BH bikes i Sverige?

Virre

Ny medlem
BH bikes i Sverige?
Hej hopp! Igår blev jag avprejad av vägen av en bmw! Där stod ett par gråsuggor, så i 40 km/h voltade jag över dom! Lika bra att dra därifrån tyckte bmw:n vars reg-nmr en polare hann se, så polisen hittade bilen efter nåra timmars letande - glädje i all olycka - då min BH G4-ram var skrot!

Nu vill mitt försäkringsbolag ha ett kostnadsförslag på hur detta skulle kunna gå att ordna. Därmed behöver jag prisuppgifter på vad en BH G4/G5-ram alternativt cykel med motsvarande utrustning kan kosta. Finns det någon återförsäljare kvar i Sverige eller måste jag höra av mig till BH Bikes direkt?

MVH han som har ont när det ska duschas!

BH bikes i Sverige?
Jag har för mig att Slussens cykel & motor i Falun, http://www.slussens.se/, åtminstone har haft BH. De håller på att lägga ner och säljer ut allt, men var i alla fall igång för någon vecka sedan. Du kan ju kolla med dem om de kan få fram en prisuppgift.

EDIT: De har en BH-logga på sin hemsida i alla fall.

Senast redigerad av en moderator:
BH bikes i Sverige?
Ja, jag klarade mig förvånadsvärt bra, asfaltsskrapor på höger sida och ett fult jack i fotankeln bara, sen var jag ganska chockad också. Inte minst över smitningen.

BH bikes i Sverige?
Hej Virre!

Olyckan skedde på CK Unis GP-varv på Ulleråkerområdet i Uppsala. Var med på träningen igår men körde i gruppen före så jag såg ej olyckan. Skönt att det gick så bra med tanke på omständigheterna. Mannen i bilen ansåg att vi inte fick träna på allmänna vägar om vi inte stängde av vägen först och ville demonstrera sitt ogillande genom att preja ut gruppen i ett betongfundament i 40 km/h!

Händelsen är polisanmäld och det finns många vittnen så det ska nog inte bli några konstigheter.

Hoppas du repar dig snabbt och att det går bra att få en ny ram. Det var första gången jag såg dig på vår klubbträning. Trist start men jag hoppas du kommer tillbaka. Vi kommer nog sluta köra på Ulleråker eftersom det skett flera incidenter där.

BH bikes i Sverige?
Hej Jobi!

Jävla bilist... Du får hälsa de andra som engagerade sig så snällt i att polisanmäla osv , ett stort tack från mig. Känns lite dumt så här i efterhand att jag bara stack, men jag var ju chockad och ville hem å slicka såren. Jag har iaf lagt till mig i polisanmälan. Jag kommer givetsvis återvända till träningarna när cykel är fixad, dock kommer jag nog inte cykla S1 igen...

Nu har jag testat ringa de flesta butiker som ska sälja BH, alla har slutat för dom är svåra att ha och göra med. Så vi kan väl avsluta denna tråd vad gällande förslag om butiker med BH å istället
snacka skit om bilister? TACK

BH bikes i Sverige?
hoppas det löser sig med cykeln.

o krya på dig. o hoppas vi snart har en till körkortslös bildåre i uppsala, som inte får köra bil på bra länge. man kan ju hoppas han lär sig en läxa, det troliga är väll dock att han bara blir en ännu större idiot.

man har ju hört några sånna här grejer nu o man börjar bli rätt trött på dem. en del har då ingen respekt för andra.

BH bikes i Sverige?
Be Hache låter ju onekligen bättre än BH, kanske därför märket säljer prima i Spanien och inte i Sverige;) Hoppas skrapsåren läker fint och att du får en fin ny cykel. BMW-mongot borde fan få betala direkt utan omvägen över försäkringsbolaget.

BH bikes i Sverige?
Som jag har förstått, så är kruxet med BH att dom är jävligt svåra att ha att göra med när det gäller leveranstider och garantiärenden... Nu kanske man ska kolla på en Felt AR? Studentekonomin håller inte riktigt för både en lvg och en tri-hoj nämligen! Någon som har erfarenheter av dessa cyklar?

Tillbaka
Topp