Barkarby 200km ”brevet”

Håkan1

Aktiv medlem
Barkarby 200km ”brevet”
Jag har länge varit nyfiken på randonneur-/brevetlopp och har därför följt sidor som t.ex. Stockholm Randonneurs under ett antal år. Just detta att kunna klara sig själv utan depåer, flaggvakter, etc och att själv orientera sig fram har lockat mig. Först i höstas tog jag mig dock i kragen och gjorde, tillsammans med min fru, mitt första brevelopp då jag körde 20-milaren i Uppsala. Trots ett fåtal plusgrader och ett störtregn halvvägs så gav det mersmak. Tanken var därför att i år köra åtminstone en 20- och en 30-milare. Om huvud och kropp kändes bra fanns även tanken att fortsätta med längre sträckor.

Med dessa i tankarna har jag tränat på bra i vinter. Kroppen har känts bra och inga sjukdomsperioder. I början av året kom dock detta Corona-elände. Alla lopp inställda så här långt, vilket förstås är helt korrekt beslut med tanke på läget. Men, man är ju så sugen på att cykla. Jag har därför planerat att denna lördag cykla min egen 20-mila ”brevet” (eventuellt hänger frun med igen). Rutten blir Barkarbys 20-milare. Jag kommer att ”fotostämpla” på de tänkta kontrollerna och lägga in här.

Vi är många som har en familjemedlem, någon i släkten eller en bekant med cancer. I våras gick jag med i nybildade Team Aron Cykelklubb (www.teamaronck.se) som cyklar för att stödja Barncancerfonden. Jag tillägnar därför denna ”brevet” till detta ändamål och jag kommer att skänka 10kr per cyklad mil till Barncancerfonden. Bidra gärna du också om du har möjlighet, inget bidrag är för litet (Swish 123 05 692 77).

Förra sommaren var det många som följde flerdagarsloppen som t.ex. Transcontinental Race (TCR) på nätet. I år finns det (ännu) ingen möjlighet till ”dot-watching”. För att stilla eventuellt behov av ”dot-watching” kan du följa mig på https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=2267d5ec1acf78200e.

Senast ändrad:
Barkarby 200km ”brevet”
Kontroll 3 Skokloster kl 16:06 Bara spurten kvar nu

Bilagor

• IMG_20200530_160814727.jpg
    IMG_20200530_160814727.jpg
    916.8 KB · Besök: 309
Barkarby 200km ”brevet”
Kul!

Jag körde nått som till stora delar va det samma som Tour d Ötzi rundan igår, dvs. Lillavarvet runt Mälaren.

Startade efter jobbet vid 15-tiden. Körde lugnt o fint o hade en smått magisk väder med medvindskänsla hela varvet.

Magin avtåg för ett ögonblick i trakterna av Sollentuna där jag bommade en trottoarkant o kraschade. Klarade mig undan bra med lite skrapsår o förstörda favorit bibs.

Barkarby 200km ”brevet”
Märkte att det blåste lite på min betydligt kortare runda idag. Kände mig inledningsvis stark. På hemvägen kände jag mig klen. Känns dock som ett bra val av dag du gjorde med tanke på att det var soligt och fint.

Tillbaka
Topp