Bästa mtb under 7000 kr

Bästa mtb under 7000 kr
Sixten Fors sa:
...
En grundläggande skillnad är att jag svarar på TS frågor.

Va? Så mitt inlägg med förslag på en cykel inom budget duger inte?

Sixten Fors sa:
...
Låt TS avgöra det.

Just precis å ändå går DU in och kommenterar mitt förslag på ett nedvärderande sätt. Skulle inte TS avgöra? Eller gäller det bara dina inlägg å åsikter? :(

frid!

Senast ändrad:
Bästa mtb under 7000 kr
Miracle sa:
Sixten Fors sa:
...
En grundläggande skillnad är att jag svarar på TS frågor.

Va? Så mitt inlägg med förslag på en cykel inom budget duger inte?

Sixten Fors sa:
...
Låt TS avgöra det.

Just precis å ändå går DU in och kommenterar mitt förslag på ett nedvärderande sätt. Skulle inte TS avgöra? Eller gäller det bara dina inlägg å åsikter? ;)

frid!

Inga problem med ditt inlägg, bra på alla sätt, riktat till TS och inom budget. Inget svammel.

Trekcykeln kanske inte var den roligaste eller mest prisvärda. Men framför allt var Lännas beskrivning av den en total disconnect med verkligheten. Vilket inte är ditt fel.

Bästa mtb under 7000 kr
Alla varor beskrivs väldigt glorifierat. Kolla tex alla sjukt snygga studiobilder på Canyon. Så snygg är dom då inte på riktigt!
:)

Men man kan inte rata en cykel för att man tycker att den är beskriven dåligt...

Bästa mtb under 7000 kr
här kommer bästa rådet du kan få köp en cykel du själv tycker om o skit i vad happy tycker e du som ska ha den o cykla på den ingen annan här inne vissa köper cykel för att impa på andra vissa köper cykel för att ha kul på den oavsett om de står canyon eller trek felt eller cube eller va de nu blir för märke...

ja själv leker runt på en merida big seven 20 27.5" i skogen o har skitkul på den att den inte e happykorrekt supermärke skiter ja i ärligt talat ja har den för o ha skoj inte impa andra

Bästa mtb under 7000 kr
När samma högst relevanta fråga ställs gång på gång, "vilken cykel är mest prisvärd", är det inte så konstigt om svaren ofta liknar varandra. En gren där Tyskarna (Canyon, Rose, Cube, Radon m.fl.) har gjort hemläxan. Finmärken som säljer luft med fluffargument och spelar på känslor hamnar sällan lika högt på den listan.

Bästa mtb under 7000 kr
Funderar på mtb och undrar om det finns någon mtb i samma prisklass som en canyon 4.9 med ungefär lika bra specifikation? Canyon 4.9 går på typ 8200 kr. Den måste vara 29 tum och passa mig som är 195cm

Senast ändrad:
Bästa mtb under 7000 kr
Okej, nu har jag kommit fram till att det blir en Radon Zr team 6.0, Cube acid eller Canyon 4.9. Vilken tycker ni? För egen del lutar det mest åt Radon 6.0.

Bästa mtb under 7000 kr
Jbhb sa:
Okej, nu har jag kommit fram till att det blir en Radon Zr team 6.0, Cube acid eller Canyon 4.9. Vilken tycker ni? För egen del lutar det mest åt Radon 6.0.

Vilken vi tycker spelar väl ingen roll. Det är DU som ska cykla på den.

Seså spring iväg och köp nu...

Bästa mtb under 7000 kr
Jbhb sa:

Canyon mot Radon:

Storlek och geometri näst intill identisk i stl. XL mot 22".
Canyon har ett steg dyrare/lättare bakväxel, XT mot SLX.
Canyon har betydligt bättre framgaffel, 32 mm rör mot 30 mm på Radon = styvare/mindre flex.
Canyon's gaffel är bättre med ställbar fjädring via luftkammare istället för fast stålfjäder i Radon.
Luft är lättare än stål, Canyon 2182 g mot Radon 2322 g.
Canyons däck är dubbelt så dyra.
Samma bromsok och reglage, Canyon har dyrare/lättare/finare bromsskivor.
Allt annat samma eller likvärdigt.

Bästa mtb under 7000 kr
Cube Acid 2x11 ,SLX, XT kontra 2x 10, Deore, XT. Samma gaffel vad jag förstår. Men får du en Acid för samma pengar som Canyon 4.9?

Bästa mtb under 7000 kr
Jbhb sa:

Canyon mot Cube Acid: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-acid-grey-n-flashorange-468046

Canyon XL och Cube 23" är lika stora och har samma geometri.
Utrustningsmässigt är cyklarna mycket lika och "lika fina".
Cube har lite finare vevparti.
Cube har luftgaffel 30 mm, bra med luft men klenare och lättare, viktskillnaden mellan cyklarna ligger i gaffel och vevparti.
Cube har aningen finare hjul men billigare däck.
Den av dem som kostar minst är mest "prisvärd".

Bästa mtb under 7000 kr
Frågan är om det är 2016 års Acid eller 2017, En del skillnader där, gaffel Recon Air (32mm?) 2x11 istf 3x10.

Misstänker dock att det är 2016 som avses i den prisklassen.

Bästa mtb under 7000 kr
Exakt vilken Acid som TS avser vet jag inte -- årsmodell, färg, pris, 3x eller 2x etc. Tämligen oklart alltså.
Jag länkade till den Acid jag jämförde mot Canyon, men den Acid finns å andra sidan inte kvar i stl. 23" i just den butiken, men kanske hos någon annan. Tämligen rörigt alltså. :-)

Bästa mtb under 7000 kr
En sak jag personligen ser som en nackdel med Cube är dom smala sadelrören, vilket gör att man blir aningen begränsad om man vill skaffa sig en dropper-post i framtiden.

Bästa mtb under 7000 kr
Mehn! 1 månad sedan tråden startades och du har fortfarande inte köpt en cykel, trots att då fått svar på din fråga?

Den ena är ju 30% över budget.

Men eftersom du inte verkar ha bråttom, så hade jag köpt den från XXL, när det är rabattdagar.

Senast ändrad:
Bästa mtb under 7000 kr
Lämgtans tider är den bästa tiden.

Jag får white xc 290 pro för 7500 och canyon 4.9 går på 8200 med frakt. Då är ju frågan om white är mest prisvärd? Hittar inte så mycket om DT swiss gaffeln är den bra?

Bästa mtb under 7000 kr
Jag har haft Canyon 5.9. Jag skulle välja White XC 90 Pro. 2 delat, 15 mm axel fram och så är jag tarv på att pröva en gaffel från DT. :-) Gillar dessutom den orangea färgen.

frid!

Tillbaka
Topp