Benvärmare fast tights?

joohan

Aktiv medlem
Benvärmare fast tights?
Jag behöver tips.

Ofta när det är på gränsen temperaturmässigt och jag kör med benvärmare fryser jag om "höfterna"... är det kallt nog för benvärmare tycker jag det är för kallt för bara lycra som byxor. Finns det hela tights i benvärmarmaterial, gärna utan hängslen och som är lätta att ta av och på? Lite vindskydd på framsidan av låret/knäet skadar inte heller.

Jag är alltså inte på jakt efter vintercykelbyxor utan mer "benvärmare för hela underkroppen".

Benvärmare fast tights?
Att jag inte tänkte på det... Hur funkar löpartights när man sitter på cykeln? När man springer är man ju upprätt på ett helt annat sätt än på cykel.

Benvärmare fast tights?
De kan bli lite korta i ryggen, men i övrigt så är jag nöjd med lösningen. Stretchighet är en bra egenskap att titta efter. Köper ett par nya 200-kronorstights varannat år, när jag inte pensionerar ett par gamla jag använt klart för löpning.

Benvärmare fast tights?
Löpartights som komplement är troligtvis billigaste lösningen, men det tåls att påpeka att det finns bibs i lite tätare tyg. Tex Castrelli har bib tights mm i ett tyg de kallar för Nano flex. Ger stänkskydd, lite mer vindskydd, men ändå bra ventilation. Jag har kört deras Nano flex Pro 2 bibtights från i höstas till nu. Löser problemet med kalla höfter och skyddar från stänk.

Benvärmare fast tights?
Annars benvärmare i kombination med shorts som är mer vindtäta och/eller varmare? Brukar finnas sådana modeller från de flesta märken idag. Jag kör ofta sådana just vår/höst.

Benvärmare fast tights?
Jag brukade cykla i cykeltights, men för många år sen bytte jag till benvarmare och förstärkta bibs. Vindskydd i bibs behövs när det är kalt.

Cykeltights funkade bra, förutom att mina var för halt och jag gled fram och tillbaka på sadeln. Också brukade dom haka upp sig på näsen av sadeln när jag ville stiga på.
Här finns några om du fortfarande är intresserat (jag rekommendera dock förstärkta bibs):

Benvärmare fast tights?
3/4:s-byxor har jag ett par, och trivs bäst i Assos vad-den-nu-hette. Just de räcker långt in på hösten, och funkar hyggligt kalla vårkvällar.

Tillbaka
Topp