[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
Fortfarande 85kg på 194cm. Skall omvandla lite av det hull som är kvar till muskulatur så jag kommer säkerligen gå upp till närmare 90kg till nästa sommar... :)

[Bantning] Visa din vikt
tidigare i vintras, 194cm, 110 kg. var dock verkligen inte fet, hade hyffsat synliga magmuskler.

nu. 194cm, 94kg. aningen hårdare:p rasade ganska mycket i vikt när vi började fysträna med hockeygymnasiet på sommaren.

glass blir jag jävligt sugen på när jag försöker äta lite sunt. dock har man minst 2 träningar om dagen nu så nu är det bara att äta och se glad ut:D

[Bantning] Visa din vikt
tjaa. Jag hade som mål att komma upp till 75 inom en två-års cykel efter att tidigare varit myckat aktiv XC-cyklist på 66 kg tänkte jag att det kunde vara kul med lite omformning av kroppen bara för att se hur det fungerade. Sen lovade jag att köra Vättern och min aktiva period på gymmet fick ett uppehåll från nyår fram till VR. Efter VR blev det löpning ett par veckor och sen försvann motivation till allt. Jag väger nu 72 och det är knappast muskelvikt.... Men det blir andra bullar nu i höst när man har andra planer för det kommanded året!

[Bantning] Visa din vikt
sandelin skrev:
-------------------------------------------------------
> Så på mig fungerar simning på fastande mage
> före jobbet som en riktig raketstart för dagens
> förbränning. Bara ett tips till er som verkligen
> vill gå ner i vikt....

Haha, och jag som låg och latade mig imorse och sket i det planerade före-frukost-simpasset. ;)

[Bantning] Visa din vikt
Mårten skrev:
> Jag gjorde varm choklad igår. 4dl mellanmjölk,
> massa socker och en massa kakao. Och sen ungefär
> 1dl vispgrädde. Det var jättegott!

Som att dricka diarré. Nice Mårten. Bilder?

[Bantning] Visa din vikt
Jilster skrev:
> Den här tråden får tråden" nej nu går jag och
> bajsar" att framstå som en riktig top of the line
> tråd.

Festligt, jag var just och bajsade faktiskt. Hmm det är ju också en sorts bantning...

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Mårten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag gjorde varm choklad igår. 4dl
> mellanmjölk,
> > massa socker och en massa kakao. Och sen
> ungefär
> > 1dl vispgrädde. Det var jättegott!
>
>
> Som att dricka diarré. Nice Mårten. Bilder?

Du om någon borde ju ha koll på om smaken är densamma. =P

[Bantning] Visa din vikt
Den här tråden får tråden" nej nu går jag och bajsar" att framstå som en riktig top of the line tråd

Dra inte upp den tråden... Jag har lovat mig själv att inte läsa den på arbetstid någon mer gång. Fastnar alltid vid uppräkningen av de olika skitarna, tårarna sprutar och magen krampar.... Löjligt, trodde ju att man vuxit ifrån kiss-och-bajs-stadiet!

[Bantning] Visa din vikt
bodycomp.jpg ht=540

När jag kommer tillbaka från SSWC08 börjar jag med Crossfit med tillhörande instruction tyngdlyftning. Hittills har jag bara kört kroppsvikt träning (pullups, pushups, air squats osv.) men lägre reps och högre intensitet kombinerad med en ändring i intaget enligt paleo-zone principer kommer att hjälpa mig att komma närmare till mina mål.

Det är viktigare för mig att lägga på muskel närmaste 6 månader än att bränna bort fett, men det kommer att brännas bort ändå pga ändrade diet och högre BMR. När jag återgår till längre pass på cykeln nästa vår kommer det att vara med större motor och mer erfarenhet än jag hade i år.

[Bantning] Visa din vikt
Daner skrev:
> >
> När jag kommer tillbaka från SSWC08 börjar jag
> med Crossfit med tillhörande instruction
> tyngdlyftning. Hittills har jag bara kört
> kroppsvikt träning (pullups, pushups, air squats
> osv.) men lägre reps och högre intensitet
> kombinerad med en ändring i intaget enligt
> paleo-zone principer kommer att hjälpa mig att
> komma närmare till mina mål.

paleo-what???

