Bästa starttid på Vättern med tid kring 10-12 timmar?

Erkorider

Medlem
Har tänkt cykla Vättern nu i sommar och har just nu starttid omkring 0530. Jag har tidigare cyklat Vättern för en massa år sen och är i ungefär samma form nu, då tog jag mig runt på 11 timmar med 10 timmar aktiv cyklingstid. Då kunde jag även haka på en grupp vilken jag låg bakom i ungefär halva loppet.

Nu är jag dock lite osäker på om min starttid kring 0530 kommer innebära att det blir svårare att hitta klungor att ligga bakom som cyklar i min fart. Att det helt enkelt kommer starta för många snabba vid den tiden. Vilken starttid bör jag välja sett till målet på 10-12 timmar? Tack på förhand!

Senast ändrad:
Har inte cyklat VR på en massa år, så det kan vara föråldrad kunskap, men min gissning är att det borde finnas folk med likartade fartambitioner som du med den starttiden. Möjligt att det kan vara lite fler någon/några timmar tidigare.

F.ö, skippa gärna fetstilsmarkeringen av hela texten. Blir bara jobbigt.

Har inte cyklat VR på en massa år, så det kan vara föråldrad kunskap, men min gissning är att det borde finnas folk med likartade fartambitioner som du med den starttiden. Möjligt att det kan vara lite fler någon/några timmar tidigare.

F.ö, skippa gärna fetstilsmarkeringen av hela texten. Blir bara jobbigt.
Så, fetstil borttagen!
Och ni verkar hålla med varandra så ska nog leta tidigare starttider!

Jaha så tiderna är inte helt fulla vid den tidpunkten? Eller har de alltid några extra platser över?
Det kan bli fullt i en grupp, tror inte de har extra platser "i bakfickan". Men det ska ändå inte inte vara några problem att hitta en bättre tid. Antalet anmälda är på uppåtgående läste jag, och det är ju bra, fast jämfört med före pandemin är det inte alls samma tryck. (Jag åkte i fjol, ska åka igen i år.)

Jag startade 03:54 förra året och hade gott om lagom snabba grupper att haka på för att ta mig runt på 11:50 totaltid...

Körde för två år sen med start 05,00 och det fanns hur många som helst att haka på i olika fart om man ville. Körde på strax under 12 timmar och uppskattade att få mer morgon än natt när jag startade.

Jag har tidigare cyklat Vättern för en massa år sen och är i ungefär samma form nu, då tog jag mig runt på 11 timmar med 10 timmar aktiv cyklingstid. Då kunde jag även haka på en grupp vilken jag låg bakom i ungefär halva loppet.

När du cyklade senast på ca 11 timmar, när startade du då?

Tillbaka
Topp