Bar Mitts för pendling?

KriKul

Medlem
Bar Mitts för pendling?
Jag är innerligt less på kalla fingrar. Jag upplever inte att jag har jättehänder, men jag lyckas tamejtusan aldrig hitta några handskar som inte trycker på fingertopparna och det tar alltid för lång tid att bli varm om händerna. När jag väl fått tag på handskar som värmer bra nog så är de i stället aldrig torra när jag ska åka hem från jobbet igen.
Man får aldrig vara nöjd.
Nu har jag spanat lite på Bar Mitts och tror att de kan vara lösningen på mitt problem.
Har någon testat dessa? Fördelar? Nackdelar?
Känns trist att slänga ut en halv tusenlapp på ännu en sak som ligger i korgen o skräpar.

Bar Mitts för pendling?
Har du rakt styre finns ju Biltemas skoteröverdrag för en billig peng.

Annars tycker jag konceptet verkar helt klockrent. Har dock inga jätteproblem med kalla händer så har inte haft anledning att utforska det närmare än. :)

Bar Mitts för pendling?

Bilagor

• 600_IMG_2927.JPG
    600_IMG_2927.JPG
    42.3 KB · Besök: 125
Bar Mitts för pendling?
Jag kör med sådana här på min helvetesvinterpendlare. Funkar perfekt när MÖRDARSVEN är på besök.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    62.9 KB · Besök: 112
Bar Mitts för pendling?
Jag har Biltemas muffar, de är grymma. Funkar bra med bara en tunnare handske innanför, och då har jag ändå väldigt lätt för att frysa om händerna. Dessutom är det sjukt snyggt. Glöm inte att ta in dem eller fälla ner dem när du parkerar bara, det är så trist när de är dyngsura invändigt eller fulla med snö. Har du rakt styre skulle jag definitivt rekommendera en sväng förbi Biltema.

Senast ändrad:
Bar Mitts för pendling?
Jag tror orange är den som pendlat mest med bar mitts, om jag tolkade honom rätt så är de riktigt bra om du har frusna händer eller tuffa förhållanden att betvinga. Kalla fingrar och fötter är väl det som bäst tar kål på cykelnöjet så här års?

Bar Mitts för pendling?
Tack för input. Nu har jag köpt det näst sista paret som fanns i tredje butiken jag kollade..
Test imorgon!
Återkommer med utlåtande.

Bar Mitts för pendling?
Väcker upp ett gammalt lik..
Men hur får ni bar mitts användare batmitten o inte glida ner?, lilla karborre-strapen sitter ju på fel ställe.
Rakt styre vill säga

Bar Mitts för pendling?
Mina på bilden ovan är Biltemas "styrmuffar", de är egentligen till för atv, så ganska rejäla i storlek. Kostade kanske 129:-, men jag tror dessvärre dom är borta ur sortimentet idag.

Tillbaka
Topp