[Bantning] Visa din vikt
Rippa skrev:
> paleo-what???

Paleo är väl sånt där grottmänniskokäk. Typ nötter och björnkött.

Edit: Kna innte stva.

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Rippa skrev:
> -----
> > paleo-what???
>
>
> Paleo är väl sånt där grottmänniskokäk. Typ
> nötter och björkött.

Aha.. från den tiden medellivslängden var typ 30 bast alltaå.

[Bantning] Visa din vikt
Daner, vart kör du Crossfit? Tänkte mest eftersom det ibland verkar krävas redskap (som iof säkerligen går att ersätta) som inte är så vanligt förekommande på vanliga gym.

[Bantning] Visa din vikt
Tänkte börja med gruppen på Fighter Center vid Slussen ett par dagar i veckan, men hittills har jag kört hemma själv. Har en grusplan strax bakom huset för löpintervaller, en stång att göra pullups och pushups, situps och airsquats kan man köra var som helst, så Angie, Cindy mm. går utan problem.

Balance kommer att öppna i Solna snart, men jag är lite tveksamt till att de kommer att ha plats och utrustning för riktigt tyngdlyftning. Man måste kunna släppa stången vid behov och jag har svårt att tro att sessorna och deras polare skulle tycka om denna sorts oväsen.

Jag kommer att träna stöt och ryck på gymmet i Löthallen i Sundbyberg på tisdagar kl. 17.00. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=109540

grondahl skrev:
> Daner, vart kör du Crossfit? Tänkte mest
> eftersom det ibland verkar krävas redskap (som
> iof säkerligen går att ersätta) som inte är
> så vanligt förekommande på vanliga gym.

[Bantning] Visa din vikt
EN tråd där killar disskuterar vikt. Känns lite ovanligt faktiskt. Brukar ju mest vara tjejer som tjatar om vikten annars.
Huvudsaken är väl att man är frisk och mår bra!

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Paleo är väl sånt där grottmänniskokäk. Typ
> nötter och björnkött.

Vägvilt är en prima protein- och fettkälla. Mycket lättare att hitta än något som dödats av och lämnats av rovdjur. Och till skillnad mot bär och nötter är det säsong året om. Så det kan väl inte vara alltför svårt att leva riktig stenålderskost.

Jag har ingen våg, men fick en kommentar att jag var på väg att försvinna. Hur skall det här sluta?

[Bantning] Visa din vikt
Billigare att tappa några kilo än att försöka köpa sig snabb;-)

MAH skrev:
> EN tråd där killar disskuterar vikt. Känns lite
> ovanligt faktiskt. Brukar ju mest vara tjejer som
> tjatar om vikten annars.
> Huvudsaken är väl att man är frisk och mår
> bra!

[Bantning] Visa din vikt
Bara så ni vet, jag äger ingen våg, kollar väldigt sällan och har noterat bara de gånger jag testades med någorlunda vetenskaplig metoder (undervatten, skinfold, BodPod eller DEXA).

[Bantning] Visa din vikt
Jerry skrev:
> Billigare att tappa några kilo än att försöka
> köpa sig snabb;-)

Själv tänkte jag försöka göra både och. En ny cykel som väger 1.5 kg mindre och 8 kg lättare kropp borde kunna göra mig ganska mycket snabbare nästa år.

[Bantning] Visa din vikt
Jerry skrev:
> Både lättare cykel och bantning - behöver du
> ens träna något inför nästa säsong:-)

För att lyckas gå ner 8 kg lär jag träna ganska hårt, så det blir dubbelt positivt alltså. :-)

Vi får väl se hur det blir med cykelköp och bantning, men jag siktar mot stjärnorna så kanske jag når en bit på vägen i alla fall.

[Bantning] Visa din vikt
Kupa skrev:
> Kan man gå ner ett halvt kilo i veckan? Isåfall
> är jag precis under 90 till årsskiftet.

