Battaglin Stealth med 105, bra/anus?

khizzle

Medlem
Jag är rätt färsk inom räcerområdet men det är roligare än jag kunnat ana.

Jag behöver dock lite vägledning i träsket och har hittat en cykel som i mina ögon verkar vettig, hur verkar den i era med avseende på pris och utrustning.

http://www.cyclecomponents.com/cgi-...0&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=

Får man bättre för liknande pengar? Varför anger de ramstorlek i s-xl istället för cm?

Vad ska jag ha för cykel om jag inte lyckas slå idén om en ny cykel ur huvudet. Jag kommer att köra en del motionslopp som hjälmaren runt, vättern runt osv.

Jag vill gärna inte betala mer än typ 12000 om det går.

Känns som du får bra mycket mer hoj för de pengar om du düsklandsköper. Ska du ändå köpa postorder så varför inte billigare?

Jag har en stealth med 105, den funkar fint. Sadel är det enda som
kändes nödvändigt att ändra. Har kört två säsonger o allt funkar som nytt.

Men om jag skule köpa en cykel idag hade jag nog sneglat runt lite mer på
marknaden.
En kompis köpte en (från tyskland förstås)flång ny trek
helt i kolfiber för mindre pengar som verkar både
lättare och delvis ha lite bättre andra komponenter

Det är väl inte otroligt att folk här kommer börja tipsa om en massa
cyklar från tüskland som alternativ, o ärligt har jag kört allt för lite racer för att ha en
uppfattning om vad som funkar bäst. Jag uppskattade att jag kunde provköra innan köp för att hitta en bra position o cykelcenter i eskilstuna bistod fint när jag skulle hitta sittställningen.
Jag är nöjd med min, men det finns klart alternativ att fundera på.

Om du bor nära får du gärna provhoja min.

DSC00341.jpg ht=480

Jpe:s trek kostade under 10.000

Yepp Glitch hann rekomendera tyskland medans jag postade, man är för gammal o långsam numera

Senast redigerad av en moderator:
Tackar för tipsen, tror jag. När man inte trodde djungeln kunde bli snårigare så blev allt på deutchiska. H&S Bike-Discount som det har tipsats om här på forumet verkar tydligen bra och vettigt men inte blir det lättare att begripa vad man ska satsa på när allt står på tyska. Jag ska försöka traggla mig genom annonserna och se vad jag hittar. Cube och Radon verkar vara alternativen, vad är det för skilnad på dessa ramar, geometri eller kvalitet eller allt möjligt?

Max: Var precis innne på cykelcenter i E-tuna där jag klämde på en fin battaglin i kolfiber. Jag antar att du också bor i E-tuna om det blir dags att inkassera den utlovade provkörningen? :)

Jobbar i vackra tuna, bor ute i skogen i vallby med fina asfaltsvägar att provköra på
skicka ett PM, så pumpar jag däcken. Det funkar nog bäst om du är i närheten av min
fagra höjd - 1.78

http://www.bike-discount.de/www/nav...2569&Kategorie2=48&Hersteller=41&Kategorie1=1

http://www.bike-discount.de/www/nav...3011&Kategorie2=48&Hersteller=52&Kategorie1=1

Dessa verkar ju trevliga men det är en del text jag inte begriper riktigt. 999 Eur för en cykel med så mycket Ultegra på ser ju iaf bra ut på pappret.

Vad betyder detta någon: "Für dieses Rad können wir Ihnen auch verschiedene Laufradoptionen anbieten. Klicken Sie dafür bitte bei ´´Kategorien´´ auf ´´Umbau Laufräder´´ !!!"

Dessa verkar ju något mer prisvärda än Battaglin:en men som sagt jag kanske missar något pga dålig koll?

khizzle skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar för tipsen, tror jag. När man inte trodde
> djungeln kunde bli snårigare så blev allt på
> deutchiska. H&S Bike-Discount som det har tipsats
> om här på forumet verkar tydligen bra och
> vettigt men inte blir det lättare att begripa vad
> man ska satsa på när allt står på tyska. Jag
> ska försöka traggla mig genom annonserna och se
> vad jag hittar. Cube och Radon verkar vara
> alternativen, vad är det för skilnad på dessa
> ramar, geometri eller kvalitet eller allt möjligt?

Som det redan har skrivits om i den här tråden så kan du få en hel del mer cykel för pengarna genom att beställa den från Tyskland.

