Bell-skalle...

Crille68

Medlem
Bell-skalle...
För en tid sedan läste jag att en medlem sålde en hjälm på Köp&Sälj då den inte passade, han hade "Bell-skalle" och hjälmen var av något annat fabrikat - har glömt vilket.
Jag har nog också Bell-skalle för jag har provat många olika hjälmar men på mitt lite säregna huvud passar nästan bara Bell. Jag har för mig att TEC passat ganska bra också. (Om nu det skulle vara till någon hjälp...)
Funderar nu på att skaffa en ny hjälm - landsväg. Det är en Alpina alternativt en Limar och jag är lite orolig att den kanske inte passar, även om den är skitsnygg! :D
Orsaken att jag inte går och köper en i min LBS är att de inte har vare sig Alpina eller Limar och dessa två är de enda jag just nu kan tänka mig i och med att min hjälm ska vara röd/vit/blå. (Jag är inte det minsta fåfäng...)
Några tankar, funderingar eller kunskaper som någon har och vill dela med sig av?

Bell-skalle...
Jag har åxå Bell-skalle så alla Bellhjälmar är ett säkert köp för mig. Men jag har åxå en Limar (superlight, ultralight nåt) och den sitter rätt ok. Bell sitter bättre men Limaren ok. Om det kan vara till nån hjälp.

Stall

Bell-skalle...
Jag har också Bell-skalle och letat runt bland alla märken inkl Limar men hittade en Specialized som passade perfekt.
Just denna heter Align och är med avtagbar mtb-skärm så den passar både lvg och mtb.
Jag köpte den för mtb men använder den lika mycket till lvg och min gamla lvg-Bell används mer sällan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp