Bern cykelhjälmar

slice me nice

Aktiv medlem
Bern cykelhjälmar
Jag letar efter någon snygg hjälm att ha i stan, alltså inga långturer direkt. Med min snart nyrenoverade crescentracer kommer det nog gå lite fortare än med den gamla järnhästen, så det är helt klart dags för huvudskydd.

Snubblade över den här hjälmen från Bern
BernWattsHelmet.jpg ht=260

Riktigt snygg! Jag hittar den dock inte i Sverige någonstans, utan det riskerar att bli en beställning från Evans Cycles i Storbritannien.
http://www.evanscycles.com/products/bern/watts-helmet-ec021571

Helst vill jag testa den innan jag köper, så jag vill ändå försöka fråga här om nån känner till någon återförsäljare i Sverige?

/Slice

Bern cykelhjälmar
Jag har sett liknande hjälmar hos pedalogerna faktiskt. Vet inte om det var just det märket. Finns naturligtvis inte på deras webb men Miche höll en i handen för några veckor sen.

Bern cykelhjälmar
alpingaraget säljer bern hjälmar,, det där är samma som skidhjälmarna fast med urtaget foder, har en vit som du kan få köpa! storl m/l

Bern cykelhjälmar
Synd att jag bor i Göteborg utan planer på att åka till Stockholm inom en alltför snar framtid. Både Pedalogerna (nåväl, om Bromma räknas in i Stockholm eller inte lämnar jag till er Stockholmare...) och Alpingaraget ligger ju där.

henke69: Jag hittar inget på hemsidan om att de skulle ha Bernhjälmar, men å andra sidan är det väl mer regel än undantag att inte lägga upp hela sortimentet i cyberrymden. Kan du tänka dig att skicka några foton så jag får se på den? Helst med uttaget foder? Jag är helt klart intresserad, fast sen har vi ju det där med att jag helst ville testa först...

Jag var i Stockholm i helgen, dumt av mig att inte skriva inlägget någon vecka tidigare! Borde ha tänkt på att det som inte finns i Göteborg finns i Stockholm.

Bern cykelhjälmar
slice me nice skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag var i Stockholm i helgen, dumt av mig att inte
> skriva inlägget någon vecka tidigare! Borde ha
> tänkt på att det som inte finns i Göteborg
> finns i Stockholm.

Hahaha, ja så är det ju verkligen :oD

Bern cykelhjälmar
slice me nice skrev:
> Synd att jag bor i Göteborg

Det är aldrig synd att bo i Göteborg.... ;-)

Bern cykelhjälmar
lappen skrev:
> slice me nice skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Synd att jag bor i Göteborg
>
> Det är aldrig synd att bo i Göteborg.... ;-)

Näe det har du förstås rätt i! Tack för att du räddade mig, jag höll på att falla ner i det stora svarta hål som heter Stockholm ;)

Albion skrev:
> Bernhjälmar kommer snart till en butik nära dig...
> (snart är dock = höst).

Det låter som att du har lite inside information där, kan du utveckla? Verkar ju lovande med Bernhjälmar till hösten!

Bern cykelhjälmar
slice me nice skrev:

>
>
> Det låter som att du har lite inside information
> där, kan du utveckla? Verkar ju lovande med
> Bernhjälmar till hösten!

Vi (se signatur) kommer börja importera Bern till hösten, vi har haft ett gäng på prov nu under våren och kollat att de lirar som vi vill att de ska. Vi kommer givetvis fokusera på cykelmodellerna, men du kan ju kitta upp dom till vinter med byte av innehåll, eller köpa vintermodellen och ta ut vinterstoppningen om du föredrar det.

