Nicko rookie
Ny medlem
besviken och less + arg!
för ca 2 veckor sen lämnade jag in min Stumjumper fsr på ett som jag tyckte solklart garantiärende, ett olljud i den bakre dämparen. som enligt killaran i bytiken berodde på brist på olja. men fick svaret at det kanske inte garantin tar?? för det var olika intervaller på dom, men jag tyckte att om dom sitter på cykeln så borde dom ju ingå i årsgaratin om men skött sina åtagenden. vilka var en förat servis inom 2 månader efter man köpt cykeln. fick svaret då att det för Fox avgöra, och om det inte skulle tas skulle det kosta mig 1700:- , ok skicka den jag måste ändå få den tyst i vilket fall ju... igår fick jag meddelande om att cykeln var klar och det skulle kosat mig 1999:- efter ett par samtal med butiken slutade allt med att jag betalade 1999:- och tänker icke sätta min fot i butiken nån mer gång.
Enligt butiken så hade fox sagt att den är sliten? efter ca 35 mil, och enligt butiken skall den servas efter 100 timmar, vilket då innebär att jag skulle ha cyklat i snitt 3km/h.... ok jag sa att jag skiter i pengarna men nu är det ren princip, vad gör ni för kunden? vi kan inget göra! vi tar inget betalt detta är vad fox vill ha. då sa jag ok så att den håller en tredjedel av vad dom säger det är inget som ni tänker kompensera kunden med? Nej vi kan inte göra det. drog en jämnförelse med en bil, om du köper en bil och den har serviceintervaller på 2000 mil och motorn rasar efter 1000 så tycker du att det är ok? Men nu är detta ingen bil blev svaret.ok så kompensation är inte aktuellt? nej vi kan inte göra det. Men om den skall servas var 100de timma och håller 35 är helt ok?
Detta slutade då med att jag sa att jag hämtar ut min cykel och ni ser ALDRIG mig här igen! detta är ändå min andra cykel och ex antal reservdelar och tillbehör.
Är jag helt ute och snurrar eller är det dom säger relevant?
Enligt butiken så hade fox sagt att den är sliten? efter ca 35 mil, och enligt butiken skall den servas efter 100 timmar, vilket då innebär att jag skulle ha cyklat i snitt 3km/h.... ok jag sa att jag skiter i pengarna men nu är det ren princip, vad gör ni för kunden? vi kan inget göra! vi tar inget betalt detta är vad fox vill ha. då sa jag ok så att den håller en tredjedel av vad dom säger det är inget som ni tänker kompensera kunden med? Nej vi kan inte göra det. drog en jämnförelse med en bil, om du köper en bil och den har serviceintervaller på 2000 mil och motorn rasar efter 1000 så tycker du att det är ok? Men nu är detta ingen bil blev svaret.ok så kompensation är inte aktuellt? nej vi kan inte göra det. Men om den skall servas var 100de timma och håller 35 är helt ok?
Detta slutade då med att jag sa att jag hämtar ut min cykel och ni ser ALDRIG mig här igen! detta är ändå min andra cykel och ex antal reservdelar och tillbehör.
Är jag helt ute och snurrar eller är det dom säger relevant?