Bianchi armbandsur

Supertramp

Aktiv medlem
Bianchi armbandsur
Nån som vet nåt om kvaliten på Bianchiklockorna? Är det schyssta grejer med finish motsvarande typ en Certina eller liknande i motsvarande prisklass eller är det en överprissatt skräpklocka?

Funderar på att beställa denna som jag tycker var snygg (på bild i alla fall). Och så matchar den min pendlarhoj! :-)

http://www.thebikeshop.de/epages/62...=/Shops/62303450/Products/BIC4UC&Locale=en_GB
Bianchi_43_CEL-1_C9626046.jpg

Bianchi armbandsur
Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Ot va?

Klockan är från en cykeltillvefkare (bär i alla fall samma namn). Ska matcha min pendlarhoj, och är alltså en del av min identitet som cyklist (och människa). På vilket sätt är detta mer OT än att diskutera cykelkläder, lampor eller andra pendlar associarer? Jag bara undrar liksom.

Bianchi armbandsur
Absolut inget skräp, det är bra kvalité. Klockorna är tillverkade i Schweiz. Priset är väl lite i överkant precis som allt från Bianchi, men jag betalar gärna lite extra för historia och design.

Edit: Tvåa som vanligt..

Senast ändrad:
Bianchi armbandsur
Supertramp skrev:
> Är det schyssta grejer med
> finish motsvarande typ en Certina eller liknande i
> motsvarande prisklass eller är det en
> överprissatt skräpklocka?

Alla "märkesklockor" är väl mer eller mindre överprissatta, därmed inte sagt att det är en skräpklocka. Köp med hjärtat och passionen i första hand, kolla på prislappen i andra hand.

Bianchi armbandsur
Igino Cazzola skrev:
> Det står Swiss Made på den. Då borde den inte
> vara superkass.

Urverket är Swiss men det säger inte mycket. Det som skiljer tusenkronors-klockor mot kvalitetsur (utan att vara riktigt exklusiva) som kostar runt tre tusen är finish och kvalitet på glas, armband etc.

Labanos skrev:
> Alla "märkesklockor" är väl mer eller mindre
> överprissatta, därmed inte sagt att det är en
> skräpklocka. Köp med hjärtat och passionen i
> första hand, kolla på prislappen i andra hand.

Nu är jag inget klockfreak så någon "passion" kommer jag nog aldrig känna för en klocka. Men för att jag ska gilla att bära en klicka måste den, förutom att ha en design som jag gillar, även kännas som en någorlunda gedigen kvalitetsprodukt med hög finish. Och om den känns skräpig kommer hjärtat inte att vilja ha den.

Senast ändrad:
Bianchi armbandsur
Jag var rätt sugen på en sån klocka och var i deras butik (i Malmö-mkt trevlig service) och klämde lite på den. Själva klockan kändes gedigen men armbandet kändes inte ok för mig. Svårt att beskriva men kändes som silikon ( tänk badrumsfog). Jag som är van vid länk, tyckte det kändes som klockan/remmen ville fastna i skjortmanschetten hela tiden. Jag hade nog väntat mig en rem som var mer plastig. Det kan säkert vara helt ok för någon annan men kändes inte ok för mig. Jag funderade på om man skulle byta armbandet till en länk men då tappar man ganska mycket av designen. Så jag avstod köp, men det var helt beroende på en subjektiv känsla. Annars tyckte jag klockan var väldigt snygg, en grej jag gärna hade burit.

Bianchi armbandsur
Supertramp skrev:
> Snuten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ot va?
>
> Klockan är från en cykeltillvefkare (bär i alla
> fall samma namn). Ska matcha min pendlarhoj, och
> är alltså en del av min identitet som cyklist
> (och människa). På vilket sätt är detta mer OT
> än att diskutera cykelkläder, lampor eller andra
> pendlar associarer? Jag bara undrar liksom.

Ja jag är ingen forumnazi så det spelar noll roll för mig. Mest en reflektion. Om klockan är cykelspecifik på något sätt (typ med inbyggd pulsklocka eller annan funktion som kan användas då man cyklar), då är jag med på jämförelsen med cykelkläder och annat cykelrelaterat. Om det bara är "märket" (alltså ett namn som egentligen inte betyder något) så är det långsökt. Men skit i det.

Tillbaka
Topp