Vi jobbar med ett stort gäng butiker i Göteborg bland annat, så du kommer kunna köpa den lokalt vad det lider. Vill du ha en hjälm asap så får du nog köra webborder via england dock :-)

Bern cykelhjälmar
Albion skrev:
> slice me nice skrev:
> -----
>
> >
> >
> > Det låter som att du har lite inside
> information
> > där, kan du utveckla? Verkar ju lovande med
> > Bernhjälmar till hösten!
>
>
> Vi (se signatur) kommer börja importera Bern till
> hösten, vi har haft ett gäng på prov nu under
> våren och kollat att de lirar som vi vill att de
> ska. Vi kommer givetvis fokusera på
> cykelmodellerna, men du kan ju kitta upp dom till
> vinter med byte av innehåll, eller köpa
> vintermodellen och ta ut vinterstoppningen om du
> föredrar det.
>
> Vi jobbar med ett stort gäng butiker i Göteborg
> bland annat, så du kommer kunna köpa den lokalt
> vad det lider. Vill du ha en hjälm asap så får
> du nog köra webborder via england dock :-)

Får se om jag kan vänta till hösten, skulle ju kännas ganska trist om jag vurpade under sommaren... Tack för svaret, jag hållet uppsikt!

mattel: jag förstår din tanke, men det är ändå inte riktigt en ridhjälm va

Bern cykelhjälmar
nicull skrev:
> Sist jag kollade va den hjälmen inte typad för
> cykel,, så det är kanske därför den är svår
> att hitta.

Cykelmodellen är typad för.... cykel!

Bern cykelhjälmar
Albion skrev:
> nicull skrev:
> -----
> > Sist jag kollade va den hjälmen inte typad
> för
> > cykel,, så det är kanske därför den är
> svår
> > att hitta.
>
> Cykelmodellen är typad för.... cykel!

Precis! Modellen Watts som jag la in bilden på är typad tror jag.
Jag börjar hitta en del roliga grejer att beställa från evanscycles.com så det kanske får bli en beställning ändå. Passar inte hjälmen får jag väl lägga upp den på happys köp/sälj. Kanske nån som är intresserad?

Bern cykelhjälmar
en väns erfarenhet är att hjälmen blir lite väl varm under sommaren men att den är riktigt trevlig under kalla delen av hösten och under vintern

Bern cykelhjälmar
en liknande hjälm kan du hitta hos din närmaste skeppshulthandlare. Trots ridhjälmsstuket användes denna hjälm flitigt under ban-vm men då byttes skärmen ut mot vesir.

casco.jpg ht=429

Bern cykelhjälmar
Den ser ju rätt fin ut Rock! Min lokala Skeppshulthandlare hade inte så mycket roligt tyvärr, men jag kan kolla runt lite mer.

dtb: Jag misstänkte att den var lite varm på sommaren. Samtidigt vill jag ha en hjälm som ser vettig ut, det kommer inte bli några längre cykelturer.

Tack för tipsen allihop, jag återkommer här och rapporterar om jag hittar nåt.

/Slice me nice

Bern cykelhjälmar
Johan A skrev:
> Finns naturligtvis inte på deras webb men Miche
> höll en i handen för några veckor sen.
>
Det minns jag inte ;-)

Bern cykelhjälmar
En vit Bernhjälm storlek L levererad. Grym! Skitsnygg och sitter riktigt, riktigt bra på huvudet. Har inte hunnit cykla med den än så jag vet inte hur varm den är...

IMG_0227.JPG ht=544

Bern cykelhjälmar
slice me nice skrev:
> En vit Bernhjälm storlek L levererad. Grym!
> Skitsnygg och sitter riktigt, riktigt bra på
> huvudet. Har inte hunnit cykla med den än så jag
> vet inte hur varm den är...
>
>

Den ser riktigt bra ut. Jag tänkte beställa en också, men är osäker på vilken storlek man ska ta och har tuvär ingen möjlighet att prova. Slice vad har du för huvudmått? Jag har 57 så jag ligger mitt emellan M och L.

Bern cykelhjälmar
Min andra hjälm har storlek 56-58cm och i den har jag lite marginal, så jag skulle tro att jag är ungefär 57 också.
Large på Bernhjälmen sitter perfekt, har den inställd på nästan största möjliga, så utan att garantera något tror jag att du ska ha en large

Bern cykelhjälmar
Beep skrev:
> Grymt, tack för svar. Blir en large då.
>
> Det är lite rea på dessa på evans om någon
> annan är intresserad. 420:-

Bara som en heads'up så är 2011 modellen betydligt lättare, de gamla är ganska tunga.
Inte för att det spelar så stor roll kanske, körde med den tyngre i skogen hela sommaren förra året utan bekymmer. Men vissa är ju petiga på sånt.

Tillbaka
Topp