Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag har haft ett par Gripgrab i neopren (tror jag det är) som jag varit hyfsat nöjd med, men jag tycker att de gick sönder för snabbt (under, till följd av nedsättning/gång).
Vilka skoskydd har ni gillat? De ska passa på MTB-skor i stlk 47.
Har för mig att ett ganska vanligt tips är Biltemas med motiveringen att skoöverdrag är en förbrukningsvara och att då de inte är sämre än andra så vinner de på lågt pris.
Håller nog tyvärr med om att det är förbrukningsvara. Jag tänkte därför köpa Biltemas neoprenvariant för ett par år sedan och hade med skon för att få rätt storlek. Problemet var att hålet under inte satt där min kloss satt...
Utan tvekan bästa skorna så slipper du ha skoöverdrag. Vatten å vindtäta, och andas. Perfekt höst/vinter/vårskor.
Northwave Celsius Arctic GTX. +10 - -35 grader. Finns även en annan modell som inte står emot lika mkt kyla. (Billigare)
Jag köpte ett par på Planet X som faktiskt ser väldigt hållbara ut, priset var som biltema så det är inte mycket att tveka om. Dom är ordentligt förstärka i tådelen där det brukar haverera, och dom har hålen för häl och kloss på rätt ställe för mig.
Köpte biltemas största storlek förra säsongen och dom fick jag inte på mina storlek 46 skor hur mycket jag än drog och slet så att köra dom till storlek 47 låter tveksamt. Nu använder jag xxls egna "white" dom tycker jag funkar riktigt bra,
Jag tröttnade på skoöverdrag som bara gick sönder och köpte mig ett par Shimano MW81 istället som inte går sönder om man går några meter och håller fötterna torra och varma.
Jag har ett par Endura mt500 i XL. Funkar över mina Pearl izumi fuel i storlek 47. Lite tajta att få på så storleken större rekommenderas. Annars djävulsk varma och robusta.
Var på Biltema idag och kollade. Slut.
Köpte liknande på xxl ist. Säkert lika bra men inte lika billiga. Ser ut att var något annat lite mer hållbar material undertill så man kan går ett par tre steg med dem utan att de går sönder
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter att ha slitit ut skoöverdrag i mängder så
> köpte jag vinterskor. Det är så gött och inte
> speciellt dyrt heller.
Mina GripGrab har hållit ihop bra, inget särskilt med skogstrassel dock men snö/lera/salt och sten har de fått smaka oömt vårdade = legat ingrodda o gottat sig. Nu beställde jag dock dessa som passar min boa-spänning bättre men inte provkört dem ännu: