Batteriet i mitt Polarbälte T61 är slut

Scubamike

Ny medlem
Sedan är även batteriet i pulsklockan slut men det vart
lätt ordnat. Eftersom detta pulsbälte är helt förseglat
är det knepigt att byta batteriet i den även om det
går. Hur är det med pulsbandet T31, passar detta till alla
Polarklockor? Priset ligger på 395 för detta bälte. Tycker
dock att det är riktigt uruselt av tillverkaren att de inte
har gjort så man någolunda lätt kan byta batteriet i den

Bilagor

• T61.jpg
    T61.jpg
    9.4 KB · Besök: 65
Bor du i Stockholm? Åk till Polar i Alvik då och prata med dem. Jag har aldrig själv varit där men alla andra jag pratat med är helt lyriska över deras service. De går verkligen omvägar för att möta kunden.

Dom är grymma, byter batteri på 2 minuter och provtrycker klockan bums när man är där för en spottstyver... Om jag inte minns fel byter man hela pulsbandet när batteriet är slut :-) T

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Du får(köpa) det nya pulsbältet med
> batterilucka.

Fint namn "Miss Lycka" :)

Vilken är det som hat batterilucka?

Pulsbandet T31 funkar, se till att få versionen som är kodad bara, annars så stör det andras pulsklockor och din egen är öppen för påverkan också.

Vanligtvis så är det en "pant" på ditt gamla bälte när du lämnar in det hos en auktoriserad Polarhandlare alt. Polar själva.

Som nämnt tidigare så är det nya wearlink-bältet mer servicevänligt. Dock så är det inte lika robust som det fasta.

Däremot kan jag rekommendera wearlink då man kan byta batteri själv och t.o.m. tvätta banden (avtagbara från mittsensorn). Var uppmärksam på att du inte kan tvätta banden hur många gånger som helst, de kommer behöva bytas med.

Wearlinkbandet sitter ofta lite bättre på folk med "cykelkropp" och har mindre tendens att åka ner när man kör.

Polar har grym kundservice om du vill ha din klocka provtryckt etc. men jag vet att vissa butiker som säljer vanliga klockor har blivit auktoriserade av Polar för batteri/packningsbyte samt provtryckning. Kolla med dem om du har någon i närheten.

Tänk även på att deras band (med ej utbytbara batterier) skall kunna funka i upp till 2500 timmar normalt bruk. Det är rätt många träningstimmar, om vi nu ser till kostnaden då.

Tillbaka
Topp