Besluts ångest!

Dr.Spoke-Home

Ny medlem
Besluts ångest!
Det flesta som känna mig vet att när jag inte cyklar och fixa cyklar jag pysslar med gammal träbåtar...Vad gör man när man har sett den vackraste segelbåt - är det OK att sälja nästan alla cyklar att ägar den? (Såklart jag behålla mina två SS och kanske den klassisk Monark)

Besluts ångest!
Det låter sjukt att sälja sina kära cyklar, men varför inte? Det är ju lättare att få tag på cyklar än gamla vackra segelbåtar, eller hur? :)

Besluts ångest!
Visst ska du det ,den går ju att sälja o då kan det ju bli nya cyklar om det inte var som du drömde om
Lycka till Kapten Spoke

/Tord

Besluts ångest!
Man ska följa sina känslor, känns båten rätt så slå till!! Till hösten kan du ju alltid påbörja en ny cykelsamling....
Helt otroligt att jag skriver detta på ett cykelforum, nästan som att svära i kyrkan ;-)

Besluts ångest!
Kanske nått sånt här gammalt skit? :-)
vakiiic.gif

Besluts ångest!
Tjena!

Kalle TL köpte ju en Mälar 22 för 1:-.. Verkar inte så dyrt med träbåt.. :P
Säj hojarna och köp båt.. Ljungstörms Vinga är fina.. Skulle gärna ha en om det itne våre så att Åresjön är lite väl tråkig att segla i.. MEn dom ska ha cat-race här i sommar..

Besluts ångest!
Förstår din ångest, har ju samma passion för båtar och cykling.

Men jag skulle nog sattsa på båten, cyklar finns det masssor av nya att köpa men segelbåtar från -47 är det inte så gott om. Det vore kul att se en fin Ljunströmmare på fjärden, det var länge sedan.

/Viktor, som drar på segelsemester i fyra veckor imorgon.

Senast redigerad av en moderator:
Besluts ångest!
Killen som ägar båt idag - och senast 5år - är båtbyggare själv....Sjukt fin skick!
Otroligt, och annorlunda form. Patent på mast och Furling/reefing - allt original!

Ärligt, för litet för familj....men dagsegling, och tillfälligt helg med fru eller dotter. Kanske behålla Folkbåt för familj utflykt....men för lite tid att sköter båda båt..

Besluts ångest!
TBone,
angående din J-klass bild...Vad tror man tjäna i den här branschen!
Valkyrie III var den vackraste av den Gaffel J-klass. Jag hade äran att jobbar på Valsheda för ett par månader...Underbart, men det är svårt idag att har råd för ett stort jolle med 20 man besättning! (även skit dåligt betalt som det är!)

Besluts ångest!
Dr.Spoke-Home skrev:
-------------------------------------------------------
> TBone,
> angående din J-klass bild...Vad tror man tjäna i
> den här branschen!

Alla vet väl att cykelmekar tjänar grovt med stålars, de skulle alla åka omkring i Hummers om de inte tyckta att det var för folkligt ;-)

Fast egentligen så var jag bara tvungen att posta den bilden för jag hittade den här siten häromdagen: http://www.thirdwavefilms.com/prints.htm och har sedan dess letat anledningar att dela med mig länken till de bilderna!

Besluts ångest!
Hummm... Jag råkade läsa "snesegling med tillfällig fru eller dotter" ....

Men för guds skull, köp båten! Det var en vacker skapelse =)

Besluts ångest!
Det är problemet - jag har inte tid för så mycket glädje. ;)

Men det här...

2.jpg

drag_1hull_spi.jpg

Ful men snabb, lätt att transportera, kan sjösättas och seglas nästan var och när som helst, behöver inte mycket utrymme att torrförvaras när den inte seglas och är ett utmärkt sätt att lära barn grunden i segling medans man har fartfylld kul själv.

De har enklare modell också, men jag vill ha dubbeltrapets och spinnaker.

Senast redigerad av en moderator:
Besluts ångest!
henkebenke skrev:
> Beatrice Aurore, tidigare Ebe och Ebella är till
> salu. Konstruerad av August Plym. Tyvärr inget
> pris utsatt.

€600.000 säger ryktet, ett fynd.

Bo: Skall du va med på SM nästa vecka?

Besluts ångest!
Boe skrev:
> Mycket jobb, mycket glädje.

63577vikingarnas1.jpg

Boe, den där segelartingesten har om möjligt bättre puts och stuns än min NRS... ;o)

SNUGG !

Besluts ångest!
Boe skrev:
> Skogling, ja, den var fin då. Här är dagen
> efter, när vi blev påseglade efter målgång...
>

AJ!!!!
Sådant skär hårt i ett seglarhjärta!
Doktorn skall naturligtvis köpa båten, båtar kan man inte ha för många av.

Besluts ångest!
Are you mad? I know the boat is nice and I love sailing, but selling your bike? I can only think that it's some kind of early midlife crisis or temporary insanity after taking care of our dog....

On the other hand it looks like a nice little boat for single handed sailing. Arrgh, welcome aboard Seaman Stains :)

How many opera tickets do you want for the burner?

Besluts ångest!
Dags för lite sjömanshumor på engelska:

So there are 2 whales, a male whale and a female whale. The male whale spies a ship in the distance, and sees that it is captained by the same man who harpooned his father. Bent on revenge, he suggests to the female whale that they swim up underneath the boat, then spout huge amounts of air through their blowholes, capsizing the boat and drowning the crew. So the whales go over there and do this. Now the male whale is pretty satisfied, but to his dismay, he notes the captain and the first mate getting away. He says to the female whale "Hurry! You're faster than me, why don't you go catch them and eat them?!"

And the female whale replied " I agreed to the blow job but NO WAY am I swallowing the seamen. "

Tillbaka
Topp