Bästa pris på Skeppshult standardcykel

Chainsuck

Medlem
Brukar ju ofta diskuteras var man får bästa pris på fincyklar här på forumet. Men just nu är jag ute efter en butik som kan leverera en Skeppshult damracer till bästa pris, gärna postorder. Har kollat runt bland de lokala skojarna men det verkar vara omöjligt att få annat än katalogpris hos dem.

Någon som har nåt tips?

/Hasse

Skeppshult damracer?

Om man är en fan av icke-svettig cyklism, så vet alla att det är deras Soft modell som gäller! Önskar bara att det levererades med 8-delade Nexus med rullbroms istället för fotbroms. Lite synd att den saknar bakspegel också, men tack och lov går det att eftermontera sådan.

soft.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Du läser mina tankar Daner. Ringde Skeppshult tidigare för att fråga om de kunde leverera Soft med Nexus-8 men det var de inte intresserade av. Blev rekommenderad att byta själv.

Verkligen ingen som vet handlare som pressar priset även på standarcyklar och helst då Skeppshult?
Andra vettiga förslag?

Lite svag för just Skeppshult dock. Hur många andra standardcyklar levereras med dubbelbottnad fälg och DT comp?

Byta själv...det är just denna sorts kund-fientlig inställning som jag tycker så illa om. De levererar cyklar med färdigbyggda Nexus-8 hjul. De har reglage. Det vet att det är inte alla som vill ha fotbroms. Även så vägrar dem att säljer dig den cykeln du vill ha. Jag misstänker att du har inget emot att betalar extra för det heller. Latmaskar.

Tillbaka
Topp