[Bantning] Visa din vikt

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Håller mig från alkohol på vardagarna nu också.
> /J

Jag ger det en vecka. Max. ;-)

[Bantning] Visa din vikt
*micke* skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Håller mig från alkohol på vardagarna nu
> också.
> > /J
>
> Jag ger det en vecka. Max. ;-)

Ha ha, har hållit på i 4 veckor nu. :)

[Bantning] Visa din vikt
Det är inte statistiskt säkerställt förstås, men 97.2 imorse. 600 gram försvann på muggen. ;) Jag kör ungefär samma metod som Jocke och skippar helt snask och kaffebröd. Även kvällssvullandet har upphört.

[Bantning] Visa din vikt
Jag är 172 och väger numera 86 kg. Jobbar som inne-säljare vilket har gett mig dessa hutlösa + 14 kg på 2,5 år, samtidigt som jag varit ifrån sadeln. Min målbild är att komma ner till ideala 70-75... Hämtar ny cykel nästa helg... någon som har en uppfattning om hur mycket jag behöver cykla samt lite allmäna mattips?

Då jag jobbar långa dagar får största delen av cyklingen förläggas till helger.

[Bantning] Visa din vikt
Vatten till maten (i alla fall till vardags) är en annan bra grej som jag kört de senaste åren. I början när jag var van att dricka öl eller läsk till maten så kändes det lite torftigt med bara vatten men man vänjer sig snabbt och nu tycker jag att framför allt läsk förstör smakupplevelsen av själva maten (ev undantaget en drypande fet pizza från den lokala förortspizzerian vilken med fördel sköljs ner med en liter Coca Cola).

[Bantning] Visa din vikt
Joakim Quensel skrev:
> Vatten till maten (i alla fall till vardags) är
> en annan bra grej som jag kört de senaste åren.
> I början när jag var van att dricka öl eller
> läsk till maten så kändes det lite torftigt med
> bara vatten men man vänjer sig snabbt och nu
> tycker jag att framför allt läsk förstör
> smakupplevelsen av själva maten (ev undantaget en
> drypande fet pizza från den lokala
> förortspizzerian vilken med fördel sköljs ner
> med en liter Coca Cola).

Instämmer helt :)

Och det går faktiskt att äta en pizza i veckan och ändå gå ner i vikt... till och med två ibland.

[Bantning] Visa din vikt
Jag tog en pizza i förra veckan när vi inte hade något annat hemma. Det var faktiskt inte så gott och jag kände mig grumt flottig dagen efter.

[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> *micke* skrev:
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Håller mig från alkohol på vardagarna nu
> > också.
> > > /J
> >
> > Jag ger det en vecka. Max. ;-)
>
>
> Ha ha, har hållit på i 4 veckor nu. :)

Men då är ju frågan... Fredag, är det en vardag eller helgdag?

[Bantning] Visa din vikt
lekis skrev:
> Men då är ju frågan... Fredag, är det en
> vardag eller helgdag?

Skämtar du? Det är helg så det smäller om det. :)

[Bantning] Visa din vikt
JLarsson skrev:
> ...och onsdag är ju lilla lördag. Och då är
> tisdag i princip lilla fredag.

.................lilla Barkarby?????

[Bantning] Visa din vikt
Jag har de senastse 10-12 åren vägt lite under 75 kg.
Efter sommarens semester och lite sjukdom halkade jag upp över 76 kg. Så nu är det dags att ta tag i ätandet.
Jag borde kunna komma ner till låga 70 utan allt för stora ingrepp. Lite vettigare kvällsmat, ingen dricka till lunch.. Sen för jag behärska mig på fredagsfikan.
Jag är ca 183 cm lång och tränar 4-5 dagar per vecka.

[Bantning] Visa din vikt
Daner skrev:
>
> Jag kommer att träna stöt och ryck på gymmet i
> Löthallen i Sundbyberg på tisdagar kl. 17.00.
>

Ett utsökt val av skivstångslokal. Även känt som STK för de som inte vet vad Löthallen är.

Senast redigerad av en moderator:
[Bantning] Visa din vikt
bigmollo skrev:
> lekis skrev:
> -----
> > Men då är ju frågan... Fredag, är det en
> > vardag eller helgdag?
>
>
> Skämtar du? Det är helg så det smäller om det.
> :)

OK, men då är ju torsdag dag före helgdag vilket i princip är en afton. Med JLarssons inlägg
med att onsdagen är lilla Lördag och tisdagen då är i princip lilla fredag så återstår ju bara måndagen och det skall man vällan klara, under förusättning att man inte har nå´n pilsner med dåligt bäst före datum kvar, för man vill ju inte slösa med jordens resurser hur som helst.....
Japp...det här skall man nog kunna fixa :)

[Bantning] Visa din vikt
Ber om ursäkt om mit förra inlägg kanske var lite OT. Själv är jag 173 cm kort och väger ca 81 kg
Så mao lite väl kort för min vikt. Nån som har nå´t tips om hur man kan bli lite längre snabbt och lätt? Är för gammal för att växa uppåt naturligt.

[Bantning] Visa din vikt
Igår var jag nere under 80kg, det var länge sen!

vikt0800905.GIF ht=396

[Bantning] Visa din vikt
Yeah! 93 på vågen i morse. 1:a april stod det 98. 2 mil cykelpendling om dagen är receptet. Och då har jag inte kunnat cykla varje dag samt unnat mig lite extra godsaker på helgerna.

[Bantning] Visa din vikt
Jävla helvetes idé med detta att banta, de flesta i denna tråden kanske till och med har rätt vikt varför dra av massa kilon då? fan ät rätt träna hårt liksom inte mkt mera att tänka på.

[Bantning] Visa din vikt
Här står det och stampar på 97.4 på 189 cm. Körde ett triathlon i lördags och har väl slarvat lite med maten efter det (och laddat friskt innan). Imorgon hade jag tänkt springa halvmaran i Stockholm men är förkyld nu så det skiter sig väl också. Jaja, det ordnar sig. Börjar köra efter en riktig träningsplan så snart jag blivit frisk. Då jäklar.

[Bantning] Visa din vikt
poundem skrev:
> Jävla helvetes idé med detta att banta, de
> flesta i denna tråden kanske till och med har
> rätt vikt varför dra av massa kilon då? fan ät
> rätt träna hårt liksom inte mkt mera att tänka
> på.

Någon bantning är det inte tal om för min del. Jag försöker bara att röra på mig aningen mer än jag äter, och är nöjd när jag har ett BMI på 22-23 någonstans.

[Bantning] Visa din vikt
Joakim Quensel skrev:
> Igår var jag nere under 80kg, det var länge
> sen!
>

Gick du på toa innan du vägde dig? :-)

[Bantning] Visa din vikt
Nere under 80kg igen. Kanske för att stanna där för gott?

Nåja, vi får se vad som händer efter helgens bravader. Roslagshösten på Söndag ju och då ska man ju inte hålla igen på kolhydraterna dagarna innan loppet. Käkar suschi-buffé till lunch idag, brukar väl bli sådär en cirka tretti bitar som slinker ner ungefär...

vikt0800919.GIF ht=410

[Bantning] Visa din vikt
jag är 186 och försöker gå ner mot 83kg men har fastnat på 89kg.. hur gör ni för att komma förbi "platåer" började i i vintras på 104.6kg

[Bantning] Visa din vikt
Seymohre skrev:
> jag är 186 och försöker gå ner mot 83kg men
> har fastnat på 89kg.. hur gör ni för att komma
> förbi "platåer" började i i vintras på 104.6kg

Ät mindre och/eller träna mer.

[Bantning] Visa din vikt
när jag tränar mer går jag bara upp i vikt. Att äta mindre och träna mindre är nog ett lättare sätt att gå ner i vikt, om man bara tittar på siffrorna på vågen.

[Bantning] Visa din vikt
Du har alltid varit en liten tjockis antar jag?

rikard skrev:
> när jag tränar mer går jag bara upp i vikt. Att
> äta mindre och träna mindre är nog ett lättare
> sätt att gå ner i vikt, om man bara tittar på
> siffrorna på vågen.

[Bantning] Visa din vikt
Sådär, nu har det gått två månader sedan jag började banta.
Vet inte om jag råkat svälja helium, men i morse var jag riktigt lätt, 78,8kg! :-)
Hade nästan gett upp hoppet om att nå 75kg, men än finns det hopp!