Tyska tidningen Tour testade i nummer 5 2006 11 racercykler under 800€ (en del av dem har blivit dyrare i år, bla pga moms-höjning i Tyskland)

De här verkar mest intressanta tycker jag:

normal_Poison_Cyanit_XI_-_Tour_5_2006.jpg

http://www.poison-bikes.de
Här finns det mer av testet som PDF: http://www1.poison-bikes.de/images/Testergebnisse/Tests/Cyanit_Xi_Tour_0506.pdf
I slutet av PDFen finns en intressant översikt över alla testade cyklar.

normal_Radon_Viper_5.0_Race_Series_-_Tour_5_2006.jpg

http://www.bike-discount.de
Här finns även delar av det testet som PDF: http://www.bike-discount.de/pdfs/tour_0506.pdf

Och den enl mig mest intressanta
FAT Road project SL för 799 Euro från
http://www.fat-cycles.de
artikel_tour_05-2006_med.jpg

http://shop.cycles-4-u.de/media/artikel_tour_05-2006_med.jpg

Om du är osäker på vad Tour-testet egentligen betyder kan du läsa mer om hur deras tester går till här:
http://www.tour-magazin.de/to/show.php3?id=30&nodeid=30&ps_lo=0&subnav=21

Men det finns många bra cyklar att välja mellan, det viktigaste för dig är att du får en cykel som passar dig och att du är nöjd med utrustning och utseende.

> Var precis innne på cykelcenter i E-tuna
> där jag klämde på en fin battaglin i kolfiber.

Om det är en bra och prisvärd cykel med kolfiberram du helst vill ha tycker jag att du oxå bör kolla på FAT Road Project Carbon 105, http://www.fat-cycles.de
Det är en väldigt bra och prisvärd cykel med en riktigt bra ram.
Ramen skall vara den samma som den Nishiki har i sin kolfibercykel och den säljs även under namnet Red Bull Carbon SL.
(Det verkar som om tillverkarna köper den från samma tillverkare)

För att du inte skall behöva tro mig på mitt ord om hur bra FAT Carbon ramen är kan du titta i det här utdrgaet ur ett test som tidningen Tour har gjort
fat_rr_carbon_shop.jpg

Om det testet inte säger dig så mycket kan du jämföra med det här av Trek OCLV 5200 (den kanske du känner till)
normal_Trek_OCLV_5200_-_Tour_3_2006.jpg

Enl hemsidan så kostar en FAT Road Project Carbon 105 1349 Euro
http://shop.cycles-4-u.de/product_info.php?info=p115_RP-Carbon-105er.html

Personligen skulle jag inte köpa en cykel med de hjul som de flesta av Tysk-cyklarna har; Shimano WH-R500.
Lägsta nivån på färdigbyggda Shimano-hjul går enl mig vid WH-R550 (WH-R560 eller WH-R561 tror jag de heter from 07).
De är riktigt aerodynamiska och snabba hjul, även om de troligen inmte känns så eftersom de är ngt tunga.

Ännu bättre är att satsa på Ultegra-hjul (WH-R600, WH-R601 eller WH-R6600 tror jag de heter) dessutom bör du satsa på bra och snabba däck, Michelin Pro² Race är bra däck med lågt rullmotstånd.
Tester har visat att skillnaden i rullmotstånd i ett lopp som VR spelar större roll än skillnaden i aerodynamik, åtminstone för oss vanliga motionärer.

/Håkan

HåkanC skrev:
> Massa text

Oj, vilket hästjobb, man tackar.

Kolfiber är väl mest bara roligt egentligen men inget krav, alu duger gott.

FAT Road Project SL 105 verkar kosta 879 Eur och Fat

FAT Road Project SL Ultegra starters kostar 999 Eur. Då är det Mavic Aksium hjul på. Är det någorlunda hjul?

Klart intressant!

//Kim

khizzle skrev:
>
> FAT Road Project SL 105 verkar kosta 879 Eur och
> FAT Road Project SL Ultegra starters kostar 999
> Eur. Då är det Mavic Aksium hjul på. Är det
> någorlunda hjul?

