JockeS
Aktiv medlem
Beslutsångest.. Spark vs Top Fuel
Efter att kört Anthem i ett par år så är det dags att prova något nytt...
Står o väljer mellan Spark 900 RC Team och Top Fuel 9.7, båda 2018 såklart.
Har fått bra pris på båda hojjarna, men kommer inte riktigt fram till vilken som passa mig bäst.
Kör väldigt blandat, tänk långlopp. Så jag behöver inte mer mellan 100-120mm slag fram.
Det som talar för Sparken är färgen.
Det som talar för Top Fuel är deras länkage som verkar vara riktigt trevlig.
Sparken har jag provat ett par gånger och ser inga konstigheter. Har lite svårt för deras låsmekanism med 3-lägen.
Top Fuel har jag inte provat i skog så den kan jag inte säga något om.
Scott erbjuder 5 års garanti på deras ramar under förutsättningarna att man servar hojjen hos en auktoriserad verkstad minst 1 gång om året, annars sänks garantin till 3 år. Servicen får man bekosta själv.
Trek erbjuder livstidsgaranti på ramen och lite andra tillägg, samt att man får gratis service hos närmaste LBS (arbetskostanden) under tiden jag äger hojjen.
Så det är det som talar mest för att välja en Trek.. Men resten då?
Så vad säger happyeliten?
För- och nackdelarna med resp. hoj?
Står o väljer mellan Spark 900 RC Team och Top Fuel 9.7, båda 2018 såklart.
Har fått bra pris på båda hojjarna, men kommer inte riktigt fram till vilken som passa mig bäst.
Kör väldigt blandat, tänk långlopp. Så jag behöver inte mer mellan 100-120mm slag fram.
Det som talar för Sparken är färgen.
Det som talar för Top Fuel är deras länkage som verkar vara riktigt trevlig.
Sparken har jag provat ett par gånger och ser inga konstigheter. Har lite svårt för deras låsmekanism med 3-lägen.
Top Fuel har jag inte provat i skog så den kan jag inte säga något om.
Scott erbjuder 5 års garanti på deras ramar under förutsättningarna att man servar hojjen hos en auktoriserad verkstad minst 1 gång om året, annars sänks garantin till 3 år. Servicen får man bekosta själv.
Trek erbjuder livstidsgaranti på ramen och lite andra tillägg, samt att man får gratis service hos närmaste LBS (arbetskostanden) under tiden jag äger hojjen.
Så det är det som talar mest för att välja en Trek.. Men resten då?
Så vad säger happyeliten?
För- och nackdelarna med resp. hoj?