vikt081001.GIF ht=483

[Bantning] Visa din vikt
:D

Bilagor

• image001.jpg
    image001.jpg
    30.8 KB · Besök: 47
  • image002.jpg
    image002.jpg
    36.3 KB · Besök: 44
  • image003.jpg
    image003.jpg
    32.5 KB · Besök: 39
  • image004.jpg
    image004.jpg
    37.9 KB · Besök: 46
  • image005.jpg
    image005.jpg
    38.3 KB · Besök: 49
  • image006.jpg
    image006.jpg
    43 KB · Besök: 43
  • image012.jpg
    image012.jpg
    25.9 KB · Besök: 47
[Bantning] Visa din vikt
Har gått ner från 105kg till 97kg på 7-8mån. :)
Orsak: 0,9L matlåda isf rågad 1,2L på jobbet, ätit till mättnadskänsla infunnit sig isf äta upp allt i lådan, inte kokat i ett överflöd med pasta, dragit ner på såser, dragit ner på chips, skippat fralla och äter rågsiktskaka ist.
Är glad om jag når 90kg till sommaren... :)

[Bantning] Visa din vikt
Skönt att man inte är ensam... 180, 96-98kg. I påskas låg det på 83... skall bli intressant att se vad januari har i sin linda. Extrakul är att dra på sig träningskläderna från då och gå på gymmet ;)

[Bantning] Visa din vikt
Pendlar nu mellan 94-95 på 189 cm. Verkar vara ett hinder på den har nivån, men har nu börjat springa minst tre ggr vecka så jag hoppas det märks lite pa vikten snart. Men är också för odisciplinerad med maten...

[Bantning] Visa din vikt
174 cm, pendlar mellan 59-63 kg. Kroppskonstitution som ett vandrande plockepinn alternativt Roberto Laiseka, vilket ju kan vara bra om det blir L´Etape du Tour och Mont Ventoux i sommar, annars hade både jag och sambon gärna sett att jag vägt några pannor till...

[Bantning] Visa din vikt
Vid nyår är det 3 år sen jag bestämde mig för att gå ner i vikt. Tänkte försöka klämma mig ner under 90 innan dess (började på 133). Det är ett knappt kilo kvar, men julen brukar kunna ha en negativ inverkan på vikten så vi får väl se om jag lyckas.

Jag skrev i höstas ett blogg-inlägg om mina mål inför 2009. Målet inför nästa cykelsäsong står fast vid 84 kg, samma som jag vägde när jag mönstrade som 17-åring (36 nu).

[Bantning] Visa din vikt
72 kilo på 183. 85kilo med alla grejer på jobbet senaste gången jag vägde mig där.

Måste gå upp till 80, totalt jävla omöjligt. Trots kreatin, protein och allt möjligt skit. Gymmar 3-4 ggr i veckan och äter som fan, men det vill sig helt enkelt bara inte...

[Bantning] Visa din vikt
Bäver skrev:
> Måste gå upp till 80, totalt jävla omöjligt.
> Trots kreatin, protein och allt möjligt skit.
> Gymmar 3-4 ggr i veckan och äter som fan, men det
> vill sig helt enkelt bara inte...

Du äter helt enkelt för lite och/eller för energifattig mat.

Lösningen är enkel:

För lite = Ät mer!
För energifattig = Byt till mer energität mat. Ät mer nötter. Ha på (mer) olivolja på maten.

Byt ditt proteinpulver mot gainer-pulver. Då får du både protein och extra energi i form av kolhydrater.

[Bantning] Visa din vikt
Orkar inte lästa allt men rolig tråd..

Själv har jag kommit på efter lång tid av att vilja gå ner i vikt att det inte är så svårt om man bara tänker sej för lite mer å räknar..

Har dom senaste 10 veckorna tänkt på mitt intag knappt tränat bara gått till skolan å chillat typ.

Är 22år och ca: 175 vägde för 10 veckor sedan 95Kg å nu ligger på 85kg.
kommer att ligga på denna vikten under vintern å sen kommer jag börja igen ca den 1 januari om jag inte får panik å börjar den 25 igen hehehehehehe...

räknar väll med att jag måste gå ner till 65-70kg men just nu ser det posetivft ut.

Hoppas det går lika bra för alla andra som kämpar på..
blir la lite jobbigare när jag kommigt ner en 10kg till men med cykligen då bra till det börjar bli varmt igen ska vi nog se att det kommer gå bra

MvH Sasch Aka Mr_nallen

[Bantning] Visa din vikt
Fortfarande 172cm, och pendlar som alltid mellan 59.4-60kg. Lyckats hålla mig inom de ramarna i snart tre års tid. Innan dess pendlade jag mellan 61-63 kg. Hittat den perfekta kombinationen av mat och träning för att vikten i princip ska vara konstant. Det mår kroppen bra av.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp