Benify

setreus

Aktiv medlem
Benify
Hej!

Har upptäckt att man kan köpa cykel genom Benify som anställd i Sollentuna kommun. Är det någon som har koll på om det är förmånligt på riktigt eller om det bara är ett trick att skaffa nya kunder? Verkar som åtminstone vissa cyklar kommer från Bikester och då kan man väl inte förvänta sig någon särskilt härlig service men kanske bra priser?

Jag kan naturligtvis läsa alla villkor och räkna själv, tänkte bara om någon redan gjort jobbet och vil dela med sig. Tack!

Benify
Har också Benify och spanat lite på cykelportalen... Det är i stort sett samma rabatter som bikester har. Så inget förmånligt alls skulle jag säga att köpa via Benify

Benify
Både ja o nej. Jag kom billigare undan på annat ställe då jag köpte cykel eftersom jag hittade en 15%rabattkupong hos företaget ifråga. Men, de erbjuder väl att de drar på lönen varje månad och det kan ju vara en fördel. Så, bestäm dig för en cykel, googla omkring och kolla tråden rabatt här på Happy.

Benify
Har också Benify och skriver under på att det är ett "Trick" inte billigare än deras ordinarie priser

bättre pris med 10% eller 15% kod/kupong(som också brukar finnas i Benify ibland)

Benify
Vi har den kvar i alla fall. Inte jättemycket cyklar där inne dock.

Screenshot_20210106-164614_Firefox.jpg

Benify
Någon som nyttjat Beny Local eller kollat med sin favorithandlare om de ämnar ansluta?

Benify
Jag kontaktade benify, så kunde jag beställa en Kanzo Fast, enligt eget önskemål, enligt Ridley's-konfigurerings-sida. Men de säger nog till om arbetsgivaren inte godkänner det.

Benify
Vi har någon cykeltjänst med månadsbetalning via Benify. Jag räknade på det för ett tag sedan och det gick jämt upp mot att köpa direkt själv då priserna var saltade mot internetbutikernas. Personligen betalar jag hellre skatt som vanligt än bidrar till att vi skapar konstgjorda affärsmodeller där någon mellanhand tar hela skatterabatten och stoppar i egen ficka utan att skapa något som helst egentligt värde för någon. Men det kanske verkligen finns upplägg där slutkund spar en slant, men det var inte fallet då jag kollade på det.

Tillbaka
Topp