Behöver lite åsikter

Behöver lite åsikter
White XC Trainer 24 4999:- 4000:- är på hyfsad REA också.
S,M,L & XL i lager istället för bara XS & S på LaPierre.
0,5kg lättare, 14kg White istället för 14,5kg LaPierre
8 delad Alivio på Whiten istället för 7 delad Tourney på LaPierre
Kasett på Whiten, antagligen frikrans på LaPierre?

Kolla också på White AX+!
White AX+ 290 Ane 23 Alivio 4999:- 3000:-
White AX+ 290 ANE 24 ADVENT 4999:- 3000:-
13,9 & 13kg
Singelklinga
Ingen dämpargaffel som rostar ihop.
Fästen för stänkskärmar, även på gaffeln.

För lite mer pengar så finns Yosemite Mountainbike 29″ 10 växlar 6999:- 4999:-
Deore 1x10
Luftgaffel

Senast ändrad:
Behöver lite åsikter

13,9 & 13kg
Singelklinga

Deore 1x10
Luftgaffel
Hej,

Super mega tack.

Behöver lite åsikter

13,9 & 13kg
Singelklinga

Deore 1x10
Luftgaffel
Hej igen,

Jag kommer förmodligen att landa på denna https://www.cykeltjanst.com/product/lapierre-edge-5-9-2023
Därför att dem har M och lite bättre komponenter.

Biltemas MTB du länkade till är ju alldeles för bra för priset!? Jag var förbi varuhuset som meddelade att endast reklamationsrätt gäller dvs inga garantier?! Men om den kommer att stå inne för mestadels ev. parkering ute på jobbet. Ska man verkligen vara rädd för rost? Enligt trådarna här så är dem sämst i världen ?

Annars jag kan ge upp dämpning o snåla (https://www.xxl.se/white-ax-290-ane...m-rod/p/1194786_1_Style?size=1194786_1_Size_1) tills att jag kan köpa en bra MTB.

Har du någon lust att svara?

Behöver lite åsikter
Biltema tar inget som helst ansvar för att tillhandahålla reservdelar. Jag var inne på en verkstad när en kille kom med ett Biltemahjul. Det hade en lösning som mecken helt dömde ut och som ingen annan sålde. Killen blev hänvisad till Biltema, som han redan hade varit hos.

Behöver lite åsikter
LaPierren duger för dina beskrivna önskemål. Den har dock fjäder istället för luft i gaffeln. Vill du cykla stig och få ut mer av cyklingen skulle jag rekommendera en luftgaffel.

Behöver lite åsikter
Cykla med 6-åring och till jobb, då snålar du med den stela Whiten. Det finns inga fördelar med en dämpad gaffel där.

Så frågan är vad ”några stigar” innebär? För dig. Om du menar att du bara kommer behöva passera några stigar i något sammanhang, tex med 6-åringen eller påväg till jobbet så är det fortfarande den stela som är det bättre valet. Men om du tänker dig att ge dig ut och cykla stig för kul eller motion, ja då skulle jag välja den dämpade även om den är lite åt det enkla hållet för ändamålet.

Behöver lite åsikter
Cykla med 6-åring och till jobb, då snålar du med den stela Whiten. Det finns inga fördelar med en dämpad gaffel där.

Så frågan är vad ”några stigar” innebär? För dig. Om du menar att du bara kommer behöva passera några stigar i något sammanhang, tex med 6-åringen eller påväg till jobbet så är det fortfarande den stela som är det bättre valet. Men om du tänker dig att ge dig ut och cykla stig för kul eller motion, ja då skulle jag välja den dämpade även om den är lite åt det enkla hållet för ändamålet.
Alltså stigar, nån skogsväg o mycket enkla stigar som intro. Få se om det bli mer avancerade i framtiden

Behöver lite åsikter
Jag håller med. Bra dämpning eller ingen dämpning.
Den odämpade är en bra vardagscykel oavsett, och är det svinroligt att cykla stig vill du ändå ha en lite bättre, då är billig mtb inte bra på något av det.
Börjar du cykla stig på odämpad hybrid kommer du dessutom vara jättebra på en dämpad mtb sen...

Behöver lite åsikter
Biltema. Ska man verkligen vara rädd för rost? Enligt trådarna här så är dem sämst i världen ?
Det är skillnad på Yosemite & Yosemite. På deras "dyra" MTB:er så är ju ram, styre, styrstam, sadelstolpe m.m i aluminum som inte rostar och kedjan är en standard KMC som på typ nästan alla andra cyklar.
På deras billiga stadscyklar så är ram, gaffel, styre, styrstam, sadelstolpe m.m i billigt stål och kedja, frikrans & framdrev no-name i billigt stål med dåligt rostskydd.
Den ena kommer inte att rosta något nämnvärt. Den andra kommer att rosta ganska så mycket, ganska så snabbt.

Annars jag kan ge upp dämpning o snåla (https://www.xxl.se/white-ax-290-ane...m-rod/p/1194786_1_Style?size=1194786_1_Size_1) tills att jag kan köpa en bra MTB.
Ingen dämpning och ingen MTB. Men så värst snålt är det inte. ADVENT ≈ Alivio.
Dock så är enda storleken S/16"!

Senast ändrad:
Behöver lite åsikter
Meta och Alphabet borde göras ersättningsansvariga för bedrägerier folk utsätts för efter att ha klickat på annonser de visar i sina produkter.

Behöver lite åsikter
Det är skillnad på Yosemite & Yosemite. På deras "dyra" MTB:er så är ju ram, styre, styrstam, sadelstolpe m.m i aluminum som inte rostar och kedjan är en standard KMC som på typ nästan alla andra cyklar.
På deras billiga stadscyklar så är ram, gaffel, styre, styrstam, sadelstolpe m.m i billigt stål och kedja, frikrans & framdrev no-name i billigt stål med dåligt rostskydd.
Den ena kommer inte att rosta något nämnvärt. Den andra kommer att rosta ganska så mycket, ganska så snabbt.

Ingen dämpning och ingen MTB. Men så värst snålt är det inte. ADVENT ≈ Alivio.
Dock så är enda storleken S/16"!
Jag är ganska kort 170, jag vet att jag kommer bli less på whiten efter ett tag men kan ge mig tid att välja en bra mtb.

Yosemiten du länkade är jättebra för det priset det finns inget i närheten som kan konkurrera tack för tipset

Behöver lite åsikter
Jag är ganska kort 170, jag vet att jag kommer bli less på whiten efter ett tag men kan ge mig tid att välja en bra mtb.

Yosemiten du länkade är jättebra för det priset det finns inget i närheten som kan konkurrera tack för tipset
Och egentligen yosemiten är ju en bra kompromiss därför att jag ville inte betala så mycket för en mtb

Tillbaka
Topp