Skrev så där 7 aug, vägde då 99.8 fast jag skrev bara 99 i inlägget. Idag stod det 98.0 på vågen så jag har tappat nästan 2 pannor på två veckor.

[Bantning] Visa din vikt
Nu har jag gått på Camebridgekur i 5 veckor. Pulver som enda diet förutom vid tre enskilda tillfällen. vid första tillfället åt jag 30gr rent oxkött, vid andra tillfället åt jag 15gr rent kyklingbröst och i tisdags fuskade jag med 20gr ren torskfile.

Idag är kuren slut och jag skall börja fasa in riktig mat. i kylen där hemma ligger 100gr rent kyklingbröst och väntar, den skall stekas försiktigt i lite olja, saltas och peppras och intagas med en portion ur camebridgekuren.

Om jag följer dieten rätt så tar det ca 10 veckor att återgå till normalkost med ett nytt ätbeteende. men har jag hållt på i 5 veckor på pulver så bör inte 10 veckor kombinerat vara några som helst problem.

Min viktnedgång har gått relativt stadigt men de sista veckorna har det stårr väldigt stilla på vågen. Det har dock hänt en del i fördelningen av kroppsvävnaderna.

Midsommar (semestern börjar)
106kg, midja 102cm, lår 65cm, fett 34%

18 juli (start av camebridgekur)
104kg, midja 101cm, lår 65cm, fett 33,5%

21 augusti (slut på ren kur)
88kg, midja 84cm, lår 54cm, fett 26%

Målvikt 24/12 2008
82kg, midja ca 75-80cm, lår 55cm, fett 20%

Distansmål livet ut
Hålla vikten och minska fett %

/Jerka

[Bantning] Visa din vikt
andematt skrev:
> 179/80. Borde minska 5 kg men jag ser ju bra ut
> så wtf ;o)

Samma längd men nu 81.8 kr. Vågen hemma sa 20.8% fett mot 19.5% före sommaren.. God mat, mycket grill-öl och kass knä. Skitbra kombination om man vill forsätta synas och inte försvinna bakom sly i skogen. Vill fortfarande ner till ca 75, hur nu det ska gå till..

[Bantning] Visa din vikt
rekrej skrev:
> ... i tisdags fuskade jag med
> 20gr ren torskfile.

Oj oj, du festade loss ordentligt ser jag! ;-)

> 18 juli (start av camebridgekur)
> 104kg, midja 101cm, lår 65cm, fett 33,5%
>
> 21 augusti (slut på ren kur)
> 88kg, midja 84cm, lår 54cm, fett 26%

Jävlar, 16kg på en dryg månad!
Själv är jag dock lite skeptisk till sådana extreme dieter, är det verkligen bra för kroppen?
Cyklade du eller motionerade på anant sätt under tiden du körde dieten?

[Bantning] Visa din vikt
Jocke, du som hojar så mycket ska undvika såna dieter. Tycker din viktiminskning ser bra ut. Det är lätt att tappa muskler och styrka när man går ner.
/J

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> Jocke, du som hojar så mycket ska undvika såna
> dieter.

Nej, sådana dieter har aldrig lockat mig. Normalstora portioner, matlåda till jobbet, sparsamt med godis och bakelser samt inget natt-svullande typ en halv limpa innan läggdags är mitt recept.

[Bantning] Visa din vikt
Jag tycker tom 4 kg på mindre än en månad (3 kg på första veckan) är ganska mycket för någon som cyklar mycket. Men du har säkert koll på det Jocke! Trimmad och vass till Roslagshösten?

/Toni

[Bantning] Visa din vikt
Joakim Quensel skrev:
> bigmollo skrev:
> -----
> > Jocke, du som hojar så mycket ska undvika
> såna
> > dieter.
>
> Nej, sådana dieter har aldrig lockat mig.
> Normalstora portioner, matlåda till jobbet,
> sparsamt med godis och bakelser samt inget
> natt-svullande typ en halv limpa innan läggdags
> är mitt recept.

Det låter vettigt. Jag försöker nåt liknande. Håller mig från alkohol på vardagarna nu också.
/J

Tillbaka
Topp