Batterisnåla cykelappar.

SweBender

Aktiv medlem
Batterisnåla cykelappar.
Har FF (familjefritt) imorgon och tänkte ge mig ut på en heldagstur på pendlarcrossen då MTBn är kvar på service.

Brukar köra RunKeeper men undrar om det finns nån annan app som inte drar så mycket batteri? Kommer köra med batteripack på telefonen för att få lite extra batteritid.

Alla tips mottages!

Tackar på förhand.

EDIT: Särskrivningar. Eftersom jag inte vill förstöra människors lördag.

Senast ändrad:
Batterisnåla cykelappar.
Kör runkeeper m iPhone o extrabatteri (1500 mah) och då räcker det utan problem drygt 8 timmar. (Jag slår alltid av wifi:n som annars ligger och söker nät o därmed drar batteri)

Batterisnåla cykelappar.
SweBender skrev:
-------------------------------------------------------

> EDIT: Särskrivningar. Eftersom jag inte vill
> förstöra människors lördag.

Tack!

Batterisnåla cykelappar.
Jag tror att det är ganska oväsentligt om man använder juicedefender, stänger av 3g eller vilken app du kör, det är GPSen som är den stora batteriboven. Ett rejält batteripack är nog det enda som gäller, eller köpa en riktig cykelGPS så slipper du fundera på batteriet.

Batterisnåla cykelappar.
SÄger som ovan, GPS:en står för den absoluta majoriteten av batteriförbrukningen och jag tror inte mjukvaran gör alltför stor skillnad. Ett alternativ till batteripack är att köra en extern GPS-mottagare via bluetooth. Det förlänger batteritiden väsentligt, och även med den lilla keychain-mottagaren för 100 spänn som jag hittade på ebay så märker jag inte av någon försämring vad gäller positionering eller så heller, snarare tvärtom.

Batterisnåla cykelappar.
Med cardiotrainer så kan man iaf ställa in hur ofta man vill att gps:en ska uppdatera ens position, vet inte om denna option finns i runkeeper.

Tillbaka
Topp