Spikethebike
Ny medlem
Bianchi frågor..
Nu är det så att jag har lite frågor här angående 3 olika Bianchi modeller och hur dem står sig mot varandra, pga det kommer blir ett köp av någon utav dem inom snar framtid, bör tilläggas att jag aldrig cyklat racer förut men att jag har en gammal tant cykel som jag drar några mil i veckan med, inte bara till och från jobbet nu.
Dessa 3 modeller är det jag kikat in och jag har lite frågor om dessa, jag vet att det är skillnad på pris med det hör inte hit.
Bianchi Sempre Pro
Bianchi Vertigo
Bianchi Impulso
All 3 är utrustade med vxl shimano 105,
-Men hur värt är att dra till med en cykel med kolfiber ram direkt? Verkar bara som man sparar 1kg i vikt jämfört med en cykel som har aluminium ram.
-Jag har fastnat lite för modellen Vertigo. Men den finns bara i storlek 51 eller 54? :S
Medans dem andra 2 finns i storlek 53 som passar mig annars, var hos cykeln handlaren och kollat detta
Men han har ingen utav dessa modeller hemma utan bara Intenso och Via Nirone.
Är 173 så vilken storlek skulle bli bäst på en vertigo för mig 51 eller 54? :S
Och varför finns inte Vertigo i 52 eller 53?
-Sen till Sempre Pro den ramen verkar inte vara lika kupad som Impulso och Vertigo är, utan den verkar ha lite mer rakare och "aggresiv" ram, hur är det ur komfort synpunkt när man drar en runda på några mil flera dagar i veckan?
- Har också hört rykten om att Bianchi har dåliga däck för övrigt, men det är väl inget man behöver uppgradera direkt eller? Har ju ändå kört på en tant cykel.
Ja det är väl mina frågor så länge om Bianchi, skulle vara tacksam för ett svar eller fler :P
Dessa 3 modeller är det jag kikat in och jag har lite frågor om dessa, jag vet att det är skillnad på pris med det hör inte hit.
Bianchi Sempre Pro
Bianchi Vertigo
Bianchi Impulso
All 3 är utrustade med vxl shimano 105,
-Men hur värt är att dra till med en cykel med kolfiber ram direkt? Verkar bara som man sparar 1kg i vikt jämfört med en cykel som har aluminium ram.
-Jag har fastnat lite för modellen Vertigo. Men den finns bara i storlek 51 eller 54? :S
Medans dem andra 2 finns i storlek 53 som passar mig annars, var hos cykeln handlaren och kollat detta
Men han har ingen utav dessa modeller hemma utan bara Intenso och Via Nirone.
Är 173 så vilken storlek skulle bli bäst på en vertigo för mig 51 eller 54? :S
Och varför finns inte Vertigo i 52 eller 53?
-Sen till Sempre Pro den ramen verkar inte vara lika kupad som Impulso och Vertigo är, utan den verkar ha lite mer rakare och "aggresiv" ram, hur är det ur komfort synpunkt när man drar en runda på några mil flera dagar i veckan?
- Har också hört rykten om att Bianchi har dåliga däck för övrigt, men det är väl inget man behöver uppgradera direkt eller? Har ju ändå kört på en tant cykel.
Ja det är väl mina frågor så länge om Bianchi, skulle vara tacksam för ett svar eller fler :P