Barnstol för pakethållare?

elmaco

Ny medlem
Jag har en Hamax Sleepy på min hybrid och köpte ett extra fäste för min frus cykel, men tyvärr är hennes pakethållare i vägen och att ta bort den is not an option...

Vad finns det för bra barnstolar som passar en cykel med pakethållare?

Jag löste det genom att köpa en riktigt snygg cykelkorg till min fru. En tysk designersak med klickfixfäste. Den finns faktiskt på järnia nuförtiden för ynka 600 (lite drygt).

barnstolar på pakethållare har sämre komfort och ofta så är de helt i vägen för pckväskor o dyl.

Hamax har iofs något tillbehörsprogram för att lösa det problemet, men det ar jag aldrig sett irl.

Köpte en Rexstol på Coop tror jag det var för några år sedan. Kostade inte många kronor, typ några hundralappar. Fördelen med nya i förhållande till de gamla brandgula varianten är att ryggen är högre på den nya. Nackdelen är ju att pakethållaren blir obrukbar för annat, det är lite småknöligt att skruva av och på stolen.

Vilket är dyrast, köpa en ny pakethållare eller en ny barnsits?
Kolla in andra pakethållare. Fördelen med Hamax är att man enkelt kan ta av dom.
Om din fru är beroende av pakethållare så är en fast barnsits kanske inte den bästa lösningen.

Tillbaka
Topp