BH Gravelx Alu 2.5?

Raftö

Aktiv medlem
BH Gravelx Alu 2.5?
Ville kolla om någon här har erfarenheter av BH cyklar och då särskilt BH Gravelbike Gravelx Alu 2.5? Den kommer specad med GRX 810 samt Vision TC 30 fälgar, vikten påstås vara 7.8 kg.

Min användning är allround-cykel men mestadels pendlare till jobbet, ca 35 km. Cykloteket använder så många "buzz"-words att jag blir misstänksam mot cykeln..

BH Gravelbike Gravelx Alu 2.5 RED

Jag kan ha en elracer på gång som förmånscykel men det är svårt att få loss en vettig sådan i nuläget så jag tänkte börja fuska lite med en analog cykel någon gång i veckan.

EDIT: Kan lika gärna slänga min den andra cykeln jag har shortlistad:

CAAD13 105

Senast ändrad:

Laan84

Aktiv medlem
BH Gravelx Alu 2.5?
Har sett några trådar på forat där folk fått vänta rejält länge på BH när deras ramar haft problem. Iaf tre olika trådar om jag minns rätt.

Raftö

Aktiv medlem
BH Gravelx Alu 2.5?
Har sett några trådar på forat där folk fått vänta rejält länge på BH när deras ramar haft problem. Iaf tre olika trådar om jag minns rätt.
Tack, jag hittade en nyare där en reklamation var seg. Men jag kommer vara kund hos Cykloteket så blir det krångel är det isf hos dem. Jag har en bra advokat så det brukar lösa sig. :sneaky:

Men cyklen då, ingen som åker på BH? Den påstådda vikten och hjulen pekar ju på att den bör rulla på rätt bra..?

NickPick

Aktiv medlem
BH Gravelx Alu 2.5?
Tack, jag hittade en nyare där en reklamation var seg. Men jag kommer vara kund hos Cykloteket så blir det krångel är det isf hos dem. Jag har en bra advokat så det brukar lösa sig. :sneaky:

Men cyklen då, ingen som åker på BH? Den påstådda vikten och hjulen pekar ju på att den bör rulla på rätt bra..?
Dra in advokat… jösses. Ta det lugnt! Köp tex en Allebike så får du bra garanti och enkel handläggning utan att besudla en advokat.

Annars: BH duger bra! Coolt med lite mer udda märken

Raftö

Aktiv medlem
BH Gravelx Alu 2.5?
Dra in advokat… jösses. Ta det lugnt! Köp tex en Allebike så får du bra garanti och enkel handläggning utan att besudla en advokat.

Annars: BH duger bra! Coolt med lite mer udda märken
skoja bara, allebike är alltid intressant men jag vill ha 2x och plats för skärmar.
Den cykeln väger knappast 7.8kg, snarare 9.8kg. Därmed inte sagt att det inte är en bra cykel
Tänkte något liknande.. Då ligger nog CAAD13 1:a. fortfarande.

Topp