Bara kontanter?!

NordBo

Ny medlem
Bara kontanter?!
Tjenixen!

Ska förbi cykloteket imorgon. Men läste på deras hemsida, följande "Betalas med kontokort via nätet eller kontant i butiken."

Betyder det att dem bara tar imot kontanter vid kassan och inte kort? :S
Tacksam om någon vet hur det ligger till, tycker ju det känns konstigt om man inte kan betala med kort.
Måste veta eftersom jag annars måste hämta ut pengar innan.

// Martin

Edit: Råkade bli 2 trådar O.O, ber om ursäkt för det.

Senast redigerad av en moderator:
Bara kontanter?!
Misstänker starkt att de varken tar kontanter eller kontokort imorgon. Såg nämligen en skylt om att de har stängt på grund av utbildning den 11-12/3 när jag cyklade förbi där idag.

Bara kontanter?!
Okej, skönt att höra, tyckte själv det värkade lite underligt att inte ta imot kort, kunde tolkas lite olika det där.

Står det inte på deras hemsida när dem har stängt för utbildningar osv? Dem medelade ju där när det va stängt 2007-02-28 på grund utav utbildning.

//Martin

Bara kontanter?!
Okej, missade det där:P. Nu smiter jag ifrån ämnet lite här, är det någon som har någon erfarenhet av hur Sportson är som återförsäljare?
Vet ju att Cykloteket har bland annat "livstids garanti". Hur är garantierna på sportson? Har dem något liknande?.

//Martin

Bara kontanter?!
Det kan inte alls tolkas olika.

Att betala kontant betyder bara att man betalar hela varan direkt. Hur man betalar spelar
ingen roll (med kort, check, postväxel, kontanter, mm).
Att betala med kontanter betyder att man betalar med fysiska sedlar eller mynt.

Bara kontanter?!
Vet att sportson har lite olika service garantier beroende på vilken butik du går till. Gillar butiken på södermalm. Bra garantier och sköna snubbar som vet vad de snackar om.

Bara kontanter?!
JT:

"Det kan inte alls tolkas olika.

Att betala kontant betyder bara att man betalar hela varan direkt. Hur man betalar spelar
ingen roll (med kort, check, postväxel, kontanter, mm).
Att betala med kontanter betyder att man betalar med fysiska sedlar eller mynt."

Jag har då aldrig varit med om att "betala kontant", varit att betala med kort.

Om du ska köpa en bil av en privatperson, och han/hon ber om att betalningen sker kontant, tar du det då som att du kan betala med kontokort via internet, men att han vill att du betalar hela summan direkt?

Pärsson:
Okej,tack för svaret.
Jobbar max 50 meter där ifrån, mycket bättre kan det knappast bli :)

// Martin

Bara kontanter?!
NordBo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har då aldrig varit med om att "betala
> kontant", varit att betala med kort.
>
> Om du ska köpa en bil av en privatperson, och
> han/hon ber om att betalningen sker kontant, tar
> du det då som att du kan betala med kontokort via
> internet, men att han vill att du betalar hela
> summan direkt?

Jag förutsätter inte det, nej, eftersom det inte är särskilt vanligt att privatpersoner kan ta emot kortbetalningar. Detta är förstås likadant i en butik, du kan inte förutsätta att alla butiker tar alla sorters betalkort. Jag skulle troligtvis betala med en postväxel eller liknande. Det är inte kontanter, med det är en kontant betalning.

Tillbaka
Topp