Bästa lurarna till cykelturen

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Du bör nog köra utan, så du hör och uppfattar
> övrig trafik.

Så mycket trafik brukar det väl åndå inte vara i skogen?

finns kanske en del "nacklurar" som går tillräckligt långt ner för att inte störas av hjälmen, annars finns det snäckoer som har en bygel för örat. vissa av dessa sitter rätt bra.

Kör också med koss the plugg, helt bäst i test ifrån mej, o sen behöver man inte ha för hög volym så man kan även höra trafiken..

jonasp skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Du bör nog köra utan, så du hör och uppfattar
> > övrig trafik.
>
>
> Så mycket trafik brukar det väl åndå inte vara i
> skogen?

Aha, du vill slippa höra fåglarna kvittra, bäcken porla och vinden susa i träden? Ja usch för den hemska naturen, vem vill höra på sån skit?!

Jag kör Koss The Plug med Apotekets hörselskydd:
299206s.jpg

Lätt moddade...

Funkar finfint. Har en tendens att lossna om man springer med ryggsäck, men när jag cyklar sitter de bra. Dock blir det massa dum fartbrus, men det går bra ändå.

Finns en orginal-variant på Henkes modifikation om man inte orkar hålla på. Kostar under hundringen och gör om "the plug" från att vara en halvdålig lur till en jättebra budgetlur. Kanske tar en bild om jag orkar.

Är det nån lur som håller vindbruset borta? Alla jag provat ger enormt fartvindbrus så att man inte hör vare sig musik eller prat.

Beställde ett par "Koss Sparkplugg" (nya varianten av The Plugg) i vintras för att testa om dom skulle fungera i mina öron då vanliga frestylelurar bara faller ur.
The plugg har jag sett många rekomendera med hänvisningar till bra ljud och skön passform.
Passformen var helt okej för mig, dom sitter fast ganska bra.
Ljudet är dock en helt annan sak, sämre ljud har jag nog aldrig haft i några lurar någonsin.
Låter som om man har en klockradio nerstoppad i rygsäcken eller lurarna sittandes på utsidan av hjälmen.
Ett par skitlurar som följer med en radio i ett happymeal låter ju bättre än dom här.

Skulle gärna prova någons lurar för att testa om det bara är mina lurar som låter så här eller om folk faktiskt har så olika uppfattning om hur det ska låta.

plumser skrev:
> skulle bara vilja rekommendera
> http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563 ,
> använder själv dem och är oerhört nöjd.
> De isolerar bra från oljud, för de pengarna får du
> ett väldigt bra ljud(tycker jag) och dom sitter
> kvar i örat trots att svetten rinner, iallafall
> för mig :)

ett bevis på att det är så individuellt, har sånna fast 51, o tycker de är skit, faller ur för jämnan. hade lätt bytt mot andra lurar om det hade gått.

Har själv haft Koss the plugg och tyckte att de stank riktigt rejält. Har numera Sony MDR-NX1 som fungerar utmärkt bortsett från att det är väldigt lätt att tappa silikonpluggarna (finns också utan nackrem som MDR-EX51 och 71). Som budget favorit fungerar Netonnet Avant Plug-in, 119:-

http://www.netonnet.se/section.asp?sid=1003270&did=

Håller med om att ljudet i Koss är allt annat än kul. Mycket mer än bas är det inte och det är inte någon trevlig bas heller. Får väl fortsätta i hörlursdjungeln.

/C

kan man inte lösa problemet med sån kirurgtejp (läkartejp, idrottstejp). Jag vet inte vad det heter man alla vet ändå-tejp. På me en bit över varje öra efter isättning av lur. Borde reducera vindbrus och hålla lur på plats.

-Om man cyklar fort och ler så ser ingen hur ful man e.

the_TnT skrev:
> Koss Sparkplugg har inte bra basljud, de har bara
> basljud. :P

Det problemet hade jag också med orginalkuddarna, med min egna moddning (se inlägg högre upp) blev ljudbilden betydligt bättre.

Tillbaka
Topp