Bästa barn-stigcykel-rundan runt Stockholm?

floors

Aktiv medlem
Hörni. Jag bor i närheten av Hellas men bedömer att stigarna här är antingen för lätta (grusväg) eller alldeles för tekniska för att jag ska få med ungarna 120 cm långa och med 20-tumshjuliga cyklar och de ska tycka att det är roligt? Om jag skulle få med mig dem på äventyr? Vart skulle ni åka (inte Bergs gård eller Sigtuna). hit me.

Min son cyklade det flesta i Hellas när han var 115 cm på en 20" cykel men det kräver träning och skicklighet.

Standardtipset är stigarna kring Tenntorpsvägen söder om aventyrsbanan.

De är tyvärr lite för enkla för att det ska bli underhållande (om det inte istället blir för rotigt).. Så här, v klarar blå och vissa röda stigar utför Kungsberget utan problem nedförs, men problemet uppstår när det är lite för stora rötter eller blocksten som inte lämpar sig för 20 tum, så gärna hällsurfing eller byggda stigar. Hur är det i Lida och Flottsbro nuförtiden?

Hmm, då blir det svårare. Personligen tycker jag inte om Lida och Flottsbro.

Har ni kört Holabandola i Hellas? Och Harberget där bakom är nästan bara häll. Mycket upp och ner dock.

Brantbrink vid Tullinge är perfekt för ett barn med en 20". Finns massvis men platta stigar och varierande grad av rötter. Finns även en del svårare stigar, platt och nästan aldrig blött då det ligger på en sandås.

Vi körde en del vid Bruket när våra största barn var yngre. Där finns XCO-bana, pumptrack och luftburet med bla flowline. Uppskattades då men nu kör 12-åringen helst twisttwist i Jbp. 😅

Tillbaka
Topp