[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
Hur går det för trådskaparen då?
Jo, jag var nere och nosade på 75kg ett tag. Ligger sedan ett par månader tillbaka stadigt på 77-78kg.

HIttade några gamla bilder.

2001 ca 105kg:
Jockemedskgg450x600.JPG ht=601

2009 ca 77kg:
Jockepcykeln.JPG ht=600

[Bantning] Visa din vikt
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Börjar bli ordning på formen nu. 183cm lång,
> 75kg.
>
> Om man bara kunde trolla fram 5kg muskler till så
> skulle det vara sjukt nice.

Jag trodde du var minst 190 lång av bilder att döma, där ser man.

[Bantning] Visa din vikt
Supertramp skrev:
> Hur går det för trådskaparen då?
> Jo, jag var nere och nosade på 75kg ett tag.
> Ligger sedan ett par månader tillbaka stadigt på
> 77-78kg.
>
> HIttade några gamla bilder.
>
> 2001 ca 105kg:
>
> > 2009 ca 77kg:
>
Respekt!

Phil

[Bantning] Visa din vikt
Ah, nu har man iaf gått ner ifrån 93kg till 86kg~ under senaste 2 veckorna.. Åt rätt håll, nu ska fläsket försvinna igen. (jävligaste är o försöka behålla musklerna).

[Bantning] Visa din vikt
Supertramp skrev:
> 77-78kg.
>
>
> 2001 ca 105kg:
>
>
> 2009 ca 77kg:
>

Inte "samma människa". Vilken resa du har gjort och då tänker jag inte bara på din vikt. Jag är storligen imponerad!

[Bantning] Visa din vikt
Supertramp skrev:
>
> 2001 ca 105kg:
> 2009 ca 77kg:

Inspirerande förändring för ett svettofetto som undertecknad! Hur gick det för den andra elefanten på bilden, cyklar hon också på kolfiber nuförtiden? :)

[Bantning] Visa din vikt
Tyvärr ser min historik ut som motsatsen till supertramps, men jag gör mitt bästa för att vända trenden. Imponerande för övrigt, ser ut som en helt annan människa!

[Bantning] Visa din vikt
Pigmachine skrev:
> Tyvärr ser min historik ut som motsatsen till
> supertramps, men jag gör mitt bästa för att
> vända trenden. Imponerande för övrigt, ser ut
> som en helt annan människa!

Ja, då var ju din lunch en bra start. ;o)

[Bantning] Visa din vikt
42Hz skrev:
> Snart 10kg sedan i februari och mer skall det bli
> (hoppas jag! :)).
>
>

Starkt Harri! När det väl har börjat rulla och träningsrutinerna inte känns jobbiga går det fort. Glöm inte frukosten, den klart viktigaste ingrediensen i bantningen. Man kan slarva med resten av maten några dagar eller missa träningen men frukosten är helig.

Jag har börjat bygga muskler så jag ligger kvar i vikt men kom äntligen ur vassruggen i år, mycket nöjd! Projekt hårdträning kommer att pågå minst till september, sedan skall jag satsa mera på yoga och klättring. Och cykling då, fast annars dör man ju.

[Bantning] Visa din vikt
Behöver väl knappast redogöra för min vikt längre. Den är i det närmaste konstant.
Men jösses, vad kolhydrater jag stoppar i mig. Kom att tänka på det igår, så alla LCHF:are kan stoppa upp sina teorier på ett ställe där solen aldrig skiner. Man kan visst gå ner i vikt och framförallt hålla den, trots att man vräker i sig kolhydrater. Ask me.

[Bantning] Visa din vikt
Jag har ingen våg, men har nog gått ner en del pga allt vevande inför VR. Min jeans har iaf blivit vidare över midjan eller så har jag blivit smalare, jag försöker kompensera genom att äta mer :).

[Bantning] Visa din vikt
Atlas skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Snart 10kg sedan i februari och mer skall det
> bli
> > (hoppas jag! :)).
> >
> >
>
> Starkt Harri! När det väl har börjat rulla och
> träningsrutinerna inte känns jobbiga går det
> fort. Glöm inte frukosten, den klart viktigaste
> ingrediensen i bantningen. Man kan slarva med
> resten av maten några dagar eller missa
> träningen men frukosten är helig.

