova att vi får se en bild
> på dig i den här tråden.

En före-efter-bild skulle jag också vilja se!

[Bantning] Visa din vikt
örgelgörgel skrev:
> Det är för jag har större kuk som ger en lite
> lägre tyngdpunkt, bra för balansen.

Och folk snackar om lägre BB... Visste hela tiden att det fanns något större!

[Bantning] Visa din vikt
Helt onödigt att försöka hålla vikten, då har man ju inget att gå ner igen sen. Dessutom blir man nog starkare av att träna med stor kroppsmassa.

Bilagor

• beach090225.jpg
    beach090225.jpg
    39.6 KB · Besök: 34
[Bantning] Visa din vikt
Ligger konstant på 68-69 kg till en längd av 183 cm. Hade varit skönt med ett par kilo extra när det är kallt ute men klarar inte äta på mig det när jag tränar.

[Bantning] Visa din vikt
Trodde jag skulle ha stannat på 62kg, men är nere på 60 igen. 175 lång. Utebad är inte roligt.
Hållit samma snedfördelning från det jag blev smal nog att kunna sitta! (Det var där i början...)

[Bantning] Visa din vikt
Sådär... med nöd och näppe kommer jag nu i Happytröjan ;)
-Det blir några (10?) kilo till innan jag är helt nöjd, ett par kilo (5-6) kommer att ge sig i samma takt som hittills (ca 1kg/vecka) men sedan börjar det riktigt tjuriga. Det är lätt att gå ner i vikt om man är fet, betydligt svårare om man är normalviktig och samtidigt inte vill tappa muskler.

Jag hittade en sida med kalorikulatorer för BMI/Kaloriåtgång osv. Som oxå sägs där är siffrorna grymt korrekta taget ett genomsnitt av befolkningen. Ser du helt olik ut normen gäller det såklart inte dig, då får du gå och göra mätningar själv. Jag vet tex att när jag väger 78kg på mina 180 cm är jag lätt underviktig, inte normalviktig ;) som tabellerna säger. Men dit är det knappa tio kilo så vi får väl se i augusti...

http://www.markazits.com/diet/bmi.php

För den som vill ha mitt expertråd gällande viktminskning så kommer det här: Ät bra och varierat, träna regelbundet och sikta på 7timmar träning med förhöjd puls/vecka. Till det gärna kompletterande träning, i mitt fall yoga/pilates/promenader, du kanske hellre går på gym och buffar muskler. Och så det för mig klart svåraste, alkohol max 1ggr/vecka och då i måttliga mängder. För mig gäller max 6 enheter (vilket är rätt mycket = full å glad på lördag, vila söndag ;)

[Bantning] Visa din vikt
Atlas skrev:

> För den som vill ha mitt expertråd gällande
> viktminskning så kommer det här: Ät bra och
> varierat, träna regelbundet och sikta på 7timmar
> träning med förhöjd puls/vecka. Till det gärna
> kompletterande träning, i mitt fall
> yoga/pilates/promenader, du kanske hellre går på
> gym och buffar muskler. Och så det för mig klart
> svåraste, alkohol max 1ggr/vecka och då i
> måttliga mängder. För mig gäller max 6 enheter
> (vilket är rätt mycket = full å glad på
> lördag, vila söndag ;)

7 timmars träning + "kompletterande träning" / vecka = - 1kg/vecka

Låter som du käkar "för mycket". Borde ju lätt gå att gå ned 1kg i veckan genom att bara äta mindre??

[Bantning] Visa din vikt
Nja, det handlar mycket om fett kontra muskler... från toppnotering har jag tappat 13-15kilo totalt hittills men min aktiva muskelmassa har ökat ganska markant. Och då tränar jag ingenting som ökar muskelvolym (explosivitet) utan bara effektivitet (uthållighet). Jag går på ca 2000-2500Kcal/dag nu. Tre fasta måltider och ett par frukter om dan.

