Grimpeur sa:
Göra egna flaskor som är bra lät mycket intressant. Har du någon kontaktperson / hemsida? Vad är minsta antalet? Jag funderar på flaskor till en klubb som är lite mindre än Hofvet.
Som redan nämnts är hemsidan
specializedwaterbottles.com. Prislistan på hemsidan gäller endast beställningar inom USA av någon anledning, har nog kvar den internationella prislistan någonstans om du vill ha en kopia men har för mig att alla priserna var ungefär en dollar högre.
Du kan beställa i steg om en låda a 50 flaskor. Mängdrabatt ges och du vill nog komma upp i 200 flaskor då det blir rätt mycket bättre pris vid den nivån. Vi beställde 500 flaskor fördelade över bägge storlekarna, samtliga med Watergate munstycke som kostar någon dollar extra. Frakt med FedEx har jag för mig kostade ungefär $120 per 200 flaskor.
Våra flaskor säljs på CykelCity och eftersom vi ville undvika dubbel moms blev det så att de tog fakturan. Inklusive allt dvs. frakt, tull, moms och några kronor till CykelCity för att täcka kortavgifter etc. så säljs flaskorna ut mot medlemmar för 99:- per styck.
Och just det, även om det går att beställa genom svenska distributören är det nog inte att rekommendera. De tyckte typ att vi skulle beställt innan jul för att få flaskor till sommaren. När jag kontaktade Specialized Custom direkt var de mycket enkla att ha att göra med och kunde ordna fram flaskor med ledtid på ett par veckor.