Iom de nya 10-delade grupperna har skillnaden mellan Ultegra och 105 minskat såpass mkt att jag inte skulle betala xtra för Ultegra istf 105.
Däremot skulle jag betala mer för en cykel med 105+Dura Ace-bakväxel istf full Ultegra.
Här finns det ett test av 105, där du även kan jämföra vikter mot Ultegra och DA (PDF-dok)
http://www.dk-content.de/tour/pdf-archiv/tests/shimano105_1105.pdf

Lägg de xtra pengarna Ultegra skulle ha kostat på bättre hjul och däck istället.
Mavic Aksium är bättre hjul än vad WH-R500 är, men de är något sämre än WH-R550 (WH-R560 eller WH-R561), ffa är de (något)tyngre och har sämre aerodynamik, dvs de är långsammare.

> I testet ovan angående FAT Road Project SL hojen
> så står det "scwache Laufräder", betyder det
> något annat än Svag/dålig cykel???

scwache Laufräder betyder dåliga/undermåliga hjul.

> Poison cykeln fick ju bäst i testet och då
> hittade jag den här som är Ultegra utrustad för
> 999 Eur
Nja, Poison-cykeln fick högst poäng i testet, men om du tittar närmre på poängsammanställningen i hela testet så fick Poison-cykeln totalt 114poäng jmf med 110 för FAT-cykeln, varav fyra poäng mer för hjul+däck men en poäng mindre för ramen.
WH-R550-hjul och Michelin Pro²Race-däck har i andra Tour-test gett 14 poäng (WH-R600-hjul och Michelin Pro²Race-däck har i likn test gett 17 poäng).
Dvs om du byter hjulen på FAT-cykeln till (åtminstone) WH-R550 och däcken till Michelin Pro² Race kommer det att ge en poänghöjning enl Tours sätt att räkna på som gör cyklarna jämförbara, och då är FAT-cykeln dessutom mer än 0,5kg lättare.

Men, som jag skrev redan i förra inlägget, det viktigaste för dig är att du får en cykel som passar dig och att du är nöjd både med cykelns egenskaper/uppträdande, utrustning och utseende.

/Håkan

Håkan, kan inte du starta upp ett eget cykelmärke som bara säljer vettiga jämnspecade hojar? Jag skulle glatt köpa en cykel med tysk prislapp, asiatisk kvalite och hemgjorda "Håkan"-loggor! (De tyska tidningarna skulle stå för 95% av test/utvecklingskostnaderna. Varje gång du missar högsta betyg så beror det på inkonsekventa testmetoder eller att du varit dum och vågat välja en komponent som inte är testad tidigare.)

Finns det något märke som är bra på jämna specar?

Så om jag tar till mig råden om att Ultegra steget inte nödvändigtvis är värt pengarna och att hjulen är lite för dåliga så verkar jag inte hitta någon färdigspecad modell att bara beställa. På FAT-cycles har de en "bike configurator" där man kan plocka ihop alla komponenter efter eget huvud. Eftersom det egentligen var mest hjulen jag ville ändra så sattes jag på pottan direkt när jag försökte fylla i alla de andra fälten rakt av. Det finns för mycket att välja på för en novis samt så underlättar ju inte tyskan direkt :)

Undrar om man bara ska maila dem och höra vad de vill ha för en FAT Road Project SL med andra hjul/däck.

Vad är det som är dåligt med Shimano WH-R500 hjulen, är det bara fart/vikt-tekniska egenskaper eller är det även hållfasthet mm?

//Kim

khizzle:
precis innne på cykelcenter i E-tuna
> där jag klämde på en fin battaglin i kolfiber.
> Jag antar att du också bor i E-tuna om det blir
> dags att inkassera den utlovade provkörningen? :)

Har också en battaglinracer. Kommer inte ihåg vad den heter men den har kolfiber i baktriangeln.
Jag är 1,75m.
Bor i hällby (e-tuna).
Hade den enklaste modellen av principia förut och har väligt lite erfarenhet av racercyklar och ska jag vara ärlig känner jag ingen större skillnad mellan principiaramen och battaglinramen. Flyttade över komponenterna mellan ramarna. Verkar som battaglin bara körs i eskilstuna.
Hör av dig om du undrar nåt.

Åh fan, så iom att jag bor i tuna så blir jag illa tvungen att köra Battaglin mao? :)

Namnet är ju iaf vackert, sneglar dock på tyskarna eftersom jag gärna får så mycket som möjligt för pengarna.

Hur stor är ramen?

khizzle:
Det är pinsamt men jag vet inte storlek på ramen. Tror det är en mediumram men jag ska kolla i garaget imorg, jag återkommer. Jag har WH-R550 hjulen. Tror att de har bättre aerodynamik än de billigare hjulen.

