Barnsits max 30kg till MTB Specialized?

alinski

Medlem
Hej!
Jag har länge letat efter en barnsits för min MTB Specialized, har barn som behöver en sån där enklare sits då hon väger över 25kg.
Vad finns det? Ska jag köpa en pakethållare som pallar hög maxlast och sen en sits- eller finns det en sån sits som går att montera på sadelstolpen?
Eller vad finns?
Tacksam för svar

Vanliga barnsits verkar alla tar max 22 kg. Och jag tror inte att man kan hänga mer vikt på sadelstolpen. Det finns (några få) pakkethållare som tar mer än 25 kg, men jag skulle tänka att de behöver en rejäl infästning på ramen som din cykel kankse inte har.

Sedär. Undrar vad det är som sätter den begränsningen. Skruvarna som håller ihop benen kanske.
För pro-versionen skulle jag tro att det är teleskopbalken som sätet sitter på. Det är aluminium och inte supertjockt.

Men det är ju rimligt att tänka att det är 27 kg för offroad-bruk, eftersom det är det produkten är tänkt för. Om man bara skall skjutsa en unge till skolan tål den säkert mer.

Tack för alla era svar!
Tänkte på en sån sadel som shotgun, dottern är väldigt lång (126cm), är det ett problem för tex sikt eller stabilitet?

Jag har kört med min yngsta (snart fem) på en Shotgun och det har funkat ok. Han är runt en meter lång. Hans hjälm slår i min haka. Hade han varit 20 cm längre hade det nog blivit rätt trångt.

Om du bor i Göteborgstrakten kan du komma förbi med ôngen och låna min, så kan du prova hur det känns innan du köper en.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp