Allt i det här samhället kan ju skyllas på de enskilda individerna, inte minst hockey/fotbollshuliganer och reclaim the streets idioterna, men när de tillsammans blir tillräckligt många så målar de upp en ganska talande bild.
Fast det är ju givetvis bara min egen högst empiriska erfarenhet, har inget Tour-test som påvisar att den genomsnittlige Fredrikshofscyklisten är arrogantare eller beter sig som att de äger träningsstråken, vägarna och cykelbanorna mer än någon iklädd en annan tröja ;-)
Edit, det där som MZI bes kriver har faktiskt hänt mig av enskild Fredrikshofare med. Senast var det ute på Mälaröarna och jag låg ungefär mitt på cykelbanan som går längs vägen, det fanns gott om plats på båda sidor för omkörning, klockan var omkring 21.00 på kvällen, jag låg i 40km/h och hade inte mött en levande själ den sista trekvarten...
Plötsligt kommer han. Fredrikshofaren som blåser förbi på vänster sida, med arga grimaser skrikandes någonting ohörbart samtidigt som han i bästa italienska anda gestikulerar aggressivt med handen. Tydligt tycker han att jag borde ha hållt mer till höger i mina ynkliga 40 km/h på en cykelbana stor nog att köra 4 i bredd om man så ville...