Bästa godiset under cykling?

Ahlgrens bilar är min favorit. Lättätna. Är godiset för segt och svårtuggat blir det jobbigt om det är ett hårdkörarpass. Det finns olika fruktgele-godis som också är ganska lösa i konsistensen som är bra, kanske till och med bättre, men Ahlgrens bilar säljs precis överallt.

Ska man cykla lite lugnare och stannar och tar det lugnt när man käkar så är ju snickers inte så dumma, väldigt energitäta, om man kan packa in dem nånstans där de inte smälter.

Ojoj, for real? Jag vet att du har mycket erfarenhet så säger du det så tror jag det, men jag tror min mage skulle rasa av allt salt och lakrits, och konsistensen är hårdtuggad, så jag har inte ens provat. Men det är ju mycket personliga preferenser runt det där, det som funkar för en kan vara knepigt för en annan.

Inte alls tokiga:
1715498906384.png

Ojoj, for real? Jag vet att du har mycket erfarenhet så säger du det så tror jag det, men jag tror min mage skulle rasa av allt salt och lakrits, och konsistensen är hårdtuggad, så jag har inte ens provat. Men det är ju mycket personliga preferenser runt det där, det som funkar för en kan vara knepigt för en annan.
Helt säkert ? Aldrig en längre tur utan en påse eller två.

Skiljer mycket mellan säsong. Vintertid: snickers och twix. Sommar lakritskonfekt, haribo och tuttifrutti exotic. Mellansäsong vingummi och kexchoklad också. Mycket handlar om lätt att tugga, gott och smälttemperatur. Finns mycket godis som gärna vill bli en stor klump när det blir varmt eller som choklad, en pöl. Finns även mycket godis som blir otuggbart när det blir kallt.

Jag vill varna för Cloettas English Wine Gums!

De saknar den spänstighet och smak som definierar klassiska vingummin. De har faktiskt lyckats göra något som är ännu sämre än Bassets nya.

Faktum är att Cloetta själva måste skämmas så mycket över denna skapelse att den inte finns sökbar på deras hemsida.

Screenshot_20251118-211651.webp

Jag vill varna för Cloettas English Wine Gums!

De saknar den spänstighet och smak som definierar klassiska vingummin. De har faktiskt lyckats göra något som är ännu sämre än Bassets nya.

Faktum är att Cloetta själva måste skämmas så mycket över denna skapelse att den inte finns sökbar på deras hemsida.
Jag misstänker att detta är ett fall av varumärkesmerge. Nu må jag vara lite partisk men detta ser betydligt mer Malaco ut än Cloetta.

Ot trigger warning!
Har lämnat godis för gels. Försöker hitta billigt på nätet. De smakar godis, funkar minst lika bra som godis, och de fastnar framförallt inte i tänderna som godis. Kompletterar med bananer.

Vi har alltid Haribo Goldbears hemma för långpassen. Lätta att äta och goda under passen men inte så goda att man går och småäter hemma.

Sen, om man ser den här videon så inser man att man äter köttbuljong och socker, vilket nog är bra.

Bild från videon, mums:
Alltid lika roande när någon ska visa "hur korven tillverkas", kanske mest visar på hur urbaniserat samhället har blivit?

När jag var i Polen nyligen, köpte jag en påse med björnar, inte Haribo, troligen något polskt märke. Mycket godare än Haribo. Tyvärr vet jag inte vad de hette...

När jag var i Spanien nyss sålde Lidl ut sina påsar med halloweengodis. Typ mindre än en Euro för en påse på 250gram. Konsistens ungefär som sega råttor och helt ok i smaken.

På ämnet äta djur eller inte (visualiserat ovan) så är t.ex Gott och Blandat Original veganskt (tillsammans med vissa andra varianter av G&B).

Alltid lika roande när någon ska visa "hur korven tillverkas", kanske mest visar på hur urbaniserat samhället har blivit?
Såklart men det är ju mer väntat när man köper korv.

Jag tyckte det var ganska fascinerande. jag hade förväntat mig att Haribo skulle få in ett rafinerat vitt gelatinpulver som de blandar med socker och gjorde godis. Jag hade inte gissat att de kokade gris för fullt i godisfabriken. Men min kunskap om godisfabriker stäcker sig inte mycket längre än till Willy Wonkas fabrik.

Såklart men det är ju mer väntat när man köper korv.

Jag tyckte det var ganska fascinerande. jag hade förväntat mig att Haribo skulle få in ett rafinerat vitt gelatinpulver som de blandar med socker och gjorde godis. Jag hade inte gissat att de kokade gris för fullt i godisfabriken. Men min kunskap om godisfabriker stäcker sig inte mycket längre än till Willy Wonkas fabrik.
Blir ju billigare att göra det själv än att köpa färdigt pulver från tillverkare som då säkert hade utnyttjat att Haribo inte har någon egen tillverkning (så inget val än att köpa pulver). Med såna stora volymer så räknas varenda öre.

Tillbaka
Topp