Beställd Canyon Nerve xc 6.0 :-)

mcwede

Medlem
Beställde just en 2009:as Nerve xc 6.0 special Edition i Medium från Canyons hemsida,fick tag e den från outleten till priset av 11780 kronor(ett fynd?),normalpriset e runt 15300 eller nått.Känns som jag tjänat 8000kr på grund av att jag egentligen tänkt beställa årets Nerve xc 8.0 ist:-)
Dessutom var vikten lägre på 09:an ca 12,15kg enligt Canyon,+ att den var utrustad med Fox 32 F120 på framdämparen ist för Reba`n :-),+ SRAM X9 vxl ist för xt.

Bara att hoppas att inte leveranstiden är 1 månad ...

Känns som jag gjort ett bra köp :-)

Jag beställde exakt hoj samma som dig nu den 7e. Har gått och dreglat ett tag över Nerve AM 6.0 men den har känts en aning dyr. Det va inte mkt att vela över nu när denna kom billigt som fan :D
Känns om man får lite bättre hoj på special edition versionen än den vanliga eller jag är ute och snurrar? trodde först fox dämparna var ett typo :)
Ska i vilket fall som bli riktigt trevligt men en hoj som förhoppningsvis har kvalitet och tål lite. Synd att den ska komma i nästa vecka när man är iväg på semester bara, i want it nooooow :)

Min uppfattning e att Foxdämparen känns bättre än Reba´n,dessutom längre slaglängd(120mm)va?
Sen ville jag absolut köra på SRAM,kanske en miss vad vet jag.Dessutom lättare än årets Nerve 6.0 XC :-)
Enda "missen" e väl att inte få Mavic Crossride hjulen?sitter Mavic XM317 ist.....

Nu har jag fått min och den verkar bad ass :D
Har bara dåliga mobil bilder men men

212505.jpg ht=544

213159.jpg ht=544

230400.jpg ht=544

Det som verkar lite puckat är att dragning av kabel till bromsen eller växeln går under själv ramen och vexhuset(så det heter?). Sen är inte sadeln världens skönaste för hängpungen men den får väl härdas :)

Min kom den 16 Juli oxå,dock var jag på resande fot....Söderhamn,Gävle,Falun,Idre,Trollstigen/Trollväggen,Geiranger,Ålesund,Kristiansund,Trondheim....men nu e jag hemma igen o om jag längtat :-)
Satte ihop den nu på morgonen o tycker den känns toppen,riktig kvalitets cykel.
Nu måste jag bara bläddra igenom inställningarna för framdämp + bakdämparen,så det blir som jag vill ha det.

Bilagor

• DSC01873.JPG
    DSC01873.JPG
    93.4 KB · Besök: 25
Tillbaka
Topp