Min viktminskning ligger redan nu på gränsen till för snabb. Men fan va kul det är att känna sig rapp och spänstig igen. Och tjejjerna älskar det ;)

[Bantning] Visa din vikt
Atlas skrev:
> För den som vill ha mitt expertråd gällande
> viktminskning så kommer det här: Ät bra och
> varierat, träna regelbundet och sikta på 7timmar
> träning med förhöjd puls/vecka. Till det gärna
> kompletterande träning, i mitt fall
> yoga/pilates/promenader, du kanske hellre går på
> gym och buffar muskler. Och så det för mig klart
> svåraste, alkohol max 1ggr/vecka och då i
> måttliga mängder. För mig gäller max 6 enheter
> (vilket är rätt mycket = full å glad på
> lördag, vila söndag ;)

Det där låter ju oförskämt enkelt och rimligt. Du måste ju följa märkliga ritualer och kategoriskt utesluta vissa livsmedel, annars är det OMÖJLIGT att gå ned i vikt. Kika i Kulting-tråden för tips på lämpliga ätstörningar. ;)

[Bantning] Visa din vikt
Jag och familjen var på Teneriffa i slutet av januari. Jag tränade massor typ 2 timmar var dag ändå gick jag upp 3 kg pga "all inclusive".

Helsike vad man kan äta och dricka när det är fri tillgång :-S

/Jerka

[Bantning] Visa din vikt
Härligt, Atlas. Du verkar ha hittat en livsstil som passar dig, så då kommer du inte ha speciellt svårt att behålla dina snygga former. Läste en intressant artikel om alkohol i senaste numret av "Vårdguiden" och där stod det att alkohol innehåller lika mycket kalorier som fett.

[Bantning] Visa din vikt
Jag är kanske den enda här som vill gå upp i vikt och det har jag lyckats :-) Pendlar mellan 96-97kg, tränar 5-7 dagar i veckan. Dock inte så mycket cykel under denna mörka tid mer än ett spinningpass på fredagar innan hemdags. Har dock lite bukfett kvar som skall omvandlas till nyttovikt.

Investerade idag i Kristian Berg, "Stora Stretchboken". En riktigt bra bok iaf.

[Bantning] Visa din vikt
186cm/97,6 kg, äntligen börjar det hända något ;-) Men det är fortfarande 7,4 kg kvar till 105 kg :-( Har fokuserat på underarmar, rygg samt mage.

[Bantning] Visa din vikt
80 pannor i somras, 73 idag! Överkroppen har lätt V-form istället för Barbapapa-form, och midjan är lika smal som höfterna. Jag är 178.

[Bantning] Visa din vikt
PeterA skrev:
> Jag hade som mål att gå upp till 80 kg för
> drygt 5 år sedan.
> Tränade totalt 6 ggr i veckan. Ägnade 2- 2.5
> timmar per dag åt träning. (3-4 Bodypump pass
> dubblerat med spinning och/eller mage/rygg
> träning. De övriga dagarna körde jag ca 1 timme
> styrketräning i gymmet. En vilodag i veckan) Åt
> för det mesta vanlig mat men testade med lite
> kreatin och gainer ett tag. Gick upp från 76 kg
> till 81kg. Därefter började jag cykla mtb med
> happy och ligger stabilt på 79-80 kg.
> /Peter

Med tanke på hur du tränade låter det som om du försökte gå ner något drastiskt i vikt?!

[Bantning] Visa din vikt
Jag har droppat 18% av min kroppsvikt nu. Rätt nöjd faktiskt.
-Att jag springer 30km på 3tim är inte heller sktipjåkigt tycker jag :)

[Bantning] Visa din vikt
Tjena!

Jag har haft de lite si o så.
År 2006, då jag började på Dynapac så vägde jag 120kg. Gick ett år, då vart jag nere på 118,5kg.
Fortsatte så ett år till...händer ingenting. År 2008 fick jag ett utbrott. Började träna, väga min
mat...Mätte verkligen upp min mat om hur många dl jag skulle äta osv. Gick ner 26kg på 5mån.
Det var verkligen stenhård träning. Idag väger jag ca 94-95kg. Har hållit de rätt så bra med
cykling samt joggin/powerwalk med hunden. Ska börja med karate så småningom. Vill gå ner till 85kg.

Mitt mål som jag satt upp till 5:e sept 2009 ----> 85kg (ca 10kg till dess)
Inget krav dock, men ska kämpa på som fan. Har ett par nya byxor som jag inte kommer i.
Måste i dom =)

PS. Har inget diagram o visa upp...sorry!
Men detta har jag följt ganska ordentligt. Haft lördagarna som ätardagar...och resten av dagarna
har de varit stenhård motion samt styrketräning.

Mvh Panos

Tillbaka
Topp