Bästa pendlarcykeln under 15 laxar?

Granbark

Medlem
Helt inställd på att köpa en Canyon Commuter med gates belt men efter att ha läst lite recensioner på nätet blev jag tveksam. Någon som har ett bättre alternativ? Kravspec: stänkskärmar, integrerade lampor, pakethållare och så smala däck som möjligt (kör dubbat på vintern).

Hur resonerar du när du vill ha så smala däck som möjligt? Jag tvivlar på att du skall ta med den in i velodromen.

19mm däck känns inte pendlare. Stor punkarisk, rullar varken lätt eller bekvämt på normal asfalt och har oftast rätt kort livslängd.

Smalare än 25mm hade jag inte velat pendla på. 28-35 är väl någon sorts sweet spot tänker jag.

Jag slänger in min vanliga upplysning om att du bör tänka på att det sitter 27,5-tumshjul på Commuter, vilket oftast begränsar utbudet av vinterdäck för pendling. (jag har inte koll på hur det ser ut i år, och även för sommardäck brukar urvalet vara mindre).

Jag har en äldre Urban och trivs bra med den, men på vintern kör jag med 26-tumshjul.

Bara så att du inte missar den detaljen. Det gjorde jag.

Kör Scott Speedster Gravel. Finns originalskärmar, 35-or på original, dock inte integrerade lampor. Pakethållare går att köra på sadelstolpen. Cyklade hybrid förut, det här är roligare / snabbare. Bägge modellerna finns på rea (10/20).

Planetx london road skaffade jag för att få in riktigt breda vinterdäck eller riktigt smala på sommaren..

plats för skärmar, pakethållare.

Finns att välja med bock eller raktstyre. Kan köpas som ramkit eller fullbyggd cykel.(be dock att de sätter broms på rätt sida om du skulle köpa färdigbyggt).

Integrerad lampa vet jag inte vad det är men det finns det inte.

https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/road-bikes/london-road

Tillbaka
Topp