TommyE skrev:
> >Jag skulle glatt köpa en cykel med tysk
> >prislapp, asiatisk kvalite och hemgjorda
> >"Håkan"-loggor!
>
> Missat Canyon? :)

Du verkar ha rätt, redan deras billigaste (850€) landsvägshoj innehåller WHR550 hjul! Matchar ramen och gaffeln resten av cykeln?

(Skulle vi kunna lägga upp ett arbetsschema så att någon av er med stor buntar tyska tidningar alltid är inne och håller koll på Happy under vårperioden (15/3 till 15/6) när 95% av alla nybörjarlandsvägscyklar köps?)

>Skulle vi kunna lägga upp ett arbetsschema så att någon av er med stor buntar tyska tidningar...

HåkanC:s inlägg/Tourscanningar täcker i stort sett det mesta av värde som rullar ut från Tyskland när det gäller racercyklar.

Här är en länk till en samling av hans Tourscanningar:

<http://happypics.zapto.org/thumbnails.php?album=lastupby&uid=53>

Obs. Man kan ha olika synpunkter på hur viktigt det är att ha ett, enligt Tour, högt STW. Men testerna är ändå intressanta som motvikt och/eller komplement till de mer vanliga subjektiva testerna utan "bänkvärden".

Vet inte hur stor skillnaden är mellan WH-R500 och 550. Däremot vet jag att 500-hjulen verkar vara kassa (åtminstone de jag råkade på). Köpte ett par för min 80-tals "leksaksracer" och bakhjulet började skeva ganska snabbt.
Tja. Några större problem att rikta dem är det väl inte och efter detta så har de hållit sig hyfsade. Helhetskänslan är dock att de är kvalitativt just så billiga som de är och jag vill tro att hyfsade hjul är en ack så viktig del av en cykel. Det är trots allt hjulen som ska snurra mil efter mil.
Gärna får de snura lätt men framförallt bör de hålla - helst klara av ett och annat potthål också.

khizzle skrev:
> Det finns
> för mycket att välja på för en novis samt så
> underlättar ju inte tyskan direkt :)
>
> Undrar om man bara ska maila dem och höra vad de
> vill ha för en FAT Road Project SL med andra
> hjul/däck.

Varför inte ringa dem?
Enl min erfarenhet är chansen är större att de vill tala engelska i telefon än skriva engelska MAIL.
OBS: Generell erfarenhet, jag har ingen egen erfarenhet av att handla från FAT

> Vad är det som är dåligt med Shimano WH-R500
> hjulen, är det bara fart/vikt-tekniska egenskaper
> eller är det även hållfasthet mm?

Är inte hållfasthet en teknisk egenskap?

Allvarligt nu så är det så att WH-R500-hjulen är billiga hjul byggda av billiga(dvs enkla) delar på ett billigt(dvs snabbt) sätt.
Naven är tex dåligt tätade och dessutom 'rullar' de trögt när man vrider på dem.
De är också onödigt tunga, vilket gör att de kan kännas onödigt 'tröga' att cykla på.

WH-R550-hjulen (med varianter) är ffa byggda av bättre delar, bättre nav bla, och även c:a 100-150g lättare.
Men även de är snabbt maskinbyggda och skulle jag köpa sådana hjul så skulle jag både kolla fettet i och justera naven. Jag skulle även kolla ekerspänningen och justera den, dessutom skulle jag 'stressbefria' ekrarna för att vara säker på att de får bästa möjliga livslängd.
Har du inte gjort detta tidigare kan du läsa Leos hjulbyggarskola och följa intruktionerna from:
Stressbefrielse av hjulet, steg för steg http://happymtb.org/forum/read.php?1,34422
Efter c:a 50-150mil så skulle jag återigen öppna naven och byta fettet/juster dem kanske även byta kulor+konor.

WH-R550-hjulen är trots detta ett fynd, sett både till pris och prestanda.
Hos Cyclecomponents.com kostar de 1135:-
Ett par standardhjul med 105-nav, DT Comp-ekrar och OpenPro-fälgar kostar 2356:- (inkl deras byggkostnad)

Men om du ändå skall plocka ihop delar till din 'drömcykel' och vill ha färdigbyggda Shimano-hjul tycker jag att du bör gå upp till WH-R600-hjul(inkl varianter) och Michelin Pro²Race-däck.
De hjulen är c:a 100g lättare än WH-R550-hjulen och pga av att de har en assymetrisk bakfälg borde de både vara och kännas riktigt (vrid)styva och stabila.
Men de kostar c:a 1800:- mer hos Cyclecomponents.com jmf med WH-R550-hjulen, tycker du att det är värt det?
I ett 'drömscenario' skule jag välja:
1 par standardhjul enl ovan (men med DA 7800 baknav)
1 par snabba hjul, typ HED/Zipp kolfiber med 50-60mm hög framfälg och 60-90mm bakfälg, http://www.hedcycling.com
1 par stabila lättviktshjul med en vikt < 1400g

Men dessa tre par hjul kan tillsammans kosta mer än dubbelt så mkt som resten av cykeln!

TommyE skrev:
> Obs. Man kan ha olika synpunkter på hur viktigt
> det är att ha ett, enligt Tour, högt STW. Men
> testerna är ändå intressanta som motvikt
> och/eller komplement till de mer vanliga
> subjektiva testerna utan "bänkvärden".
STW-värdet säger mkt riktigt inget om hur bra ramen är att cykla på.
Däremot är det ett enkelt sätt att jämför hur bra konstruerad ramen är, bättre konstruktion=högre STW
Dessutom finns inte STW med i inscanningarna ovan, de testdata som finns med kan spela stor roll för hur cykeln upplevs (men det beror till stor del på den enskilde cyklisten)

khizzle skrev:
> Tyskjakten fortsätter och som nämnts ovan har ju
> Canyon en hoj, Roadlite 4.0 för 849 Eur:
> Den har 550 hjul och Shimano 105 komponenter och
> ser reko ut, väger 9 kg. Hr står sig denna i
> jämförelse med FAT Roadproject SL och Poison?

Canyon gör bra cyklar som är väldigt prisvärda, men enl min åsikt gäller det ffa för de dyrare modellerna, dvs Ultimate AL och Ultimate CF-modellerna

Jag har själv en cykel med kolfiberram från Canyon som jag är mkt nöjd med.
H%C3%B6gersida_m_l%C3%A4ttviktshjul.JPG

Men den Canyon-modell du länkar tycker jag verkar onödigt 'enkel', den har tex en alu-gaffel jmf med kolfiber för FAT-cykeln. Men om du kan tänka dig att gå upp till 1300-1500Euro tycker jag att du bör kolla på Ultimate AL 6.0/7.0

Här är ett test av en Canyon med likadan ram (FACT 8)
normal_Canyon_Passione_Elite_-_Tour_4_2006.jpg

Ändringarna till iår består av andra 'klibbor' men ramen har oxå blivit c:a 150g lättare (1391g enl test i Tour 3 2007)

/Håkan

Angående enkla OEM hjul så resonerar jag så här:

Jag la inte till några extra pengar när jag beställde min hoj utan nöjde mig med OEM hjulen (Khamsin). Visserligen tunga och så men de fungerar bra som vår och hösthjul, alt. pendlarhjul. De flesta skaffar sig några lätta alt. aerohjul som komplement.

Är hojen bra förutom hjulen så säger jag köp!

Ok, för min del är inköpsproblematiken löst. Var just på stenströms cykel i Hallstahammar där de lurade på mig en trevlig liten Merida med full Ultegra, kolfibergaffel och Shimano 550 hjul.

De snodde mig på 12000 och jag tycker det känns prisvärt med tanke på servicen jag kommer att ha tillgång till samt ingen leveranstid och det allra bästa, jag slipper repetera min tyska mer den här säsongen :)

Tack för all hjälp i den här tråden, jag tycker jag fick mycket kött på benen och har lärt mig mycket.

