Bästa däckkombon från Maxxis för trail/enduro?

erolwi sa:
På endurot i Falun idag skulle jag gissa att det satt DHF/DHR på två tredjedelar av cyklarna.

Hur går trenden kring bredd på endurot?

Ser nu att jag har WT både fram och bak, hade missat det. (De satt på när jag köpte hjulen beggade).

D i U sa:
Nån som testat nya dissector? Eller har dom ens börjat säljas än?

Dissector är nästen utsålda. r2-bike.de har dom på lager i 27.5.

Funderade att köra dissector bak med DHR2 fram, både MaxxTerra. Men jag behöver inte ett grovt däck bak. Tror att Rekon skulle räcka, med den har trogligtviss lite sämre självrensning.

jonte987 sa:
erolwi sa:
På endurot i Falun idag skulle jag gissa att det satt DHF/DHR på två tredjedelar av cyklarna.

Ser nu att jag har WT både fram och bak, hade missat det. (De satt på när jag köpte hjulen beggade).

2.35 - 2.5 typ
Sällan man ser någon köra brett, i alla fall i tävlingsklassen.

Dhf/Rekon har jag "kört" sen tidigt i våras. Det har gett tillräckligt med grepp, men kanske inget att ha under slasksäsongen om man inte kan tänka sig att anpassa farten.

Senast ändrad:
Raggamuffin sa:
jonte987 sa:
erolwi sa:

2.35 - 2.5 typ
Sällan man ser någon köra brett, i alla fall i tävlingsklassen.

2.5'' DHF är ändå ganska brett. Jag får mitt till 62mm (i29) så 64mm MM 2.6 känns inte helt orimligt.

Kör Shorty WT 27.5x2.5" med DD och maxx grip fram och Recon+ 27.5x2.8" med EXO+ och maxx terra bak inför vintern på enduro hardtailen. Självklart med inserts i bakhjulet oxå, tungt men hållbart.;)

smelk sa:
Kör Shorty WT 27.5x2.5" med DD och maxx grip fram och Recon+ 27.5x2.8" med EXO+ och maxx terra bak inför vintern på enduro hardtailen. Självklart med inserts i bakhjulet oxå, tungt men hållbart.;)
Blir inte det lite överstyrt? Jag tyckte dhf bak blev lite väl ojämnt ibland igår i det mjuka där Shorty levererade som bäst.

Hade 2,8 fram förut men tycker att så stora däck bara glider på toppen när det väl blir riktigt lerigt. då gräver sig 2,5 ner sig mycket bättre för att hitta fäste. Sen har jag fått göra lite andra småljusteringar för att få rätt tryck över hjulen på cykeln, höjde gaffeln och sänkte stammen något men det är väl mer egen pref. Vill mest ha 2,8 bak mot genomslagsrisk och lite mer dämpning. Tycker shorty alltid har bättre grep då jag kör med mjukare gummi fram. Sen de dagar det väl blir riktigt kallt e dom ganska kassa men de händer inte så ofta här i gbg.

Tillbaka
Topp