Bästa kort resp. långlopp??

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Lång: Sömnlös i Rudan

Om man definierar lång i tid, jag tilkade det som sträcka... 8 km...

Kort:
SSSM (dock partisk, som medlem i Mera Lera)
Jävligt kul att träffa så många olika cyklisttyper.

Mellan: Mörksuggan
Underbara stigar!

Lång: SiR (kan inte sluta prata om det med övriga Leror)
Stolligt, men fantastiskt.

MTB-vättern var ju en riktig höjdare, the_biker. Men jag gillade även Finnmarksturen, faktiskt. Det är skönt när det går uppför mycket. Där har man chansen att köra om alla FS;) Nu när jag tänker efter riktigtigt mycket var ju Lida Loop en riktig höjdare, utom kanske de lerigaste partierna. Jag gillar mer att cykla än klafsa omkring i lera*. Men Lida Loop var ju väldigt bra arrangerat. Vilken tycker du var bäst, the_biker?

*Någon tränarprofil har sagt; "cyklisters ben är inte konstruerade för att gå med." Det stämmer, även skorna är lite kackiga att gå med.

Jag tycker långa billingeracet var det härligaste LL. I konkurrens med långa lugnet...
Som kortare xc gillar jag ju uddevallas dynamitrace. (SM nästa år)

Som långlopp gillar jag Långa Lugnets bana för 2006. ;-)

Kom ihåg att rösta på era favorittävlingar på www.svenskacykeldagarna.se

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lång: Sömnlös i Rudan
>
> Om man definierar lång i tid, jag tilkade det som
> sträcka... 8 km...

Om du cyklar ett varv ja. Du väljer ju själv hur långt du cyklar. Kör 10 varv så är det hyffsat långt.

Mörksuggan är min favvo på långlopp. Sista Keps Cup (när snön gett sig) brukar vara bra kortlopp.

Sedan är det ju alltid Sömnlös förståss, fast där är jag _väldigt_ partisk ;)

Vätternrundan på landsväg var rätt kul, men sömnlös var roligare/jobbigare.

Vinterkepsen i Södertälje var mycket kul. Utmanande nerfart på is följt av klättring i lera.

alla kepscupdeltävlingar är bästa kortloppen, och lägger man ihop de så blir det det bästa långloppet.

bästa vad då förresten. bana? organisation?....

Som långlopp håller jag Mörksuggan högt, som kortare lopp har jag gillat den korta variaten av Långa Lugnet som gått under namnet Lugna Turen.

Jag måste hålla med om att det är svårt att välja. Övervägande så tycker jag nog att Långa Billingeracet var en rolig bana med fin natur runt omkring men samtidigt så tycker jag om de andra långloppen med men i år fastnade jag starkt för Långa billingeracet!!!

Nu när jag tänker efter är nog kortloppsarrangemang av typen Keps Cup de bästa. De påminner mer om hur man började med cykeltävlingar, fokus är på själva cyklingen och inte en massa krimskrams runt omkring. Föreningarna fixar allt och det är gratis. Så ska det vara när föreningssverige funkar som bäst.

Helt övertygad om att nästa års Långa Lugnet blir en höjdare.
Men i år var det MSJ+Lida Loop
Kortlopp :Haninge open a.k.a Dm och Roosloppet

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp