Batteribyte Sigma?

Kerberos

Aktiv medlem
Batteribyte Sigma?
Jag har en Sigma BC2006 sittande på styret. Förr eller senare tar ju batteriet slut och behöver bytas. I manualen står det att informationen kommer att finnas kvar även efter batteribytet. Detta är dock något som aldrig hänt mig... Man tar ur det gamla batteriet - sätter i det nya och vips så är allt borta. Allt. Grundinställningar för hjulstorlek, total distans... rubbet...

Händer detta bara mig eller finns det någon människa som lyckats med ett batteribyte utan att tappa all information? Och i så fall - hur fan bar ni er åt då?

Gnälliga hälsningar K.

Batteribyte Sigma?
Nu har jag inte just den modellen, men mina andra Sigma-datorer jag bytt batteri i har haft kvar vissa saker i minnet men tappat andra. Klockan måste man ställa om, till exempel, och det är ju rätt logiskt...

Batteribyte Sigma?
Jo, ställa om klockan går jag ju med på. Det är resten som retar mig. Om det hade stått att "all information kommer att försvinna vid batteribyte" så hade det varit lättare att smälta, men nu blir man ju irriterad så att det kryper under naglarna...

Batteribyte Sigma?
Jag har en BC1606 och den har kvar de saker i minnet som stod, hjulstorlek, total odo, total tid (kommer inte ihåg exakt vilka grejjer) vid batteribyte.

Batteribyte Sigma?
Jag har en enkel 1200 och där står det i manualen att man ska skriva upp värdena för bl.a rullomkrets, totaldistans för att allt försvinner när batteriet tas ut.

Batteribyte Sigma?
Jag testade precis på min BC2006 och minnet finns kvar. Byt batteri relativt snabbt så är du säker på att det fungerar.

Skriv av inställningarna innan ifall du verkligen vill ha dem kvar. Det skadar aldrig.

Batteribyte Sigma?
Jorå, vis av tidigare erfarenheter så har jag skrivit upp alla inställningar, och själva batteribytet tog nog ungefär 8 sekunder... Det som gör mig så trött är knappandet att få tillbaka alla inställningar när man tror att man skall slippa. Det är därför jag gnäller...

Jaja, det är väl bara att sluta klaga och göra det...

velman skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag testade precis på min BC2006 och minnet finns
> kvar. Byt batteri relativt snabbt så är du
> säker på att det fungerar.
>
> Skriv av inställningarna innan ifall du verkligen
> vill ha dem kvar. Det skadar aldrig.

Tillbaka
Topp