//Kim

Jag är också inne på att köpa räcer i denna prisklass,

just nu lutar det åt en http://www.canyon.com/_en/roadbikes/index.html?b=21 där jag relativt fort byter ut framgaffeln mot en i Carbon och på lite sikt byter ut hjulen mot ett par Ritchey Protocol för 399€ som väger runt 1450g och verkar vara rätt aero plus att jag byter däck till Michelin Pro²Race. När UGI tar över hårt så kan man byta styre, styrstam sadel och sadelstope och få ner hojjen till runt 8kg. Sen när man har blivit rik/fått jobb så slår man till på stort och köper en Cervelo Solist Carbon SL, Zipp Zedtech 6 hjul, Clavicula vevar och liknande prylar och får en hoj som väger under 5kg och kostar 100'+ =)

khizzle skrev:
> Ok, för min del är inköpsproblematiken löst.
> Var just på stenströms cykel i Hallstahammar
> där de lurade på mig en trevlig liten Merida med
> full Ultegra, kolfibergaffel och Shimano 550
> hjul.
>
> De snodde mig på 12000 och jag tycker det känns
> prisvärt med tanke på servicen jag kommer att ha
> tillgång till

Gratulerar till din nya cykel, hoppas att du blir nöjd med den.

Vilken Merida-modell är det? Den här:
image.asp

Om det är den så är 12000:- (inkl pedaler tom?) ett bra pris,
listpriset är 14000:- exkl pedaler enl Grahns
http://www.grahns.se/MainVisaSokbild200a.asp?pid2=5538

Fredrik Larsson skrev:
> just nu lutar det åt en
> Canyon Roadlite 4.0
> där jag relativt fort byter ut framgaffeln mot
> en i Carbon och på lite sikt byter ut hjulen mot
> ett par Ritchey Protocol för 399€ som väger
> runt 1450g och verkar vara rätt aero plus att jag
> byter däck till Michelin Pro²Race. När UGI tar
> över hårt så kan man byta styre, styrstam sadel
> och sadelstope och få ner hojjen till runt 8kg.

Om jag vore du skulle jag nöja mig med att byta ut hjul+däck.
Ett framgaffelbyte kostar väl 2000-3000:- (inkl arb).
Styre, tapp, stolpe och sadel kan bli hur dyra som helst...

Jag tycker att du bör lägga de pengarna på ännu bättre hjul, Ritcheys fälgar är bra,
men deras färdigbyggda hjul (med alu-fälg) är inte så märkvärdiga enl mig,
http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/thumb_Ksyrium_-_Ritchey_-_DA_7800_-_Tour_6_2005.jpg

Eller så sparar du pengarna så att du kan köpa din värstingcykel tidigare,
Canyonen kan du då behålla och ha som träningsracer.

/Håkan

HåkanC skrev:
> Gratulerar till din nya cykel, hoppas att du blir
> nöjd med den.
>
> Vilken Merida-modell är det? Den här:
> http://www.grahns.se/image.asp?bild=359037.jpg
> Om det är den så är 12000:- (inkl pedaler tom?)
> ett bra pris,
> listpriset är 14000:- exkl pedaler enl Grahns
> http://www.grahns.se/MainVisaSokbild200a.asp?pid2=
> 5538
> /Håkan

Det är fjolårets 906:a (om jag kommer ihåg rätt, den är kvar i butiken för de skulle tuna den till i morgon bitti):

MERIDAROAD906.jpg ht=449

Jag stod först och klämde på en vacker Nishiki Finisher:

18.jpg ht=446

Den var underbar i lacken, riktigt vacker röd-metallic så jag blev lite besviken när försäljaren kånkade fram en tråk-grå Merida istället för den fina Nishikin.

Det kändes dock inte lika trist när han satte upp den i trainern och jag fick provrulla och njuta en stund.

Mitt räcerliv började kring lucia 06 när jag köpte en kompis gamla Peugot stålräcer (ramväxel jajamensan) och efter ett hyfsat stort antal mil på den så blev jag ordentligt biten.

Skillnaden mellan Meridan och Peugoten kändes enorm så jag kan knappt bärga mig inför jungfruturen i morgon.

Vättern sub10 kanske? :)

Rekomenderar för övrigt Stenströms cykel om ni är i krokarna. Mycket trevlig och intresserad personal och ett stort utbud i butiken.

khizzle skrev:
> Jag stod först och klämde på en vacker Nishiki
> Finisher:
> Den var underbar i lacken, riktigt vacker
> röd-metallic så jag blev lite besviken när
> försäljaren kånkade fram en tråk-grå Merida
> istället för den fina Nishikin.

Jag tror inte att du kommer att ångra ditt val.

För åtminstone på pappret har Meridan både bättre vevparti/vevlager och ffa bättre hjul än Nishikin.
När du sitter på cykeln så ser du dessutom inte så mycket av den, eller hur? ;-)

Lycka till med cyklingen och Sub-10.

/Håkan

Tillbaka
Topp