Berria Bravo? Nåt att ha?

Octofinger

Aktiv medlem
Jag har span på en Berria Bravo på Blocket, men kan typ inget om märket eller modellen.
Jag ska försöka gräva fram lite mer info om modell och årsmodell om det är någon som har lite mer koll på den cykeln än mig. Har sökt på nätet men hittar inget vettigt om varken specar eller geometri.

Är det någon som ägt eller kört en Berria Bravo? Är den nåt att ha idag?
Jag tänker ha den som en lätt cykel för vasan. Har lätta hjul och en 100 mm Reba från en annan cykel att lyfta över till den om så behövs.

Hmm, på deras webbsidan:

"The Bravo frame is made of carbon. This makes it stiffer in the sections where it is needed and flexes in a controlled manner in the sections that are in most contact with the ground."

Att ramen är i kontakt med marken låter inte bra.

"Triple Monocoque"

Det låter som "tricoque".

"Double your times"

Det låter inte bra att man är två gånger så långsamt på en XC-cykel.

Jag har dock inte åsiktar om själva cykeln.

Well, jag vet inte vad jag ska vänta mig för engelskafärdigheter av en spansk tillverkare. Är väl i klass med de flesta italienska...

Problemet här är inte så mycket engelskafärdigheter men att slänga ut många tekniska termen för att imponera icke-tekniska speculanter. Många italienska gör samma fel. Tittade på spanska och fel är samma (och då nämns även Einstein medan jag tror att de menar Newton.

Verkar vara en Bravo Sport från 2022.
Billiga komponenter med Judy-gaffel, tunga Roval-hjul och sx Eagle. Oklart om ramen är nåt att ha, det är typ den jag vill ha i så fall...

Slänger som sagt på en Reba, kolfiberhjul och en gammal 11-delad gx istället. Men är inte ramen heller nåt att ha så är det inte så lönt.

Grabben vill ha 14 000:- för den. Låter dyrt.

Tillbaka
Topp