Bbikepacking rutter på 1-3 dagar i Sverige?

basti89

Medlem
Uppskattar tips på rundor för icke dämpade cyklar (jag har en Bombtrack Beyond + adv med plus däck och frun en Bootzipper med 2.3" däck) på 1-3 dagar mellan Gävle och Örnsköldsvik. Helst närmre kusten men blir det bättre väder inåt landet nu nästa vecka kan vi tänka oss där också. Det bör vara offroad på grus och lättare offroad stigar men inte något brutalt över rötter och sten helst även om vi är okej med att gå delar då vi har full bikepacking setup. En runda söker vi som återvänder till där vi startade då vi anländer med bil. Vi kommer åka upp mot Höga kusten iaf, vet inte om där lämpar sig för cykling?
Har inte hittat mycket alls på internet.

Om inte så är vi i området nu och uppskattar gärna tips på fina platser för att slå upp tält på! Vad ska vi inte missa i mellersta sverige?

/Tack för all hjälp, Sebastian

Följer vi vandringsleder (är det ok)? eller finns det speciella leder för cyklar?
Jag cyklade bara på asfalt (väldigt trevliga mindre vägar) och grus (där vägen blev mindre). Vet inte om det är tillåtet att cykla på Höga Kustenleden (men jag misstänker att den är tänkt för vandrare).

Tillbaka
Topp