Behöver nya cykelskor

RN

Aktiv medlem
Behöver nya cykelskor
Mina pendlingsskor har gått sönder på samma ställer på båda skorna. Det är ett par Shimano XC5xx (vet inte om det är 01 eller 02) och de har liksom släppt i någon limning vid knölen bakom lilltån på båda skorna.
Har dem som pendlingsskor och har limmat ihop dem skapligt men det blev inte svinbra så jag ska nog byta dem. Men till vad?
Behovet är något typ XC5, spd-mountainbike-går-att-gå-i-men-är-rätt-styva. Eftersom dessa har gått sönder såhär är jag kanske inte svinsugen på en ny variant, men kanske är det lästen som är fel och jag behöver en wide.

Annars då? Vad kan jag ersätta dem med som har skaplig price/performance (är egentligen inte jättesugen att lägga 2k på skor men.... kanske hamnar där ändå)

Behöver nya cykelskor
Gillar Shimanos skor och de har ju även gravel (RX) serien som kan funka fint för pendling.

Men Shimanos skor ser ju alla lite tråkiga ut, ett par sådana här hade jag gärna pendlat i:
IMG_6397.webphttps://www.bike24.com/p21024238.html
Har dock ingen erfarenhet av dem själv.

Behöver nya cykelskor
Hur länge har de hållit? Jag upplever att Shimanos SPD-skor är väldigt hållbara, använder fortfarande ett 10 år gammalt par men de går som spinningskor numera. Men jag kör iof inte mina på pendling så det minskar ju så klart slitaget.

Behöver nya cykelskor
IMG_4272.webp

Jag kör ju med plattisar , hyfsat styv sula och de finns även med SPD , 4-700kr i udda färger , (finns hos flera av tyskarna) .
Jag har höga vrister och breda fötter och gick upp en storlek de är väl åt det mindre hållet.
Mange

Tillbaka
Topp