Bästa Mtb-skon

Bästa Mtb-skon
Jag körde Sidi tidigare (Dragon och Drako). De var rätt sköna även om de inte riktigt passade mina fötter så där superbra. Testa innan köp om du har möjlighet.

Det enda jag tyckte var dåligt med skorna var att de gulnade snabbt och var svåra att hålla rena. Mina nuvarande skor ser mer eller mindre nya ut efter 3 år.

Bästa Mtb-skon
clipless

Pedaler med clips:
994396054.jpg

Bästa Mtb-skon
+1 på att prova skon så den passar din fot, det är det viktigaste. Framförallt glappande häl stör jag mig på.
Jag är väldigt nöjd med Sidi Drako, har haft två par i ganska många år nu, men de kanske kostar lite mer än 2000 kr. Största nackdelen som jag ser med dem är att de är svårare att gå/springa i och att det är en bar kolfibersula under hålfoten, så missar man att klicka i pedalen blir det väldigt svårt att hålla kvar foten på pedalen.

Jag har också ett par Shimano XC701, de är bekvämare för t ex cykelcross där man är av cykeln ibland, de har en hel gummisula och betydligt mjukare flex. Nackdelen med dem är att de flexar rätt mycket när man tar i och kvaliteten (iaf på mitt par) är inte lika bra som Sidi-skorna, efter mindre än en säsong har de börjat släppa i limningen i inredningen och den röda färgen har nötts bort på delar av skon.

Tillbaka
Topp