Tackar, jag har ju varit nere under 80 men gått upp igen efter att ha legat över 100kg från början. =)

Äter bara en macka till frukost på jobbet, ingen frukost hemma, det enda jag egentligen gjort är att dra ner på portionsstorlekarna, låter enkelt men ack vad svårt det är att inte ösa på som vanligt, kan inte påstå att jag svälter för det! :)

Att man börjar rör på sig mer nu under sommarhalvåret hjälper ju förstås till.

> Jag har börjat bygga muskler så jag ligger kvar
> i vikt men kom äntligen ur vassruggen i år,
> mycket nöjd! Projekt hårdträning kommer att
> pågå minst till september, sedan skall jag satsa
> mera på yoga och klättring. Och cykling då,
> fast annars dör man ju.

Tycker det du gjort är starkare jobbat, du verkar ju ha viljan och skall man vara krass så är det där viktminskningen börjar. =)

[Bantning] Visa din vikt
Imponerande Harri!

42Hz skrev:
> Snart 10kg sedan i februari och mer skall det bli
> (hoppas jag! :)).
>
>

[Bantning] Visa din vikt
Ser ut som två olika personer. Som två bröder, en rund och glad och en vältränad ;-)

Supertramp skrev:
> 77-78kg.
>
>
> 2001 ca 105kg:
>
>
> 2009 ca 77kg:
>

[Bantning] Visa din vikt
82kg i Januari 2009
71.5 i Juni 2009
180cm lång.

Det värsta är att jag inte har en aning om vad jag gjort =)
Möjligtvis att man cyklar oftare (var dag istället för 2-3ggr i veckan) till jobb och äter lite bättre.
Men verkligen inga radikala förändringar.

Nåja, verkar ligga stabilt på runt 71-72 nu. Man vill ju inte bli genomskinlig heller =)

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
Vikt ca 85,5-86 kg 19 Maj 2009 längd 184cm.
Är inne på vecka 3+ med GI och inga kolhydrater, ja blir väl kanske 30 gram om dagen.
Bacon & ägg frukost är inte hel fel!

Vikt 81,6 kg 12 Juni 2009.

Målvikt fas 1 80 kg, sen ska jag ned till 76-78. Är inte bestämt när det blir.
Brukar ligga runt 84 kg på sommaren 86 på vintern, men tröttnade på det...
Har inte vart nere på denna vikt sedan 1998.

[Bantning] Visa din vikt
176/59

Vägde knappt tio kilo mer för två år sedan då jag bodde i frankrike och åt croissanter varje dag...
Har tunn benstomme, och det känns som om jag har min matchvikt vad det anbelangar underhudsfett, tror däremot att jag skulle kunna öka en del i muskelmassa. Har funderat litet på att styrketräna mina ben över vinterhalvåret. Är det någon som har erfarenhet av det? Är det en bra idé? Cyklar man snabbare och längre sommaren efter?

H

[Bantning] Visa din vikt
Den bästa viktminskningskuren jag använt mig av var att bli dumpad och deprimerad.
Var nere i 68 kilo (181 lång)för drygt två år sedan

Nu är det andra bullar.
Vill väga omkring 72, men har sedan jag började cykla i våras istället gått upp några kilo. Ligger runt 77 numera. Känns inte koscher. Men eftersom jeansen börjat kännas trånga över låren, men inte i midjan så är det väl muskler på gång. Borde bli av med kontorsfladdret på magen bara. Bara den jävla magen som är sladdrig.
Försöker äta mindre portioner. Tror det är hemligheten för mig. Har alltid ätit varierat och i stort sett enligt tallriksmodellen. Har i vuxen ålder alltid druckit öl utan att bli fet, så det tänker jag fortsätta med. Jag är ingen renlevnadsmänniska och har inga sådana ambitioner. Vill må bra och trivas. Vin, öl och lite kött ska min kropp tåla!
Dricker bara vatten i skogen men aktar mig för blodsockerdippar - diabetiker dessutom.

Upp ett par kilo till i muskler, plus ner ett par i fett. Hamna runt 75 kan jag leva med, om jag är stark och inte fluffig.

[Bantning] Visa din vikt
Simpanovic skrev:
> Har i vuxen ålder alltid druckit öl
[...]
> Dricker bara vatten i skogen

Det är rätt! Vatten ska man dricka där ingen ser en! Överallt annars kan man dricka öl.

