Bästa vattenflaskorna(till cykel)

Jonatan F sa:
Håller med om att camelbak blir äcklig i korken (ingen diskmaskin i studentlägenheter där jag bor)
Den är väl inte svårare att rengöra munstycket på deras blåsor? Kan vara bra med en typ piprensarborste. Spolas munstycke eller kork av efter användning bildas inte mögel om sportdryck används.

Köpte nyligen två 710ml flaskor från Abloc (https://www.abloc.com).
Jäkligt lätt att sätta in i hållaren medans man cyklar pga formen. Rätt mjuk och klämvänlig med bra tryck ur munstycket. Största nackdelen är väl att munstycket är för stort. Inte de billigaste flaskorna men snabb leverans, ca en vecka från LA. Och värdet var nerskrivet till 10$ så det var bara att hämta ut paketet på posten

Jonatan F sa:
ceel sa:
Contigo vattenflaska

.

Hur diskar man korken på contigon? Håller med om att camelbak blir äcklig i korken (ingen diskmaskin i studentlägenheter där jag bor) och contigpn ser ännu mer svärdfiskad ut? Eller finns en smart lösning på det?

För hand eller i diskmaskin beroende på om jag haft vatten eller vätskeersättning i flaskan.

Mayhem sa:
Grimpeur sa:
Göra egna flaskor som är bra lät mycket intressant. Har du någon kontaktperson / hemsida? Vad är minsta antalet? Jag funderar på flaskor till en klubb som är lite mindre än Hofvet.
Som redan nämnts är hemsidan specializedwaterbottles.com. Prislistan på hemsidan gäller endast beställningar inom USA av någon anledning, har nog kvar den internationella prislistan någonstans om du vill ha en kopia men har för mig att alla priserna var ungefär en dollar högre.

Du kan beställa i steg om en låda a 50 flaskor. Mängdrabatt ges och du vill nog komma upp i 200 flaskor då det blir rätt mycket bättre pris vid den nivån. Vi beställde 500 flaskor fördelade över bägge storlekarna, samtliga med Watergate munstycke som kostar någon dollar extra. Frakt med FedEx har jag för mig kostade ungefär $120 per 200 flaskor.

Våra flaskor säljs på CykelCity och eftersom vi ville undvika dubbel moms blev det så att de tog fakturan. Inklusive allt dvs. frakt, tull, moms och några kronor till CykelCity för att täcka kortavgifter etc. så säljs flaskorna ut mot medlemmar för 99:- per styck.

Och just det, även om det går att beställa genom svenska distributören är det nog inte att rekommendera. De tyckte typ att vi skulle beställt innan jul för att få flaskor till sommaren. När jag kontaktade Specialized Custom direkt var de mycket enkla att ha att göra med och kunde ordna fram flaskor med ledtid på ett par veckor.

Satfläsk. Blir lite dollars ändå. Väldigt bra flaskor iofs!

ejma sa:
Jonatan F sa:
Håller med om att camelbak blir äcklig i korken (ingen diskmaskin i studentlägenheter där jag bor)
Den är väl inte svårare att rengöra munstycket på deras blåsor? Kan vara bra med en typ piprensarborste. Spolas munstycke eller kork av efter användning bildas inte mögel om sportdryck används.

Detta kan du inte rengöra med en piprensare, ganska stor skillnad mot deras vätskeblåsor.
E179FD29-877E-45E9-BDEC-46454D43EF13.jpeg

Jeppe_E sa:
Stervelo sa:
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
camelback podium är tyvärr bäst (av de jag har testat). Bra pip, tål att diskas 100-tals gånger och spillfria.

Tyvärr?

Men vadå, de kostar typ 75 kr om man nu inte vill ha chill-modellen. Vad är problemet?

Mina flaskor från Elite som är gryyyymt aero kostade typ 250kr, förvisso med hållare. Men de fungerar väldigt bra (membran)
Tycker du de där fungerar bra? Jag har två till tempohojjen och det är de sämsta skiten jag köpt någonsin.
De läcker när de sitter i stället, å det grövsta. Du kan börja med flaskan halvfull kanske.

Eller, har jag fått måndagsex? Går dina att fylla, ha i ramen, cykla på vanlig väg, och de läcker inte över hela cykeln?

Mina läcker inte, däremot har jag fått sätta en bit slang i hållaren, så att flaskorna inte skramlar.
Mohaha, det var måndagsex för min del. Köpte två, utifall att man vill köra på racern, har bara ett fäste för flaska på tt hojjen.
Nu kikade jag i den jag använt. Det är bara ett hål i korken, membranet saknas. På den andra finns membran.
Jag har väl tittat i den hela, sen bara tagit en och kört. Provar den med membran nu. :)

Stervelo sa:
Jeppe_E sa:
Stervelo sa:
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
camelback podium är tyvärr bäst (av de jag har testat). Bra pip, tål att diskas 100-tals gånger och spillfria.

Tyvärr?

Men vadå, de kostar typ 75 kr om man nu inte vill ha chill-modellen. Vad är problemet?

Mina flaskor från Elite som är gryyyymt aero kostade typ 250kr, förvisso med hållare. Men de fungerar väldigt bra (membran)
Tycker du de där fungerar bra? Jag har två till tempohojjen och det är de sämsta skiten jag köpt någonsin.
De läcker när de sitter i stället, å det grövsta. Du kan börja med flaskan halvfull kanske.

Eller, har jag fått måndagsex? Går dina att fylla, ha i ramen, cykla på vanlig väg, och de läcker inte över hela cykeln?

Mina läcker inte, däremot har jag fått sätta en bit slang i hållaren, så att flaskorna inte skramlar.
Mohaha, det var måndagsex för min del. Köpte två, utifall att man vill köra på racern, har bara ett fäste för flaska på tt hojjen.
Nu kikade jag i den jag använt. Det är bara ett hål i korken, membranet saknas. På den andra finns membran.
Jag har väl tittat i den hela, sen bara tagit en och kört. Provar den med membran nu. :)
Var ute en sväng med tt hojjen nu, det skvätte ingenting. Jag får köpa lös flaska på bike24, 9 europa pengar.

Jag har hittills alltid kört med cammelback men tänkte nu testa flaska på lite kortare turer.

Vad ska jag köpa för flaska och hållare utifrån dessa krav:

- ska sitta kvar vid stökig stigkörning
- vattnet ska inte smaka plast
- flaskan ska gärna ha något typ av lock så att pipen inte blir geggig
- gärna 700-ish ml.

Enkelt! Flaskan du ska ha är Camelbak Podium Chill å hållaren du ska ha är Specialized Zee Cage II. :)
Eller det är vad jag använder å är bra nöjd med!
Finnes i dirt version med extra lock.

frid!

Senast ändrad:
Miracle sa:
Enkelt! Flaskan du ska ha är Camelback Podium Chill å hållaren du ska ha är Specialized Zee Cage II. :)
Eller det är vad jag använder å är bra nöjd med!
Finnes i dirt version med extra lock.

frid!

Håller med om flaskor, men hållare på kockoscyklar är Elit custom och blanka rostfria trådhållare på stålcyklar. Alu mtb cyklar kan man ha vad som helst på då de ändå ser ut som... att man önskade att de vore något annat.

Tillbaka
Topp