[Bantning] Visa din vikt
mzi skrev:
> Simpanovic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har i vuxen ålder alltid druckit öl
> [...]
> > Dricker bara vatten i skogen
>
> Det är rätt! Vatten ska man dricka där ingen
> ser en! Överallt annars kan man dricka öl.

Saknas det en smiley? Eller kan jag tolka det som jag gjorde från början? Med humor? :)

[Bantning] Visa din vikt
Hmm... har slutat snusa 2 gånger (är snusfri nu) och haft träningssvackor genom åren, så min vikt har pendlat lite...;)

Längd: 179cm

2000-2001 nånstans: c:a 87kg (då låg jag "på topp(en)" i min viktkurva...;))
2002-2003: c:a 75kg
2006-2007: c:a 80-82kg
2009: c:a 75kg

[Bantning] Visa din vikt
Har äntligen lyckas gå upp till 98kg/186cm samtidigt som bukfettet har minskat radikalt :-) Detta utan massa proteintillskott mer än vanligt kött.

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
Väger nästan 85kg på 181cm. Vill ner till ca75kg igen men det är så otroligt svårt med sambokilon! Kan inte heller cykla på ett bra tag pga skada... Tröstätande kanske hjälper, vi har precis köpt en KitchenAid och tjejen gillar att baka kakor.

[Bantning] Visa din vikt
Första happyinlägget efter idogt läsande ett tag.

Jan 2009 - 94.4kg
Idag - 83.1kg

176cm

Innan januari rörde jag i princip inte på mig över huvud taget och åt mycket och dåligt.

Började sen med långa promenader, lite innebandy och badminton och drog ner på portionsstorleken och kolhydraterna.

De första 8 kilona gick av bara farten sedan har takten varit lite långsammare. Nu har jag kommit igång med cykling igen efter 15 års uppehåll och då har vågen börjat jobba lite hårdare nedåt igen.

Första delmålet är 80 för att sedan på längre sikt jobba mig ner under 75. Har anmält mig till Hammarby Hill XC som motivator, det blir min första tävling sedan 1994.

[Bantning] Visa din vikt
2008 1 januari 105kg
2009 1 mars 96.5kg
2009 1 juli 79.3kg

började räkna kalorier efter vasaloppet 1mars har fungerat otroligt bra, är mätt o belåten , bara äter rätt saker ca 1500kcal en vilodag och 2300kcal en träningsdag ungefär alltså!

[Bantning] Visa din vikt
En fråga i denna tråd, till de som anser sig ha misslyckats med en ambition att gå ned i vikt. Vad var den största orsaken eller orsakerna (förutom det faktum att ni åt mer energi än vad ni gjorde av med...)?

[Bantning] Visa din vikt
I mitt fall så har jag lyckats att omvända onyttig vikt till nyttig vikt och gå upp (ca 3kg på 8 månader), dvs bygga muskler men inte bli uppumpad. Har cyklat/spinning 1 dag i veckan, kört kampsport 3-4 dagar i veckan, gym/terränglöpning 1 dag i veckan. Så utaget av energi borde vara detsamma eller något större än intaget.

[Bantning] Visa din vikt
Vart riktigt peppad, ska ta och gå ner 3 kg på 20 dagar. innan jag har tävling ska jag väga 86, minsta jag vagt sedan tonåren! har 13% fett nu ska ner på 9 procent.. KUL!

[Bantning] Visa din vikt
172cm och bra precis 100kg.
Jag var nere på 98kg för tre veckor sedan men sedan vurpade jag med motorcykeln och har legat still i tre veckor. Idag var ju ut och cyklade LVG för första gången på tre veckor. Känner mig helt misshandlad, muskel i ryggen som gör ont i varje gupp och djupt andetag. Efter 10min på cykeln känndes det som att någon slagit mig i mellangärdet.
Blev bara 30min idag och 13km. Får försöka ut igen i morgon. Mitt mål är att komma ner till 80kg och fortfarande ha kvar en del muskler, under vintern ska jag träna mycket styrka och vill då ligga ganska still i vikt.

[Bantning] Visa din vikt
Jag har ingen våg, men jag noterade idag att det här hålet var det mest slitna i bältet. Och det behövs hål längre in på bältet. Hur gör man snygga hål i läder utan specialtång? Borrmaskin?

belt.jpg ht=265

Tillbaka
Topp